דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

ביחד בשבילך / חסכון בהוצאות המשפחה בקיץ, לקראת החזרה ללימודים ובתקופת החגים - מציאות אפשרית בהחלט

חודשיים של חופש גדול, חזרה לבית הספר ואחר כך תקופת החגים. משפחות רבות עומדות להגדיל את סל ההוצאות המשפחתי בחודשים הקרובים. רגע לפני שזה קורה ואנחנו מאבדים שליטה, כדאי לדעת איך אפשר להקל על הכיס ולהתנהל בצורה חכמה.

בשבועות הקרובים מאות אלפי ילדים ובני נוער בישראל עומדים לצאת לחופשת הקיץ. אחרי שיגמרו הקייטנות, הבייביסיטר של הסבא והסבתא ואולי אפילו החופשה בארץ או בחו"ל, יצטרכו הורים רבים לדאוג למלא את הימים הנותרים במגוון פעילויות ואטרקציות. בנוסף לכך, הם גם ידאגו לקנות את כל הציוד הדרוש לבית הספר שיתחיל מיד לאחר החופשה. מדובר ללא ספק בהגדלה משמעותית של סל ההוצאות המשפחתי, אליו יתווספו לאחר כחודש גם רכישות של מתנות, ביגוד ואירוח בתקופת החגים. במילים פשוטות, לצרכנים מחכים חודשים לא פשוטים מבחינה כלכלית.

אם בעבר חברות במועדון הסתכמה בהנחה בימי הולדת, ימי נישואין וסוף עונה, היום מציעים המועדונים המשתלמים ביותר הטבות בכל התחומים ולאורך כל השנה

אבל יש אור בקצה המנהרה הזאת ויש דרך להקל על הכיס. בשנים האחרונות הוקמו מועדוני לקוחות רבים וכיום כמעט כל משפחה יכולה ליהנות מחברות במועדון כזה או אחר, שמבקש לסייע לה להוזיל עלויות. אם בעבר חברות במועדון הסתכמה בהנחה בימי הולדת, ימי נישואין וסוף עונה, היום מציעים המועדונים המשתלמים ביותר הטבות בכל התחומים, לאורך כל השנה ואפילו מאפשרים להטעין הטבות למימוש ברשתות ביגוד ומזון שונות.

אחרי שיגמרו הקייטנות, הבייביסיטר של הסבא והסבתא ואולי אפילו החופשה בארץ או בחו"ל, יצטרכו הורים רבים לדאוג למלא את הימים הנותרים במגוון פעילויות ואטרקציות. תמונה: ביחד בשבילך
אחרי שיגמרו הקייטנות, הבייביסיטר של הסבא והסבתא ואולי אפילו החופשה בארץ או בחו"ל, יצטרכו הורים רבים לדאוג למלא את הימים הנותרים במגוון פעילויות ואטרקציות. תמונה: ביחד בשבילך
 2 סוגי מועדונים

בים המבצעים שמציעים המועדונים השונים, כדאי לכל משפחה לערוך סקר שוק ולהבין איזו אטרקציה הכי משתלמת, היכן סל המוצרים הזולים והאיכותיים הוא הרחב ביותר ובכלל איזה מועדון מציע ליהנות יותר, ולהוציא פחות. כדי לענות על השאלות האלו ולאמץ דרך של צרכנות נבונה לקראת תקופה זו ובכלל, אנסה לעשות סדר בעולם המועדונים שמתחלק לשתי קבוצות עיקריות וגם לתת לכם על הדרך טיפים להתנהלות צרכנית נבונה.

1. אתה לקוח? אני מעוניין לשמר אותך!

מרבית המועדונים שקיימים כיום בשוק שייכים לתאגידים מסחריים שמציעים ללקוחותיהם להיות "חברי מועדון". מטרתם היא אחת – שימור לקוחות והגדלת סל הקנייה של הצרכנים. אתם וודאי שואלים את עצמכם איך הם עושים את זה? התשובה היא מאוד פשוטה – הם יציעו לכם, בייחוד בתקופות כמו הקיץ ולקראת החגים, מבצעים אטרקטיביים במסגרת הרשת עצמה או ברשתות אחרות שיש להם איתן שיתופי פעולה מסחריים, התחומים בזמן מוגבל. רשת סופר-פארם לדוגמא מפעילה את מועדון "לייף סטייל", לרשת השופרסל יש מועדון לקוחות של שופרסל עצמה ועוד.

