דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

כל מה שאתם צריכים לדעת על החזר מס מרשות המיסים

צילום freepik
צילום freepik

אריה גולדין אסף עבורכם את כל הפרטים שאתם חייבים להכיר על קבלת החזרי מס! ייתכן שגם לכם מגיעים החזרים על סך אלפי שקלים

לא מעט אנשים בישראל זכאים לקבל החזרי מס על סך אלפי שקלים ללא ידיעתם. 'אריה גולדין – החזרי מס' מסייע ללקוחות רבים בכל שלבי ההתמודדות מול הרשויות לקבלת החזר מס רשות המיסים. רוצים לדעת האם גם אתם זכאים לקבל החזר מס רשות המיסים?

אספנו את כל המקרים השכיחים ביותר הגוררים פערי מס וגורמים לעובדים רבים לשלם מיסים גבוהים הרבה יותר מאלה שהן צריכים לשלם. 'אריה גולדין – החזרי מס' עוסק בתחום במשך שנים ארוכות ומכיר היטב את כל המקרים בהם רשויות המס גובות מיסים גבוהים מידי ללא התאמה לסך ההכנסה השנתית של העובדים.

רגע לפני שניגע בכל הפרטים, חשוב שתכירו את המחשבה שעומדת מאחורי שיטת הגבייה של רשות המיסים. הדבר הראשון שאריה גולדין מדגיש בפני לקוחותיו הוא שרשויות המס מחשבות את סך הניכויים לכל עובד על בסיס הכנסתו השנתית ולא החודשית.

רוב העובדים בישראל בטוחים שהתשלום החודשי לרשות המיסים אומר שהתשלום יורד באופן חודשי בהתאם לסך הכנסתם, אך האמת היא שכל מה שמעניין את רשויות המס זה הכנסתו השנתית של כל עובד. גובה ניכויי המס מחושבים על בסיס הערכת הכנסתו השנתית של כל עובד, מה שפותח פתח של 12 חודשים בהם דברים רבים עלולים להשתנות וליצור פערי מס רבים.

כעת, נפשט את הדברים.

 

הסבר פשוט אודות חישוב ניכויי המס לכל עובד – כך תדעו האם גם אתם משלמים מיסים גבוהים וזכאים לקבלת החזרים

'אריה גולדין – החזרי מס' מסביר שרשות המיסים מעריכה כמה כל אדם בישראל צפוי להרוויח במהלך השנה הקרובה, ומעריכה על סמך הערכה זו את סך ניכויי המס השנתיים שלו ומחלקת את החוב השנתי לתשלומים חודשיים.

איך עושים את זה לכל עובד בישראל? די פשוט, מכפילים את ההכנסה החודשית בחודשי העבודה של כל השנה ומקבלים את סך ההכנסה השנתית הצפוייה. עובדים שרגילים להשתכר עם משכורות של 20,000 שקלים מידי חודש, כנראה ירוויחו 240,000 שקלים בכל שנה.

אז מה כבר יכול להשתבש ולגרום לכך שכיום ישנם רבים שנמצאים זכאים לקבל החזר מס רשות המיסים אתם שואלים? האמת, שלא מעט. השיבושים המרכזיים בגינן לא מעט עובדים צריכים לקבל החזר מס רשות המיסים הם: הכנסה חודשית בירידה, שעות העבודה מצטמצמות, ירידה בימי העבודה במהלך השנה, חוסר התחשבות בנקודות זיכוי ועוד.

'אריה גולדין – החזרי מס' מדגיש בפני כל לקוחותיו את כלל המקרים הללו כך שכל לקוח יכול לחשב את הסיכויים שגם הוא ימצא זכאי לקבל החזר מס רשות המיסים עוד לפני שלב הבדיקה, למאמר החדש ביותר באתר.

 

פגיעה בהכנסה החודשית – המשכורת שלכם נפגעה? כנראה שתהיו זכאים לקבל החזרי מס

פגיעה בהכנסה החודשית של כל עובד משלל סיבות אפשרויות תביא לפגיעה בסך הכנסתו השנתית באופן ישיר ואטומטי. לצורך הדוגמה, אם אותו עובד שהזכרנו מעלה צפוי להרוויח 240,000 שקלים אך בפועל הרוויח במהלך השנה רק 200,000 שקלים בגין קיצוצי שכר, קיים סיכוי גבוה שהוא המשיך לשלם מיסים כאילו הוא מרוויח 240,000 שקלים. כלומר, ייתכן שהוא שילם מס על 40,000 שקלים שלא לצורך.

בדומה לכך, גם ירידה בכמות ימי העבודה במהלך השנה כנראה תפגע בהכנסה השנתית ותיצור פער בין חישובי רשויות המס לבין ההכנסה בפועל. פערים אלה הם פתח לטעויות מס המזכות עובדים רבים בקבלת החזר מס רשות המיסים.

