דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

מדריך לנהג הצעיר על שירותי דרך

(קרדיט: shutterstock)
(קרדיט: shutterstock)

הרכב נתקע באמצע הדרך? המצבר שבק חיים? כל מה שכדאי לדעת על שירותי הדרך והגרירה שיכולים להציל אתכם ברגע האמת.   

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: לילה, אתם חוזרים מבילוי ונכנסים לרכב, מנסים להתניע ושום דבר לא קורה. מנסים פעם שנייה – והרכב לא מגיב. מנסים פעם שלישית, רביעית וחמישית – והרכב מסרב לתת אות חיים. מה עושים? אם יש לכם שירותי דרך וגרירה דרך ביטוח הרכב, אתם מסודרים: מתקשרים לנותן השירות וניידת השירות תגיע אליכם, בכל מקום ובכל שעה (למעט ביום כיפור). אז מהם שירותי דרך וגרירה, למה צריך אותם ומה הם כוללים?

למה צריך שירותי דרך וגרירה, ואיך אפשר להוסיף אותם?

לפעמים הנסיעה עוברת בצורה חלקה, ולפעמים אנחנו עלולים לפגוש הפתעות לאורך הדרך: מתקלה שמתרחשת בפתאומיות ורכב שלא מניע – ועד דלק שאזל בלי שתהיה בקרבת מקום תחנת דלק פתוחה. איך אפשר לוודא שיש לכם מענה 24/7 במקרה של תקלה? פשוט מוסיפים לביטוח הרכב שברשותכם כתב שירות ייעודי בתשלום (שירותי גרירה ודרך הם לא חלק מביטוח הרכב הבסיסי). חשוב לדעת שאת שירותי הדרך והגרירה אפשר להוסיף לביטוח המקיף וביטוח צד ג' בלבד, ולא לביטוח החובה.

מה כוללים שירותי הדרך של הפניקס?

כדי לספק לכם מענה מסביב לשעון במקרה של תקלה, שירותי הדרך של הפניקס כוללים גרירה, חילוץ ושירות תיקונים:

שירותי גרירה
הרכב נפגע בעקבות תאונה, פריצה או חבלה שבוצעה בזדון? הוא הושבת בעקבות תקלה?

שירותי הגרירה ישנעו את הרכב למוסך המטפל, במקרים שבהם לא ניתן להניע אותו או לבצע תיקון שיאפשר לנהג להביא אותו למוסך בכוחות עצמו. שירותי הגרירה ניתנים במסגרת כתב השירות הייעודי וללא הגבלת פניות לאורך תקופת הביטוח (12 חודשים), כל עוד הפניות הן לא בגין אותה התקלה.

חילוץ רכב
שירותי הגרירה והדרך כוללים חילוץ כאשר הרכב תקוע במקומות הסמוכים לכביש, בעקבות תאונה או ניסיון גניבה. במידה שצריך חילוץ מסיבות אחרות, למשל רכב ששקע בבוץ, החילוץ יתבצע תמורת תשלום נוסף לספק השירות ישירות.

ניידת שירות
הרכב לא מניע, בעקבות תקלה שאפשר לתקן במקום בלי לבצע גרירה? שירותי הדרך של הפניקס מאפשרים לכם להזמין ניידת שירות, לצורך ביצוע תיקונים קלים דוגמת  תיקון תקלה במערכת ההצתה או ההנעה ועוד. השירות ניתן ללא עלות נוספת למחזיקי שירותי הגרירה והדרך, כל עוד לא מדובר בקריאה שחזרה על עצמה בגין אותה תקלה לאורך תקופת הביטוח (12 חודשים). במידה שהתיקון מצריך התקנת חלפים, יבוצע תשלום עבורם ישירות לספק השירות. חשוב לדעת: בגמר התיקון יש להגיע למוסך המטפל באופן מידי כדי לטפל בבעיה. הטיפול הנקודתי לא אמור להחליף את הטיפול המקיף במוסך, אלא לאפשר לכם לנסוע אליו באופן עצמאי.

החלפת צמיג
יש לכם תקר, ואתם זקוקים לעזרה עם החלפת הצמיג? שירותי הדרך של הפניקס כוללים שירות החלפת צמיג, תוך 3-5 שעות מרגע פתיחת הקריאה (זמן ההגעה תלוי בגורמים כמו מיקומכם ותנאי מזג האוויר). השירות מוענק במידה שיש לכם גלגל חלופי ברכב, במידה שיצרן הרכב מלכתחילה לא צייד את הרכב בגלגל חלופי תהיו זכאים לגרירת הרכב. חשוב לזכור שהגלגל הרזרבי הוא צר יותר משאר גלגלי הרכב, ולא אמור לשמש לנסיעות ארוכות. ולכן, למען בטיחותכם, יש לנהוג בצורה איטית וזהירה לפנצ'רייה הקרובה לצורך תיקון התקר בגלגל המקורי או לצורך החלפתו.

כיסויים נוספים
לצד שירותי הדרך והגרירה, במסגרת ביטוח רכב מקיף וצד ג' אפשר לרכוש הרחבות נוספות בתשלום, כגון כתב שירות לשבר שמשות וכיסוי לשבר פנסים ומראות צד.

איך לאתר את נותני השירות בלחיצת כפתור?

נניח שהרכב נתקע ויש לכם צורך בשירותי דרך וגרירה. איך יודעים לאיזה נותן שירות לפנות? אפשר לחפש את פרטי נותני השירות בדפי הפוליסה. אפשר גם להיכנס לאתר ולהזין את מספר הרכב שלכם. אבל הכי פשוט לפתוח את אפליקציית הרכב של הפניקס, ופשוט לאתר את נותני בלחיצת כפתור. ככה זה שיש לכם פוליסת ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' של הפניקס: הכול נמצא במרחק לחיצה. יש לכם ביטוח רכב של הפניקס? מומלץ להוריד את האפליקציה כבר עכשיו, כדי שהיא תהיה מוכנה לשימוש ברגע האמת. האפליקציה תאפשר לכם לבצע מגוון פעולות – מעבר לחיפוש נותני שירות: להוסיף נהג זמני, לצפות במסמכי הפוליסה, לפתוח תביעה חדשה ואפילו לקבל הנחיות חשובות לזמן תאונה.

החיים שלנו מלאי הפתעות, חלקן נעימות יותר וחלקן קצת פחות. על מנת להתמודד עם ההפתעות הפחות נעימות בדרכים כדאי לוודא שביטוח הרכב שלכם כולל שירותי דרך וגרירה, שיושיטו יד לעזרה מסביב לשעון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!