דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

שינוי קטן בבית על מנת לעבור לשתות את הקפה האיכותי בעולם

(קרדיט: freepik)
(קרדיט: freepik)

כמעט כולנו שותים קפה על בסיס יומיומי. חלקנו כוס אחת בבוקר וזהו, רובנו כמה כוסות לאורך היום. עבור מי שמעוניין להשקיע יחסית מעט ולהצליח לשדרג את איכות הקפה שהוא שותה בבית לרמה הגבוהה ביותר שרק ניתן למצוא, כדאי להכיר כמה מהאביזרים הביתיים הפשוטים שניתן לקנות כיום בתחום זה.

הצעד הראשון בדרך להתחיל ולשתות בבית מדי יום את הקפה האיכותי והמשובח בעולם, הוא כמובן לעבור להשתמש במכונת אספרסו ביתית. זהו צעד שעשו כבר באינספור בתים, משרדים ומקומות עבודה בארץ, וזהו צעד בסיסי ומתבקש ביותר עבור כל מי שאוהב קפה. אך גם אם כבר יש לכם מכונת קפה ביתית, עדיין ישנם כמה שיפורים פשוטים וקטנים יחסית שניתן ומומלץ לעשות, על מנת לשדרג את הקפה עוד יותר ולהגיע לרמה הגבוהה ביותר שיש

הדרך המקצועית לשמור על טריות אופטימאלית – מטחנת קפה

אחד השדרוגים המתבקשים ביותר בהקשר זה הוא לרכוש מטחנת קפה ביתית . בקצרה – זהו אולי האביזר המציע את היחס הטוב ביותר בין שיפור איכות הקפה שאתם צורכים, לבין ההשקעה הנדרשת (מדובר באביזר זול ופשוט יחסית, ובדגמים מסוימים של מכונות קפה ביתיות ניתן אף למצוא מטחנת קפה מובנית במכונה עצמה..).

מטחנת קפה היא אביזר מומלץ ומתבקש כל כך עבור מי שרוצה לשתות את הקפה הטוב ביותר שיש, מפני שהיא מאפשרת לשמור על הקפה במידה אופטימאלית של טריות. כאשר טוחנים את פולי הקפה לאבקה הנדרשת על מנת להכין מהם אספרסו (או קפה שחור, לצורך העניין), שטח הפנים שלהם גדל משמעותית והחשיפה לחמצן שבאוויר הופכת בבת אחת לנרחבת ביותר. מצב זה מאיץ את תהליכי החמצון הטבעיים, הגורמים לקפה לאבד לאורך זמן מהטעם והארומה שלו.

כשמשתמשים במטחנת קפה ניתן לשמר את פולי הקפה בתצורתם המקורית ממש עד לרגע בו מעוניינים להכין את כוס הקפה, וכך לקבל את הקפה הטרי והארומתי ביותר שבנמצא. בכל פעם טוחנים בדיוק את הכמות הנדרשת על מנת להכין את כוס הקפה בה מעוניינים עכשיו, ולא מעבר לכך.

קניית פולי קפה במקום קפה טחון

בהמשך לסעיף הקודם, כאשר אנחנו מצוידים במטחנת קפה ביתית, אנו יכולים להתחיל לקנות פולי קפה במקום אבקת קפה טחון. כבר הסברנו מדוע מדובר בדרך הטובה ביותר לשמור על טריות הקפה, אך ישנם יתרונות נוספים מהם ניתן ליהנות כאשר עוברים לקנות ישירות פולי קפה –

במקרים מסוימים זה עשוי להיות כלכלי יותר, שכן אנחנו קונים את המוצר המקורי והגולמי יותר במקום תצורה מעובדת שלו. זה מאפשר להשיג מחירים טובים יותר בהשוואה לקפה טחון, לפחות בחלק מהחנויות.

בנוסף, ניתן לבחור מבין מגוון סוגי פולים שונים אפילו פולי קפה אורגני וכך להתנסות בעוד ועוד סוגים, ואף ליצור שילובים וערבובים משלכם. מי יודע? אולי תמציאו תערובת חדשה של פולי קפה מזנים שונים, ותמצאו כך את הקפה הטוב ביותר בעולם…

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!