לכן 'אריה גולדין – החזרי מס' מדגיש בפני כל לקוחותיו שאם הם עברו בין עבודות במהלך השנה וסף הכנסתם החודשית עברה שינוי כלשהו, או שהם נאלצו לוותר על ימי עבודה רבים בגין ימי מחלה, חופשת לידה או סגרי הקורונה, הם צפויים לקבל החזר מס רשות המיסים וכדאי שיבצעו את בדיקת הזכאות בהקדם האפשרי.

סיבה נוספת לכך שלקוחות רבים של אריה גולדין אכן מקבלים החזר מס רשות המיסים היא נקודות זיכוי שלא ממשו כראוי.

 

לא מימשתם את כל נקודות הזיכוי המגיעות לכם? תוכלו לממש אותם רטרואקטיבית וליהנות מהחזרי מס

נקודות זיכוי שלא מומשו מזכות את הזכאים בהן בקבלת החזר מס רשות המיסים בגין תשלומים גבוהים מידי. רשות המיסים מעניקה נקודות זיכוי לאנשים רבים המתקשים להשאיר ראש מעל המים מבחינה כלכלית. סיבה נוספת להענקת נקודות זיכוי היא להמריץ עובדים למעבר לאזורי מגורים פחות מיושבים ובכך למנוע עומסים כבדים מערי המרכז.

'אריה גולדין – החזרי מס' מונה את הזכאים השכיחים ביותר לנקודות זיכוי והם: הורים לילדים עם אוטיזם או צרכים מיוחדים, משלמי מזונות, גרים באזורים שאינם מרכזיים, מסיימי תואר ראשון ועוד. נקודות הזיכוי הללו שוות לא מעט כסף ולכן מי שזכאי ולא מנצל כראוי, יוכל לקבל על כך החזר מס רשות המיסים.

'אריה גולדין – החזרי מס' טוען שישנם אנשים רבים שזכאים לנקודות זיכוי והנחות משמעותיות בתשלומי המיסים ללא ידיעתם, ולכן מומלץ מאוד לבדוק אודות כלל התנאים המזכים רבים בנקודות זיכוי. סיבה אחרונה בגינה לקוחות רבים של אריה גולדין מקבלים החזר מס רשות המיסים על סך אלפי שקלים רלוונטית בעיקר לעצמאיים והיא חוסר התחשבות בהוצאות עסקיות.

 

הוצאות עסקיות מוכרות המקוזזות מההכנסה הנקייה של בית העסק: הוצאות עובדים, שיפוץ בית העסק ושירותי שיווק ופרסום

כל הליך החזר מס רשות המיסים אינו מיועד לשכירים בלבד. עצמאיים רבים שמדווחים על הוצאות מוכרות זכאים לקבל החזר מס רשות המיסים על סך אלפי שקלים. איך מחשבים? כל עצמאי מדווח מידי שנה על סך ההכנסה שלו ומשלם על כך מיסים. אך הוא זכאי לדווח על הוצאות מוכרות של בית העסק ולקזז אותם מסך ההכנסה הנקייה שלו.

כלומר, כל בעל עסק שהרוויח 200,000 שקלים במהלך השנה והוציא 50,000 שקלים על הוצאות עסקיות, חייב לשלם מיסים על הכנסה של 150,000 שקלים בלבד. ההוצאות המוכרות השימושיות ביותר הן: תשלומים לעובדים, הוצאות פרסום ושיווק של בית העסק, רכישת רכבים לבית העסק, שיפור השירות על ידי שיפוץ המקום או שיפור המכונות ועוד.

כלל ההוצאות הללו יקוזזו מסך ההכנסה החייבת ויאפשרו לעצמאיים רבים ליהנות מהחזר מס רשות המיסים.

 

יורדים לשלבים המעשיים: זה מה שאתם צריכים לעשות בשביל לקבל את כל כספי ההחזרים

לסיכום הדברים, חשוב לרדת לעולם המעשה ולגעת בכמה פרטים מעשיים שתהיו חייבים לעבור בשביל לקבל החזר מס רשות המיסים. תחילה חשוב לדעת שאתם חייבים לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס רשות המיסים.

כיום בדיקת הזכאות נעשית באינטרנט ומאפשרת לכם לבדוק זכאות של סטטוס החזר מס תוך מספר דקות בודדות. אתם כבר לא צריכים לעמוד בתור או להתגבר על בירוקרטיה בלתי מובנת בשביל לקבל החזר מס רשות המיסים. לאחר בדיקת זכאות של סטטוס החזר מס, תקבלו את מלוא המגיע לכם ישירות לחשבון הבנק. עוד חשוב להדגיש שניתן לבצע את כל הליך הבדיקה וקבלת ההחזרים על שש שנים אחורה.

קבלת החזר מס רשות המיסים שש שנים רטרואקטיבית מאפשרת לכם ליהנות מתוספת ריבית של 4% בכל שנה שהכספים המגיעים לכם היו בידי רשות המיסים, למאמר החדש ביותר באתר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!