המועדונים המסחריים מוקמים על מנת ליצור תחושת שייכות לרשת ובאותה הזדמנות לבנות לעצמם "מאגרי מידע" שלכם הצרכנים תוך איסוף מידע על הרגלי קנייתכם

מדובר במועדונים שהוקמו על מנת ליצור את תחושת השייכות לרשת ולמטרת שימור לקוחות, בעידן של תחרות עזה בין רשתות השיווק השונות. חשוב שתזכרו, המועדונים מציעים מבצעים לזמן מוגבל ופועלים לשימור הקשר עם חבריהם. באותה הזדמנות הם גם בונים לעצמם "מאגרי מידע" שלכם הצרכנים ואוספים מידע על הרגלי קנייתכם. כך הם יכולים לבצע פילוח של אופן הרכישות שלכם לפי סוגי מוצרים, מועד רכישה ואפילו תקציב ובהתאמה להציע לכם לרכוש מוצרים שקשורים לעולם התוכן שבו כבר התעניינתם. למשל, אם אתם הורים לילדים בגיל בית ספר, יוצעו לכם מבצעים על מוצרי 'חזרה לבית הספר', לקראת סוף אוגוסט והסיכוי שתרכשו אותם במהירות יהיה גבוה. מבצעים מהסוג הזה, המותאמים ללקוח, עשויים להגדיל את סל הקנייה שלכם כצרכנים (למרות שאולי אין קשר ממשי בינם לבין הצורך האמיתי שלכם), ובד בבד למקסום הפעילות העסקית והגדלת הרווחים של אותה רשת.

יתרה מכך, רוב המועדונים הללו מציעים ללקוחות להנפיק כרטיס אשראי חוץ בנקאי של המועדון. אבל זכרו, מלבד הסיכוי שתגדילו את סל ההוצאות החודשיות שלכם, ישנה גם אפשרות שתשלמו עשרות שקלים מידי חודש רק על עצם החזקת הכרטיס בארנק. אז לפני שמצטרפים לכזה מועדון, כדאי לבדוק שהוא אכן משתלם ואינכם משלמים דמי כרטיס מיותרים ללא קשר אם השתמשתם בכרטיס או לא, וכך בעצם הופכים רק למקור הכנסה נוסף לרשת.

2. שייך לארגון כלשהו? קבל מועדון!

קבוצת המועדונים השנייה שקיימת בשוק, היא מועדוני חברים הקשורים לארגונים ציבוריים ופרטיים. המוכרים ביותר הם מועדון "חבר" של משרתי הקבע וגמלאי מערכת הביטחון, מועדון "בהצדעה" של כוחות המילואים, מועדונים מטעם וועדי עובדים ועוד.

בניגוד למועדונים המסחריים, כאן המטרה המרכזית היא לחזק את החיבור של הצרכן לארגון בו הוא עובד או אליו הוא משתייך. חיזוק הקשר הזה נעשה באמצעות הצעת מבצעים והנחות באופן שוטף במגוון תחומים וכמעט ללא הגבלה בזמן.

המועדונים החברתיים השונים מציעים הטבות שונות במגוון עולמות תוכן. כל מועדון וההסכמים שהוא מצליח להשיג מול ספקים ולמען חבריו. ההטבות הינן במגוון אטרקציות, רשתות ביגוד והנעלה, מסעדות, בתי קולנוע, הופעות, ביטוחים, בתי מלון, דלק, מזון, ביטוחים ועוד. לחלקם יש גם כרטיס נטען (gift-card) אשר ניתן להטעינו בכסף שנקנה "בהנחה" וניתן למימוש ברשתות שיווק שונות. מכיוון שבכל משפחה קיימת אפשרות שכל אחד מבני המשפחה יהיה חבר במועדון אחר, מתאפשרת תחרות טבעית ואתם כצרכנים יכולים לבצע השוואת מחירים ולרכוש הטבות במועדון המשתלם ביותר.

