דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

חיים את החיים בגיל השלישי

(קרדיט: pexels)
(קרדיט: pexels)

גיל הזהב, לא סתם הוא זכה לכינוי הזה. פרשתם מהעבודה, יש לכם פנסיה ואתם יכולים סוף סוף ליהנות מהזמן הפנוי השקט והשלווה. כעת אתם יכולים להתרכז רק בדברים שגורמים לכם הנאה. לבלות עם חברים, לטייל ברחבי הארץ, לבקר את הנכדים ולעסוק בכל פעילות שבה תבחרו. יחד עם זאת עליכם לשים לב יותר לתפקודי הגוף שלכם שעלולים להיות יותר מגבילים, אך זהו מכשול שניתן להתגבר עליו בקלות עם עזרים פשוטים ופרקטיים שיהפכו את חייכם לקלים במיוחד.

ידיות אחיזה ברחבי הבית

אנשים מבוגרים נוטים ליפול ולמעוד בעיקר בגלל איבוד שיווי משקל. כדי להימנע מכך ככל הניתן, מומלץ להתקין ידיות אחיזה במקומות אסטרטגיים ברחבי הבית. לדוגמה בתוך האמבטיה או לצד השירותים. אם יש לכם מדרגות בתוך הבית או מדרגות בגינה או בחצר ביתכם, מומלץ להתקין גם בסביבתן מעקה. אם אתם חשים כי אתם זקוקים למעקה נוסף בסביבת המיטה שלכם כדי שתוכלו להתרומם בקלות יותר, התקינו גם שם.

לחצן מצוקה בבית ועל הגוף

אנשים מבוגרים אשר חיים בגפם בבית, עלולים ליפול מבלי האפשרות לקום או להצליח לקרוא לעזרה. בדיוק משום כך, מומלץ להתקין לחצן מצוקה אשר גם יהיה בבית וגם יהיה על גופו של האדם. כך אם חלילה החליק באמבטיה יוכל ללחוץ על הלחצן באותו הרגע ולהזעיק עזרה, לחילופין, אם נפל במקום אחר בבית שאינו נמצא קרוב ללחצן המצוקה, יוכל ללחוץ על הלחצן שעל גופו ולהזעיק עזרה.

אוזניות לטלוויזיה

ככל שאנו הולכים ומתבגרים כך השמיעה שלנו יורדת. זוהי אחת הבעיות השכיחות ביותר של גילאי הזהב. יחד עם הירידה בשמיעה עולה הווליום של הטלוויזיה, כך שלעיתים אתם מבקרים את ההורים שלכם, ומוציאים את עצמכם מגבירים את הקול שלכם יותר ויותר מבלי לשים לב, או שפתאום אתם שמים לב שהטלוויזיה ממש גבוהה. פתרון מצוין לכך הן אוזניות לטלוויזיה המאפשרות למי שיושב וצופה בה, לשמוע אותה בווליום הרצוי מבלי להפריע כלל לסביבה.

מוצרי ספיגה נוחים במיוחד

בגיל השלישי רבים סובלים מתופעות הקשורות במערכת השתן, כך לדוגמה יש מי שסובלים מבריחת שתן, שלפוחית רגיזה, נוקטוריה ועוד. לתופעות אלו יש השפעה הרסנית על חייו של האדם הסובל מהן, אך עם הפתרון הנכון, אפשר להימנע מהקושי, המבוכה ואי הנעימות. כיום יש מבחר רחב של מוצרי ספיגה שיאפשרו להפוך את התופעות הללו לקלות יותר ויאפשרו לאדם זה להמשיך בחייו כפי שהיו עד כה.

אצא לי לטייל בלי תרמיל אך עם מקל

אחד היתרונות המובהקים של גיל הזהב הוא הזמן הפנוי הרב שיש בגיל זה. את הזמן הזה מומלץ לנצל בטיולים, חוויות משותפות, הצגות, מחזות, סרטים, ביקורים במוזאון ועוד. אך מן הצד השני ייתכן כי הפעילויות הללו הכרוכות בהליכה מרובה יכולות להתיש ולגרום לכאבים. יש מי שאף יבחרו לוותר על הפעילויות הללו כדי להימנע מהקושי בהליכה ממושכת. אך ניתן לפתור בעיה זו באמצעות מקל הליכה אשר נפתח לכיסא קטן, שמאפשר לשבת עליו בעת הצורך ולצבור כוחות מחודשים.

לסיכום, בגיל הזהב אתם יכולים ליהנות מכל מה שיש לעולם להציע אם תתגמשו מעט ותבינו כי אומנם הגוף שלכם אינו צעיר כפי שהיה בעבר, אך זה לא מה שצריך למנוע מכם לכבוש את העולם אפילו בגיל השלישי. זו ההזדמנות שלכם להשלים פערים, לראות את כל מה שלא הספקתם עד כה, להתנסות בחוויות חדשות וליהנות מהזמן שיש לכם האחד במחיצת השנייה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!