דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

מקצועות ההייטק המבוקשים לשנת 2024

(קרדיט: pexels)
(קרדיט: pexels)

חשבתם שהייטק זה רק לגאונים? תחשבו שוב. ב-2 העשורים האחרונים, ההייטק הפך פניו לגמרי והוא כבר מזמן "לא רק לגאונים". מקצועות חדשים נוספו לשוק, שמאפשרים מנעד הרבה יותר רחב של תפקידים, גם לתפקידי מדידות נתונים (אנליטיקס), עיצוב גרפי, חווית משתמש ועוד. מה שבטוח, הוא שמי שנכנס להייטק ומחפש איך לבחור מקצוע בהייטק פותח לעצמו את הדלת לתקרות שכר גבוהות יותר, ולאפשרות להתקדם לתפקידים מעניינים ומתגמלים כאחד בעתיד.

איזה קורס הייטק מומלץ לכם בשנת 2024?

עיצוב חווית משתמש

המקצוע מתאים במיוחד למי שמעריך אמנות, אסתטיקה ויודע לצלול לפרטים הקטנים; למי שמחפש מצד אחד מקצוע בהייטק, אבל מצד שני – לא הכי מתחבר לקוד. מקצוע חווית המשתמש עוסק במגוון של תחומים, החל מעיצוב, כתיבת תוכן, פיתוח אתרים ועוד. למעשה, המקצוע כולל את כל מה שנדרש כדי לשפר את חווית המשתמש באפליקציה, באתר או בחנות האינטרנטית שממנה הגולש רוכש.

בינה מלאכותית

בואו נדבר על AI, מילת ה"באז" שכנראה נאמרה הכי הרבה פעמים ב-2023. מי שחכם יבין שזה לא רק טרנד, זה העתיד – זה כבר משפיע על הדרך שבה שאנחנו קונים, מבצעים פעולה בסיסית כמו חיפוש בגוגל, ואפילו על איך שאנחנו עובדים. החלק הטוב, הוא שכל אחד יכול להיות חלק ממהפכת הבינה המלאכותית, גם בלי לדעת קוד בכלל.
מומחים בעולם צופים שהבינה המלאכותית עומדת להשפיע על מגוון רחב מאוד של תחומים, כפי שלא נראה בעבר. למשל, בתחום התוכנה אפשר לראות כיום מתכנתים שעל חלק גדול מהקוד שלהם כלל לא חשבו בעצמם, אלא פשוט נתנו ל-ChatGPT לעשות את העבודה בשבילם.

לימודי הייטק הנוגעים בבינה מלאכותית, אפשר ומומלץ לשלב עם אחד מהקורסים האחרים בהייטק של המקצועות המבוקשים בתעשיה – כמו ניהול תשתיות תקשורת, קורס בדיקות תוכנה, דאטה אנליסט, אנימציה וגיימינג, חווית משתמש ועוד.

סייבר ואבטחת מידע

תחום הסייבר הוא אחד ממקצועות ההייטק המבוקשים, והוא מאגד בתוכו תפקידים רבים שלכולם דבר משותף אחד: כולם עוזרים להגן על הארגון מפני גורמים עוינים. תחומים כמו מיישם סייבר, בודק פגיעות סייבר, מנהל אבטחת סייבר (CISO) ועוד דורשים מבעל התפקיד להיות עם הבנה במספר רב של תחומים אחרים. מעבר לעובדה שצריך להיות מעודכן באיומי הסייבר החדשים, צריך לחשוב איך האקרים חושבים, להבין איך עסקים ואנשים פועלים, איך עובדת מערכת התקשורת, להבין בתוכנה ובמערכות אבטחה.

עולם אבטחת הסייבר מביא איתו כל יום אתגרים חדשים – וגם הצלחות חדשות. זה תחום שבו הלמידה אף פעם לא מפסיקה, ושם הכישורים שלכם באמת יכולים לקבל ביטוי ברמה הגבוהה ביותר.

שיווק דיגיטלי

שיווק בדיגיטל הוא דוגמה אחת מיני רבות שיכולות להיכנס תחת הקטגוריה של לימודי הייטק מהבית. הסיבה לכך, היא שבשנת 2023, אין כמעט עסק שיכול לקבל לקוחות בלי להשתמש בשיווק דיגיטלי – ולא נדמה שזה עומד להשתנות ב-2024. זאת בדיוק אחת הסיבות שהפכו את מקצוע השיווק הדיגיטלי לכל כך נחשק. זהו תחום רחב ביותר שמכיל בתוכו מגוון של תחומים, כמו: פרסום ממומן (PPC), קידום אורגני (SEO), עיצוב ובניית אתרים, ניהול רשימות תפוצה ועוד – תוכלו להתמחות בתחום מסוים או קצת בכל דבר לפי רצונכם.

פיתוח אתרים FullStack

בתור מפתחי אתרים, אתם עומדים להתמודד עם מגוון משימות שישפיעו ישירות על האופן שבו משתמשים חווים את האתר שלכם. בנייה של אתר אינטרנט לעסק או לחברה, מכילה מספר שלבים הכרחיים וביניהם: עיצוב האתר, אפיון חווית משתמש, כתיבת תוכן ועיסוק במערכות רשת. בפיתוח אתרים בפולסטאק, החלק העיקרי שנוגעים בו הוא הקוד, גם ב-Front End (צד המשתמש) וגם ב-Back-End (צד השרת) בכל אתר אינטרנט. אם יש לכם אהבה לתחום התוכנה ולעולם האינטרנט והרשתות, אתם אנשים יצירתיים ואוהבים לפתור בעיות – פיתוח אתרים יכול מאוד להיות התחום שלכם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!