זכרו שעלות החברות במועדון צרכני יכולה להגיע לעשרות שקלים בחודש. רצוי לבחון האם עלות זו כלכלית ומשתלמת למול ההטבות מהן נהנה חבר המועדון

מאפיין נוסף של מועדונים אלו, קשור בדרך כלל במידת ההשקעה של המשאבים הארגוניים וניצול כוח הקנייה של חברי המועדון. כלומר, שילוב בין שני פרמטרים – מחד, סבסוד ארגוני ומאידך, הבטחה לספק שהמוצר או השירות שלו ירכשו על ידי מספר רב של לקוחות קבועים, יכול להביא להוזלת המחירים במועדון. וכך בעצם מצליחים המועדונים האלו להקטין את עלויות סל המוצרים של החבר ומשפחתו.

כמו במועדונים שגובים דמי שימוש בכרטיס האשראי שלהם, גם מועדונים מהסוג הזה עשויים לגבות מחיר השתתפות או מה שהם מכנים "דמי חברות במועדון". זכרו שעלות החברות במועדון או עלות כרטיס האשראי, ולעיתים גם עלות שניהם יחד, יכולים להגיע לעשרות שקלים בחודש. רצוי לבחון האם עלות זו כלכלית ומשתלמת למול ההטבות מהן נהנה החבר במועדון.

המועדונים החברתיים השונים מציעים הטבות שונות במגוון עולמות תוכן. כל מועדון וההסכמים שהוא מצליח להשיג מול ספקים ולמען חבריו. תמונה: ביחד בשבילך
המועדונים החברתיים השונים מציעים הטבות שונות במגוון עולמות תוכן. כל מועדון וההסכמים שהוא מצליח להשיג מול ספקים ולמען חבריו. תמונה: ביחד בשבילך
שחקן חדש וייחודי – "ביחד בשבילך"

בינואר 2016 יצא לדרך מועדון "ביחד בשבילך" – מועדון הצרכנות החברתי הראשון בישראל של ההסתדרות הכללית החדשה. מועדון שהכניס רוח חדשה לשוק ופועל באופן ייחודי בנוף המועדונים הקיים. מועדון "ביחד בשבילך", שהוקם ופועל מתוך ראייה חברתית, הוא המשך ישיר של פעילות ההסתדרות לקידום ערכי השוויון, הצדק החברתי וצמצום פערים, לטובת העובדים, הגמלאים והאוכלוסיות המוחלשות בישראל. המועדון מביא לצמצום פערים הלכה למעשה בדרך פשוטה מאוד – לקוחותיו נהנים ממגוון הטבות והנחות אשר מצמצמות את הוצאותיהם השוטפות, בתחומי פעילות רבים – תרבות הפנאי, תיירות ונופש, צרכנות, לימודים והעשרה, ביטוחים ושירותים נוספים.

מעבר לעובדה שהמועדון מוצע ללא כל עלות נוספת לחברי ההסתדרות, הוא גם פתוח לחברים חדשים. ההסתדרות כארגון חברתי – וולונטרי מאפשרת לכל עובד במשק שמעוניין בכך, להיות חבר הסתדרות. איך עושים את זה? חותמים על טופס חברות להסתדרות ומסדירים תשלום דמי חבר שעלותו נקבעת בחוק הגנת השכר. עובד שבחר להיות חבר הסתדרות ייהנה מכלל השירותים שההסתדרות מציעה לחבריה, ביניהם המועדון ואפילו ייעוץ משפטי בתחום דיני העבודה, וכל זה ללא כל עלות נוספת.

200 אלף מצטרפים בשנה וחצי!

