דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

שמירה על בית נקי / כל כמה זמן צריך להדביר את הבית?

(צילום:freepik)
(צילום:freepik)

חרקים הם אמנם יצורים זעירים מאד, בוודאי ביחס לבני אדם, אבל הם עלולים לגרום לנזקים משמעותיים בכל בית. הדברת סוגים שונים של חרקים – ג'וקים, תיקנים גרמנים, נמלים מכל הסוגים, פשפשים, פרעושים, עש המזון, טרמיטים ועוד – מאפשרת לשמור על הבית נקי ועל החיים נעימים. שימוש נכון בפתרון זה, מחייב הקפדה על תדירות מומלצת לביצוע כל סוג של הדברה, וזאת על-מנת להקדים תרופה למכה ולמנוע מראש את הגעתם של בעלי-החיים הלא-רצויים לבתינו.

הדברת נמלים וג'וקים

הפעולה הבסיסית ביותר שמספקים מדבירים מקצועיים היא הדברת נמלים וג'וקים (ובשמם המדויק יותר, תיקנים אמריקאים). ריסוס הבית נעשה על מנת לוודא שאף נמלה ואף ג'וק לא יגיעו אליו, וכדאי לתזמן את הריסוס לתקופת סוף האביב או לכל המאוחר לתחילת הקיץ. הסיבה לכך היא, שהעונה החמה היא גם העונה שבה יש את הסיכוי הגדול ביותר להופעת נמלים וג'וקים. התדירות המומלצת היא אחת לשנה, וכדאי מאוד לא לדלג על הדברות, כדי לא לגלות אורחים בעייתיים בפינות שונות של הבית.

הדברת תיקנים גרמנים

התיקנים הגרמניים הם ג'וקים קטנים מאד ובהירים יחסית, שמסתובבים בעיקר בסביבת המטבח. בניגוד לתיקן האמריקאי, שמסוגל במצבים מסוימים גם להתעופף, התיקנים הגרמנים לא יכולים להגיע דרך האוויר, אך הם כן עלולים למשל להיכנס לבית דרך קרטונים במשלוח מהסופר.
התיקן הגרמני פעיל לאורך כל עונות השנה ולכן יכול להופיע במטבח גם בחורף ובסתיו. מקומות המסתור האהובים עליו הם כאמור קרטונים, מגירות ואף מכשירים חשמליים (למשל בר המים, מעבד מזון, מכונת האספרסו וכו'). אין טעם לבצע כנגדם הדברה מונעת, מה גם שהחומרים המשמשים להרחקת תיקנים אמריקאים, שונים לגמרי מאלה הרלוונטיים עבור התיקנים הגרמניים. לעומת זאת כן כדאי להזמין שירותי הדברה מקצועיים מיד כשמתגלים תיקנים גרמניים בבית, מפני שקצב ההתרבות שלהם עלול להיות גבוה מאוד.

הדברת פשפשים ופרעושים

חרקים זעירים אחרים שעלולים להפוך למטרד של ממש הם פשפשים ופרעושים. ההבדל העיקרי הוא באופן התנועה שלהם – פרעושים מקפצים ואילו פשפשים זוחלים במהירות. גודלו של הפשפש הוא בערך 5 מ"מ, ואילו פרעוש יכול להיות בגדול של מ"מ אחד בלבד. גם הפרעושים וגם הפשפשים עלולים לעקוץ, כשבמקרה של הפשפשים רוב העקיצות יהיו בחלק התחתון של הרגליים.
במקרה של פשפש המיטה, הדברת הבית תתבצע רק כשמתגלים חרקים אלה. במקרה כזה חשוב להזמין חברת הדברה בעלת ניסיון רב, כדי להבטיח פתרון יסודי ואפקטיבי. הטיפול כולל שימוש בחומרים, שפועלים על כל גלגולי החיים של הפשפשים, כך שלא יופיעו חדשים במקום המומתים. בנוסף תתבצע שאיבה עוצמתית במקומות החשודים כנגועים.
במקרה של פרעושים, כדאי לבצע הדברה יסודית אחת לשנה באביב, טרום מועד בקיעת פרעושים חדשים. אם ישנם בבית בעלי חיים, חשוב לטפל גם בהם בתדירות נכונה, בהתאם להמלצות וטרינר שאפשר לסמוך עליו. בבתים עם חצר חובה לטפל גם בשטח זה.

הדברה לפני כניסה לבית חדש

מועד נוסף בו מומלץ בחום לבצע הדברה נגד כל סוגי המזיקים הוא לפני כניסה לבית חדש. ההמלצה תקפה גם לגבי דירה יד שניה, וגם לגבי דירה שנמסרת מקבלן מיד לאחר הבנייה. מדבירים מקצועיים יבחנו את הנכס ובהתאם ימליצו על מרכיבי הטיפול הדרוש. כך למשל ישנם מקרים, שבהם כדאי לבצע גם הדברת קרציוני יונים, ריסוס נגד עש המזון, הדברת עכבישים ועוד. כשמחפשים חברה להדברה, חשוב לוודא שהיא בעלת רישיון תקף מהמשרד להגנת הסביבה וכן בעלת ניסיון עשיר.
יש לכם חרקים בבית? פנו לחברת המדביר שמציל

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!