דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

אטל מולכו פיליבה, מנכ"לית פמי פרימיום: "ישראל מובילה בתחום הרפואה מרחוק – ולנו יש חלק משמעותי בכך"

"ישראל עומדת בחזית הטכנולוגיה של הרפואה מרחוק", אומרת אטל מולכו פיליבה. קרדיט: יחצ
"ישראל עומדת בחזית הטכנולוגיה של הרפואה מרחוק", אומרת אטל מולכו פיליבה. קרדיט: יחצ

תחום הרפואה מרחוק עבר מהפך אדיר בתקופת הקורונה והביקוש לו רק גדל. ישראל מובילה את השוק, כשהממשלה החליטה להשתמש בשירותים הטכנולוגיים המתקדמים של חברת פמי פרימיום, בהנהלתה של אטל מולכו פיליבה

"דברים רבים נראו לנו בלתי אפשריים לחלוטין – עד שהגיעה הקורונה, ושינתה את הכל", אומרת אטל מולכו פיליבה, מנכ"לית פמי פרימיום. מי דמיין שנשלח את הילדים לשבת שעות מול המחשב, כדי שישתתפו בשיעורי הזום? מי חשב שעובדים רבים יקומו בבוקר, יצחצחו שיניים, ישתו קפה ויתחילו את יום העבודה מבלי לצאת מהבית? ומי חלם שההמתנה המייגעת בקופת החולים, תוך חשיפה לשלל וירוסים וחיידקים, תוחלף במפגש בטלפון או בווידאו, כשהמטופלים נמצאים בבית הבטוח והמוגן?

"שירותי רפואה מרחוק, או טל-מדיסין, היו גם לפני הקורונה – אבל בהיקף קטן", מוסיפה אטל מולכו. החברה, שהחלה את דרכה כ-"פמי ביטוח", מתמחה כיום בשירותי רפואה מרחוק. רופאים וגם מטופלים היו סקפטיים לגבי היכולת לספק שירות איכותי בדרך הזו. הם חששו שאי אפשר יהיה לקבל תמונה מלאה על מצבו של המטופל, ומאובדן הקשר האנושי ההכרחי בטיפול רפואי.  תהליך פיתוח הרפואה מרחוק נתקל בהרבה מחסומים ומניעות בדרך.

ואולם, לדברי אטל מולכו, כשלא היתה ברירה, כשמרפאות נסגרו בגלל בידודים או כשמטופלים חששו לצאת מהבית – הטל-מדיסין נכנס לתמונה, ועשתה את זה בגדול. לאט לאט כל הנוגעים בדבר הבינו שלא רק שאפשר לסמוך עליו – אלא שזו גם אפשרות נוחה ובטוחה יותר. זו מהפכה שלא נגמרה כשהמגפה נרגעה. הטל-מדיסין כאן כדי להישאר, ופמי מובילה את המגמה הזו בישראל. פמי מעמידה לרשות הרופאים והמטופלים את עם הפלטפורמות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שעומדות בסטנדרטים מקצועיים גבוהים במיוחד.

פמי פרימיום – ספקית מובילה של טכנולוגיות רפואיות

שירותי רפואה מרחוק קיימים בעולם כבר מאז 2005, ולישראל הם הגיעו ב-2015 – אך הביקוש, כאמור, היה נמוך מאוד. "הבום הגדול הגיע בחודשים הראשונים של הקורונה", מסבירה אטל מולכו. "במארס ואפריל 2020, מספר מפגשי הטל-מדיסין בין מטופלים ורופאים זינק ביותר מ-1,000%, עלייה מדהימה".

הרופאים, שהסכימו בתחילה להשתמש בשירות הזה מחוסר ברירה, התחילו להבין את היקף היתרונות שלו. ברור שזמני ההמתנה מתקצרים מאוד, ושהמטופלים והרופאים לא צריכים לחשוש מחשיפה למחלות. אבל מעבר לכך, העובדה שכל המפגש מתרחש באמצעות המחשב – מקלה מאוד על התיעוד והניהול של הטיפול. הרופאה מדברת עם המטופל כשהתיק הרפואי שלו פתוח מול העיניים שלה. כל מסמך, הפניה ומרשם, נשלחים למטופל אוטומטית – לא צריך להתעסק עם ניירת ועם מדפסת שהתקלקלה.