בקיץ הקרוב ובתקופת החגים שתבוא עלינו לטובה מיד אחר כך, צפויות הוצאות התא המשפחתי לגדול. מועדון "ביחד בשבילך" נערך לתקופות אלו בהתאם ומציע לחברי ההסתדרות לתכנן את הקנייה מראש ולבצע רכישות חכמות. אין סיבה לשלם מחיר מלא על חוויות עם המשפחה – בדקו לפני כל יציאה לאטרקציה שאתם מתכננים עם הילדים, איזו הנחה ניתנת במועדון. משפחה בת 4 נפשות יכולה לחסוך מאות שקלים בחודשים הקרובים ואפילו יותר. השתמשו בהנחות המוצעות במועדון לרכישת ציוד לפני בית ספר. באתר המועדון תוכלו לקנות כרטיסים לאטרקציות ומופעים, ליהנות מהנחות במגוון רשתות לרכישת ביגוד, הנעלה, ציוד לבית הספר, מזון ברשת "קו-אופ שופ", דלק ברשת "סונול" ועוד ועוד.

כוח הקנייה והסבסוד שההסתדרות מעמידה לטובת החברים מאפשר למועדון ההטבות להיות האטרקטיבי ביותר בשוק המועדונים ולעמוד ביעד המענה החברתי שהציב לעצמו

מלבד העובדה שמועדון ביחד בשבילך הינו מועדון חברתי ואינו פועל למטרות רווח, חשוב שתדעו כי המועדון מצליח להשיג את ההנחות המשתלמות ביותר גם בזכות היקף כוח הקנייה שלו. בזמן שיא של כשנה וחצי הצטרפו לשורותיו כמעט 200 אלף חברים. כוח הקנייה והסבסוד שההסתדרות, כארגון העובדים הגדול והחזק במשק, מעמידה לטובת החברים, מאפשר למועדון להיות האטרקטיבי ביותר בשוק המועדונים ולעמוד ביעד המענה החברתי שהציב לעצמו.

אשראי חוץ-בנקאי ייחודי

מימד נוסף שמאפשר את צמצום סל הקנייה המשפחתי בעת רכישה מושכלת של הטבות מועדון "ביחד בשבילך" קשור להסכם שיתוף הפעולה עם חברת "לאומי קארד". מועדון "ביחד בשבילך" מציע לחברים כרטיס אשראי חוץ-בנקאי ייחודי. הכרטיס ניתן בפטור קבוע מדמי כרטיס למשך כל זמן החברות במועדון, ולא לתקופה מוגבלת כמו שמציעים בדרך כלל מועדונים אחרים. בנוסף, ניתנת מתנת הצטרפות לכל חבר מועדון שינפיק את כרטיס האשראי – 100 ₪ לרכישה במגוון רשתות, הנחות ייחודיות נוספות באתר המועדון, הלוואה חברתית בתנאים שאין כמותם בשוק, ומגוון הטבות ופינוקים.

לא בשמיים: הוזלת הוצאות התא המשפחתי בקיץ ולקראת החזרה לבית הספר והחגים היא מציאות אפשרית. תמונה: ביחד בשבילך
לא בשמיים: הוזלת הוצאות התא המשפחתי בקיץ ולקראת החזרה לבית הספר והחגים היא מציאות אפשרית. תמונה: ביחד בשבילך
מציאות ממשית

הוזלת הוצאות התא המשפחתי בקיץ ולקראת החזרה לבית הספר והחגים היא מציאות אפשרית. פעלו בחכמה, בדקו באילו מועדונים אתם חברים, השוו מחירים ושימו לב שאינכם משלמים עשרות שקלים מידי חודש על כרטיסים שאין בהם שימוש או על חברות במועדון שאינו משתלם.

לצד זה, אני מציע לחברי וחברות ההסתדרות, ותיקים וחדשים, להזמין עוד היום את כרטיס האשראי של מועדון "ביחד בשבילך", המשתלם ביותר לקראת הקיץ, כדי שגם אתם  תוכלו ליהנות ממגוון הנחות והטבות ולהקטין את הוצאות התא המשפחתי.

להצטרפות למועדון "ביחד בשבילך", או להזמנת כרטיס האשראי – הקש בגוגל – ביחד בשבילך.

חופשה נעימה !


כותב המאמר הוא איל קרוליצקי, מנכ"ל מועדון "ביחד בשבילך" (בעבר יו"ר "חבר")

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!