דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

מה זה פילנתרופיה

צילום:/depositphotos
צילום:/depositphotos

את המושג פילנתרופיה אנו שומעים פה ושם, אך מלבד הגדרתו המילונית, "נדבנות", אנו לא תמיד מבינים מה המשמעות המעשית שלו ולמה הוא מיועד. אז מהי פילנתרופיה בעולם המעשי ומה היא כוללת, במאמר הבא

פילנתרופיה – משמעות

כפי שנאמר לעיל, המילה המגדירה את המושג פילנתרופיה הינה נדבנות. הפילנתרופיה היא שם כולל לקרנות סיוע הפועלות ללא מטרת רווח, העוסקות בתרומת כספים או שירותים לפרויקטים שונים. החזון המניע את קרנות סיוע אלה הוא חיזוק אוכלוסיות נחשלות, עידוד יצירות טכנולוגיות, חינוכיות וכו'.

קרנות אלה עושות עבודה רבה כגון יוזמה ופיתוח של פרויקטים שיאפשרו רווחה מבחינה כלכלית, רכישת השכלה ועידוד לעבודה. ניתן לראות כי באמצעות פיתוח פרויקטים  אלה ניכרת מגמת שיפור בישראל מבחינה טכנולוגית, חינוכי וחברתית.

העומדים בראש קרנות פילנתרופיה הם אנשי הועד המחליטים לאן יובלו הכספים, ועל ידי פנייה לקרן זו וקבלת אישור הועד העומד בראשה, ניתן לקבל סיוע כספי עבור גופים שונים או פעילויות מסוימות.

 

תרומת קרנות פילנתרופיה לחברה

ישנם גופים או אף אזרחים להם יכולת כלכלית טובה או אפשרות להענקת שירותים מסוימים, אשר משמשים כמקור ההצלחה והפעולה של קרנות סיוע אלה. מטרת העל שלהם היא לרומם את החלשים, ולהעניק מימון לגופים מסוימים הזקוקים לכסף ואינם מקבלים אותו מהמדינה.

מטרת העל של קרנות הסיוע אינה רק סיסמא. ניתן לראות כי בשנים האחרונות קרנות אלה נחלו הצלחה מדהימה בכל הנוגע לתרומה או שיקום בנושאים שונים כגון: הקמת מרכזי למידה עבור אוכלוסיות חזקות פחות, פתרון סוגיות חברתיות ועוד'.

 

כיצד נעזרים בקרן פילנתרופית?

בישראל קיימות כמה קרנות סיוע כאלה, המעניקות תקציבים גבוהים עבור פרויקטים שונים בהלימה לתחום פעילותה של קרן הסיוע. למשל קרן סיוע העוסקת בתחום החינוכי תעניק מלגות לימודיות לסטודנטים. סכום מלגות אלה עשוי להגיע עד סכומים גבוהים ביותר והכל לשם הענקת היכולת החשובה, רכישת השכלה גבוהה, גם לאוכלוסיות החלשות יותר.

כל קרן סיוע, בתחומה, מציבה דרישות מסוימות לצורך קבלת הסיוע, ולכן, אם הנכם מעוניינים להיעזר בקרנות אלו, ראשית בדקו האם הנכם עומדים בקריטריונים של קרן הסיוע.

 

לסיכום, קרנות הסיוע הן המפתח הפותח את הדלת המתאימה למטרות שונות, שעבור אוכלוסיות חלשות רבות, הינה בגדר חלום שעשוי ויכול בהחלט להתגשם בעזרתן של קרנות הסיוע.

אז גם אם אתם מהצד השני של המתרס, יש לכם יכולת כלכלית או יכולת להעניק שירות מסוים ואתם מחפשים משמעות וסיפוק אמיתיים בחיים- חשבו על אפשרות תרומה לקרנות הסיוע.

מחקרים מבוססים רבים מראים כי  אנשים הנותנים מעצמם לחברה, ולא חשוב האם הנתינה היא באמצעות תרומה כספית או שירות מסוים, חשים אושר, סיפוק ותחושת מטרה גבוהה יותר בחייהם, בהשוואה לאנשים שאינם מושיטים את ידם לעזרת הזולת.

בעזרת עזרה הדדית, העולם יהיה טוב יותר עבור כולנו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!