גם עבור המטופלים, היתרונות רבים מאוד. הם לא צריכים לצאת מהבית – וזה קריטי למטופלים מבוגרים יותר, למי שיש לו בעיית נגישות, להורים לילדים קטנים וכן הלאה. בנוסף, העובדה שהשירות ניתן מרחוק, מאפשרת להם להגיע גם למומחים שנמצאים במרחק פיזי גדול. שנים מדברים על הצורך בשיפור השירות הרפואי לפריפריה – והנה הטל-מדיסין מאפשר לנו לעשות בדיוק את זה. לא צריך לנסוע שעות, לא לחפש חניה, ולא להמתין חודשים לתור למומחה.

בכנס החדשנות שהתקיים לאחרונה, ציינה אטל מולכו פיליבה כי כיום, ישראל עומדת בחזית הטכנולוגיה של הרפואה מרחוק . "אנחנו מדינה שהתברכה בתעשיית הייטק משגשגת ובשורה ארוכה של סטארטאפים חדשניים. זה מציב אותנו בעמדה הטובה ביותר להוביל את מגמת הרפואה מרחוק", אומרת אטל מולכו. ואכן, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה קיימת פלטפורמה לרפואה מרחוק – בשירות המדינה. פמי פרימיום היא החברה שנבחרה כספקית ממשלתית של התשתיות הרפואיות והטכנולוגיות, החיוניות לטל-מדיסין.

גם אחרי הזינוק הגדול בביקוש לשירותי רפואה מרחוק – עוד יש לה לאן להתפתח. "הגיעה העת להמשיך להשקיע ברפואה מרחוק, כך שתגיע לכל בית ", אומרת אטל מולכו פיליבה. "החזון שלנו הוא שטיפולים רבים שכיום ניתנים רק במרפאה או בבית חולים, ייכנסו הביתה. דיאליזה, מעקב אחרי חולים כרוניים, כימותרפיה, שיקום, טיפול בחולי לב – יוכלו להתבצע בבית. המפתח הוא הכשרה של יותר ויותר רופאים ואנשי צוות רפואי לתת את הטיפול מרחוק. בנוסף, יש להכניס לשימוש מכשור מתקדם, שהמטופל יכול להפעיל בבית – בהנחיה מרחוק של איש המקצוע".

התועלת תהיה כפולה: מצד אחד, העומס האדיר שיש כיום בבתי חולים ומרפאות יילך ויירד, ויאפשר להם לטפל במקרים דחופים וקשים. מצד שני, חולים לא יצטרכו להיטלטל בדרכים כדי לקבל טיפול רפואי, אלא יקבלו אותו במקום הנוח ביותר עבורם.

אטל מולכו: "הייעוד של פמי תמיד היה הנגשה של רפואה מרחוק"

הייעוד של פמי פרימיום מאז ומתמיד היה הנגשה של רפואה מרחוק. את דרכה החלה החברה בשם פמי ביטוח, כאשר העיסוק שלה בשנים אלה היה סיוע לעובדים זרים שנדרשו לשירותי רפואה. מאז גדלה החברה וצמחה, וכיום הטכנולוגיות שלה נמצאות בשימוש של גופים ציבוריים ופרטיים גם יחד. בין היתר, פועלת החברה מול משרדי ממשלה, קופות חולים, חברות ביטוח, חברות פארמה, מוסדות חינוך ועוד.

