דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

פריצת דיסק: תסמינים וטיפולים

(קרדיט: freepik)
(קרדיט: freepik)

אנשים רבים סובלים מכאבי גב, ואלה אף עשויים להקרין לאזורים אחרים בגוף. בזמן שיש לא מעט הסברים אפשריים לכאבים אלה, אחד ההסברים השכיחים הוא מצב שבו אחד הדיסקים בעמוד השדרה נקרע, והחומר שמקיף אותו פורץ החוצה. סביר להניח שאתם מכירים את התופעה הזו בשם "פריצת דיסק", ואנחנו כאן כדי להבין אותה יותר לעומק, ובעיקר כדי להבין איך מטפלים בה.

הדיסק נשחק – הכאב מופיע

בעמוד השדרה שלנו נמצאות 24 חוליות. הן ניצבות זו מעל זו, ובין כל צמד חוליות ניצב דיסק שתפקידו העיקרי הוא להגן על החוליות. בעוד הדיסק עצמו עשוי סיב קשה, יש בתוכו חומר ג'לטיני סמיך, כאשר המבנה הייחודי הזה משמש כבולם זעזועים. הבעיה מתחילה כאשר הדיסקים נשחקים לאטם, ולבסוף נקרעים ומאפשרים לנוזל שנמצא בתוכם לצאת החוצה.

על אף שישנם לא מעט אנשים שסובלים מפריצת דיסק ואינם מודעים לכך, בעיקר משום שאינם סובלים מסימפטומים כאלה ואחרים, עבור רבים אחרים מדובר במציאות כואבת למדי. הם עשויים לדווח על כאבים ברגליים, בידיים ובכתפיים, וכן על עקצוצים, תחושה שהעור "רדום" וכמובן, גם כאבי גב. ייתכנו גם מקרים בהם ישנה פגיעה בעצבים המוטוריים, והיא עלולה להוביל להיחלשות השרירים.

הטיפול – לא בהכרח פולשני

ישנם מקרים בהם עשוי הגורם המטפל להמליץ על ניתוח, והוא יכול לספק הקלה במידה כזו או אחרת. גם טיפול תרופתי נחשב לא פעם כאפקטיבי, לפחות בכל הקשור להפחתת רמות הכאב. מצד שני, אם המטרה שלכם היא להימנע מהליך פולשני, ובמידת האפשר לצמצם גם את השימוש בתרופות, ישנם כלים טיפוליים אפקטיביים שיכולים לספק מענה איכותי מאוד, ובראשם הטיפול הפיזיותרפי.

איך זה עובד?

כדי להבטיח טיפול פיזיותרפי מצוין, בשלב ראשון יש לאבחן באופן מדויק ככל האפשר את מקור התסמינים ואף את יכולת התנועה. לאחר בדיקה זו ניתן יהיה לקבוע את מקור הפגיעה ואת הבעיות בהן יש לטפל, ובהתאם לכך לבנות תוכנית שיקום אורתופדי בהתאמה אישית.

לטיפול יש מספר מטרות עיקריות, ומעל לכל הוא נועד כדי להפחית כאב ולהקל על הופעתם של הסימפטומים השונים, וכן כדי לאפשר תנועה טובה יותר. במסגרת הטיפול ניתן לשפר את אופן הביצוע של פעולות בסיסיות שנעשו מאתגרות בשל פריצת הדיסק, לחזק את השרירים סביב עמוד השדרה והאגן וכן לקבל ארגז כלים חיוני שיאפשר תרגול עצמאי גם בבית, כדי לשמר את התוצאות ולמנוע את חזרתם של הכאבים והתסמינים האחרים.

במילים אחרות, טיפול בפריצת דיסק בהחלט אפשרי, בלי שולחן מנתחים או הרדמה, אלא עם טיפול אישי מדויק שמתאים לצרכים הייחודיים שלכם.

לקבלת הסבר ומידע נוספים על טיפול בפריצת דיסק והתייעצות טלפונית ללא עלות עם מטפל מוסמך מטעם Restart Therapy המומחים בשיקום פרטי בבית הלקוח אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון שמספרו 077-9966400 או בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!