דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 24.7°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

צמחי מרפא סיניים

(קרדיט: לילך זוארץ)
(קרדיט: לילך זוארץ)

הרפואה הסינית המסורתית היא שיטת ריפוי עתיקה שהתפתחה לפני יותר מ-2,500 שנה באזורים שונים בסין, וכיום היא מוכרת ונפוצה בכל רחבי העולם. היא מבוססת על תפיסה הוליסטית הרואה את הגוף, הנפש והסביבה כמכלול אחד משולב. לפי הגישה הסינית, משמעותה של בריאות היא איזון והרמוניה בזרימת האנרגיה, ובשפה הסינית – איזון זרימת "הצ'י" בתוך הגוף ובינו לבין הטבע. לפי הרפואה הסינית, מקורן של מחלות שונות ומצבים בלתי בריאים הוא חוסר האיזון באנרגיות אלה.

במשך אלפי שנים התפתחו וצברו חכמה טכניקות הריפוי הסיניות השונות כמו דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים , שיאצו, טווינא, תזונה סינית ועוד. הכול במטרה להשיג ריפוי של הבעיות הגופניות והנפשיות של האדם, תוך חיזוק רפואי ורוחני שלו.

יתרונה הגדול של הגישה הסינית הוא היכולת לראות את התמונה הרחבה ולטפל במקור הבעיה תוך שימוש בשיטות טבעיות מתונות אך יעילות. היא עוזרת להתמודד עם מגוון רחב של מצבים רפואיים – החל מכאבים ובעיות נפשיות ועד מחלות כרוניות קשות וממאירות, הכל תוך כדי חיזוק הגוף והנפש והשבת האיזון וההרמוניה הטבעית. חלק מרכזי ברפואה הסינית הוא השימוש בצמחי מרפא סיניים, שנאספו מהטבע ועברו טיפול מסורתי על מנת לשמר את התכונות הרפואיות הייחודיות שלהם.

צמחי המרפא הסיניים הם חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה הסינית. הם היו בשימוש במשך אלפי שנים בסין העתיקה ושימשו לשמירה על הבריאות, ריפוי ומניעת מחלות. צמחי המרפא היו חלק מהתזונה היומיומית של פשוטי העם וגם של הקיסרים והקיסריות הסיניות.
השיטה המסורתית להכנת צמחי מרפא, הייתה קטיפה של צמחים בשדה, ייבוש בשמש או בצל לפי סוג הצמח, כתישת הצמחים והכנת מרק או תה בכלי חרס מיוחד. את התה או המרק הסינים היו שותים באופן קבוע.

מהם צמחי מרפא סיניים ואיך הם עובדים?

צמחי המרפא הם תרופות צמחיות, בהם משתמשים לטיפול מלא או משלים בנוסף לטיפוליה השונים של הרפואה הסינית המסורתית. מדובר בצמחים, עשבים, ופטריות מרפא שנלקחים מהטבע ועוברים תהליך ייחודי של טיפול והכנה על פי שיטות עתיקות. התהליך מבוצע בקפידה רבה על מנת לשמר את המרכיבים הפעילים והתכונות הרפואיות הייחודיות של כל צמח וצמח. ישנן דרכים שונות להשתמש בצמחי המרפא, למשל בבליעה כשימוש פנימי, או כשימוש חיצוני באמצעות קומפרסים וחבישות מיוחדות למגוון בעיות.

צמחי המרפא הסיניים מכילים מגוון רחב של חומרים פעילים כגון ויטמינים, מינרלים, חומצות אמיניות, אנזימים, שמנים אתריים ועוד. חומרים אלה פועלים בדרכים שונות לחיזוק הבריאות ולטיפול במחלות , כמו למשל חיזוק מערכת החיסונית, הרגעת הנפש, פעילות אנטי-דלקתית, הורדת חום, ריפוי בעיות עור שונות ועוד.

מה שמייחד את צמחי המרפא הסיניים הוא השילוב הייחודי של מרכיבים פעילים רבים בתוך אותו צמח בודד, וכן האפשרות לשלבם ביחד בתערובות מרפא מורכבות. השילוב הזה בין מרכיבים מגוונים יוצר סינרגיה רפואית עמוקה יותר ופועל באופן מאוזן על הבריאות הכללית של הגוף והנפש.