סל השירותים של החברה מקיף במיוחד – וכולל רבדים רבים פרט לרפואה דיגיטלית. בין היתר, עוסקת החברה ברפואה משלימה, התפתחות הילד, רפואת מומחים, טיפולי בית, סיוע לגיל השלישי ועזרה במיצוי זכויות רפואיות. "המטרה של פמי פרימיום היא להביא את החדשנות הרפואית לכל מטופל ומטופלת, בביתם ", אומרת אטל מולכו פיליבה.

ממשק המשתמש המתקדם שמציעים שירותי הרפואה של פמי פרימיום , Ummanu, מספק מענה הוליסטי לכלל צרכי הרופאים והמטופלים. בשנת 2020 לבדה, שימשה המערכת כדי לקיים יותר ממיליון ייעוצים. "הטכנולוגיה המתקדמת ממקסמת אוטומטית את ניהול התורים, לבזבוז מינימלי של זמן הרופאים והמטופלים", מסבירה אטל מולכו. "כך הרופאים פנויים להתרכז בעבודה שלהם, במקום לעסוק בעצמם בביורוקרטיה של ניהול תורים.

המטופל ממתין לתורו בחדר המתנה וירטואלי, והייעוץ עצמו מתבצע בשיחת וידאו. מיד עם תום השיחה, כל המידע הרפואי הרלוונטי זמין למטופל בפלטפורמה, כולל סיכום רפואי, מעקב, הפניות, מרשמים וכן הלאה.

"אנחנו ממשיכים לשכלל את המערכת כל הזמן," אומרת אטל מולכו פיליבה. "בהתאם לחידושים הטכנולוגיים. כיום, כבר אפשר לחבר אליה סנסורים שנמצאים בבית המטופל. כך, הרופאים מקבלים מידע עשיר ומדויק יותר על מצבו של המטופל."

פמי פרימיום מספקת טיפול איכותי בבית – בלי להתפשר על מקצועיות

מערכת Ummanu מאפשרת, למעשה, לנהל את כלל הטיפול הרפואי ללא טרחה של הצוות הרפואי או המטופל. העובדה שכיום ניתן לחבר אותה לסנסורים ויכולות הבינה המלאכותית שלה, הופכות אותה מתאימה למגוון שימושים. כך למשל, יכולה הפלטפורמה לשמש ברפואה דחופה, רפואה ראשונית וכן רפואת מומחים. "יש כאן חיסכון בזמן של כל הצדדים, וגם חיסכון כלכלי משמעותי למרפאות", מדגישה אטל מולכו פיליבה. ומיליוני לקוחות שכבר משתמשים במערכת, יכולים להעיד על כך.

כאמור, פמי מספקת שירותים נלווים רבים, וכן סל שירותים לחברות ביטוח. כך למשל, מציעה החברה שירותי אשפוז ביתי. היחידה לטיפולי בית של פמי פרימיום כוללת רופאים, אחים, אחיות וצוותים פרא רפואיים. אלה מגיעים לבית המטופל לשירותים כמו ביקור רופא, החלפת חבישה, שיקום נוירולוגי ואורתופדי, בדיקות מעבדה וטיפול תומך. כל אלה, מבלי שהמטופלים יידרשו לצאת מביתם, ובסביבה הנוחה להם ביותר.

שירות נוסף של החברה, הכלול בסל השירותים לחברות הביטוח, הוא ליווי רפואי. "אנשים שנקלעו לאירוע רפואי קשה או מחלה מסכנת חיים, מוצפים במידע ולא יודעים מה עליהם לעשות", אומרת אטל מולכו. "הצוות הרפואי עסוק וטרוד, ואין את מי לשאול. אנחנו מנגישים להם את המידע, ומספקים תמיכה נפשית ושירותים משלימים. מדובר, למשל, בפיזיותרפיה, שירותי אשפוז ביתי ועוד. כך רמת הלחץ של המטופלים יורדת, והם מקבלים מענה מלא לצרכים שלהם. זה מימוש החזון שלנו – לאפשר לאנשים לקבל את הטיפול האיכותי ביותר במקום המתאים עבורם, בלי להתפשר אפילו לרגע על המקצועיות והרמה הגבוהה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!