דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

מדוע כדאי לתרום למוסדות לימוד בישראל

Photo by monkeybusiness
Photo by monkeybusiness

 

ישנן דרכים רבות לעזור לאחר. ברחבי העולם מתקיימים מיליוני פרוייקטים שכל מטרתם היא תרומה בצורה רוחנית או פיזית בתחומים רבים. אין לזלזל ביכולתה של התרומה הפיזית, מפני שזו מסתמכת על יכולתו של ה"נתרם" לנצל אותה בכדי להפיק בעזרת עצמו תועלת נפשית עבורו ועבור משפחתו או סביבתו.

דגים או חכה?

המטרה בתרומה כלכלית היא פעמים רבות לתת חכה מטאפורית ולא דגים, כיוון ש"דגים" ישמשו את הנתרם עד שייגמרו, ו"חכה" היא למעשה הכלי שיאפשר לו לדאוג לעצמו מבלי להיות תלוי בתורמים חשובים כל חייו.

ישנה נטייה רווחת בקרב "אנשים טובים" – לא מוסרית במיוחד (אך גם לא מודעת) – לתרום דווקא דגים ולא חכות, מפני שלפעמים המחשבה שה"נתמך" תלוי בנו עשויה לסמם אותנו בתחושת הירואיות, לבלבל ולהשכיח מאיתנו את המטרה האמיתית. אך חשוב לזכור שהסיפוק האמיתי מורגש כאשר אנו מאפשרים לאדם אחר, ל"נתמך" שלנו, להפסיק להיות נתמך ולהיות מסוגל לפתח את עצמו בזכות יכולותיו ובזכות הכלים שקיבל.

הקושי הכלכלי שבבחירה ללמוד

הבחירה באפשרות ללמוד  תואר אינה תמיד פשוטה עבור צעירים המגיעים מרקע לא כלכלי. אלה שלא נתמכים במשפחתם מבחינה זו נאלצים לעבוד שנים על גבי שנים בעבודות מזדמנות לפני שבכלל יכולים לבדוק אופציות של לימודים אקדמיים. וגם אז, קורסי הפסיכומטרי הרבים מהווים מסננת של ממש, והניסיונות החוזרים והנשנים לקבל ציון ראוי עולים גם הם לא מעט כסף.

מעבר לתשלום למוסדות לימוד עצמם, שלא לדבר על מכללות, קיימות גם עלויות כמו שכר דירה, חשבונות, הוצאות על מחייה בסיסית וכמובן בילויים פה ושם – שגם הם, חלק הכרחי בחוויה מתקופה זו, ומה שמחזיק אותנו להמשיך וללמוד קשה כל כך.

אלה שנאלצים לכלכל את עצמם במאת האחוזים (או ברובם) מוצאים את עצמם במקביל ללימודים המפרכים, מחזיקים גם עבודה, או נאחזים במלגה (שגם היא לרוב מהווה רק סכום קטן מסך ההוצאות של שנת לימודים כזו), וברוב המוחלט של המקרים, המילה "מינוס" כבר מזמן נהיית ביטוי נפוץ. רק לאחר הלימודים, ולפעמים גם מספר שנים אחרי, מצליחים אותם צעירים להרים את הראש מעל למים ולכלכל את עצמם ברווחה.

וכדי להגיע למצב של רווחה כלכלית, הלימודים הם לא פעם המפתח.

אז למה חשוב לתרום למוסדות לימוד?

על מנת להקל את חייהם של סטודנטים המתקשים לכלכל את עצמם, תמיכה ממסדית היא הפתרון הטוב ביותר. ככל שתהיינה תרומות רבות יותר שיאפשרו למוסדות הלימוד להציע יותר מלגות ויותר סיוע בלימודים ובמציאת מגורים, וכן קיום העשרות והכנות לקבלה ללימודים בכל רחבי הארץ. כך ההזדמנות ללמוד תתאפשר בקרב צעירים רבים יותר, ומאוכלוסיות כמה שיותר מגוונות.

לכל אחד מגיעה ההזדמנות ללמוד, ובתרומתכם למוסדות לימוד אתם מבטיחים את ריבוי ההזדמנויות האלו ואת קידום השיוויון במדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!