לכל צמח מרפא ישנן תכונות והשפעות שונות על הגוף. יש להשתמש בהם באופן מבוקר בהתאם למינון המומלץ של מטפל מומחה, כך שהטיפול יהיה בטוח, מדויק ויעיל.

הקליניקה ״זוארץ רפואה מהטבע״, קליניקה לרפואה סינית בירושלים, היא מרכז ייחודי ומנוסה בתחום הרפואה הטבעית והסינית. הקליניקה פועלת כבר מעל 20 שנים, וכל המוצרים הטבעיים שבה מנוסים ובדוקים על ידי אלפי המטופלים שלנו. צמחי המרפא בקליניקה של זוארץ, מיוצרים בטכניקה ייחודית שמסייעת להפקת מיטב החומרים הפעילים בכל צמח וצמח. המטפלים בקליניקה מומחים ומנוסים בהתאמת צמחי מרפא למטופלים לפי מצבם הבריאותי, באמצעות עקרונותיה של הרפואה הסינית העתיקה.

היתרונות של צמחי המרפא הסיניים

לצמחי המרפא הסיניים, מספר יתרונות בולטים בהשוואה לתרופות מערביות רגילות:

  1. בטוחים לשימוש לטווח הארוך – צמחי המרפא מכילים חומרים טבעיים שהגוף מכיר ויודע לפרק ולספוג בצורה נכונה. לכן, הם מתאימים לשימוש לטווח הארוך ומבטיחים שמירה על בריאות הגוף מבלי לגרום נזק.
  2. מתאימים ונגישים לכל הגילאים – צמחי המרפא מתאימים לגילאים שונים, החל מתינוקות וילדים ועד מבוגרים וקשישים. ניתן להתאים אותם במדויק לגיל ולצרכים המשתנים, בהתאמה אישית לכל מטופל.
    3. קלים לספיגה –  צמחי המרפא משווקים בדרך כלל בצורות נוזליות ותמציות מרוכזות, שהגוף מסוגל לספוג בצורה יעילה יותר.
    4. פותרים את שורש הבעיה – צמחי המרפא פועלים באופן הוליסטי תוך מטרה להשיב את האיזון וההרמוניה לתוך הגוף. הם מונעים ומטפלים בבעיות הבריאות מהשורש במקום לטפל רק בסימפטומים.
  3. יעילים למגוון רחב של מצבים – צמחי המרפא נחשבים ליעילים מאוד בטיפול במגוון רחב של מצבים ומחלות – החל מבעיות כאבים ועור, דרך בעיות פוריות ועד מחלות כרוניות וממאירות. לכל מצב רפואי, יש תערובת ייחודית שנבנתה לפי הידע המסורתי. כיום, מיוצרות תערובות צמחי מרפא מתקדמות המשלבות בין צמחים סיניים לצמחים מערביים, כדי להביא לטיפול יעיל יותר.
  4. ללא תופעות לוואי – בניגוד לתרופות רגילות, צמחי המרפא הטבעיים לא יגרמו לתופעות לוואי כלל. מטרתם היא לחזק את הגוף ולא להחליש אותו.
  5. חומרים פעילים ידידותיים לסביבה ולגוף האדם – מקורם של צמחי המרפא הוא בטבע. הם לא עוברים תהליכים תעשייתיים מזהמים כלשהם ולכן ידידותיים לסביבה. כמו כן, הצמחים לא מכילים חומרים כימיים שונים ולכן הם נחשבים לידידותיים ביותר לגוף.

אחרי שנים רבות של שימוש בצמחי המרפא בסין, כיום ישנה עלייה במודעות ובשימוש בצמחי המרפא הסיניים בכל העולם. מחקרים מראים ראיות רבות להצלחתם של צמחי המרפא בטיפול במגוון מחלות ומצבים – החל מכאבים, דלקות ומחלות עור ועד מחלות כרוניות קשות כמו סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב. 

בין אם כטיפול עיקרי או משלים, צמחי המרפא הסיניים של זוארץ מאפשרים טיפול טבעי ויעיל במגוון מצבים רפואיים, כמו בעיות עיכול, שתן, מערכת חיסון, מחלות כרוניות ועוד. אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם הצוות המקצועי של זוארץ, קליניקה לרפואה סינית, ולהתנסות בצמחי מרפא סיניים בהתאמה אישית. חייגו אלינו למספר 02-996-0456 או היכנסו לאתר שלנו בכתובת www.zoares.shop

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!