דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מסמך / מעקבים, איומים וגיוס משת"פים: כך ניסתה 'סודהסטרים' לשבור את התארגנות העובדים

תצהירי עובדים שהוגשו בתביעת ההסתדרות נגד החברה חושפים מגוון שיטות פעולה פסולות שנקטה ההנהלה לפגיעה בוועד | "אני אעזור לך, אבל אני רוצה שתעזור לי לפעול נגד הוועד", נאמר לאחד העובדים

עובדים במפעל סודהסטרים במישור אדומים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
עובדים במפעל סודהסטרים במישור אדומים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אני זוכר שאילן ישראלי, מנהל מפעל סודהסטרים בנגב, זימן את כל המפעל לשיחה בתחילת משמרת, במפעל המתכת. יחד עם ענבר הם עצרו את כל המכונות בשביל השיחה הזאת. אילן אמר שמי שחתם להסתדרות זו זכותו, אבל זה לא לטובתו. הוא אמר שמי שחתם להסתדרות בסוף 'הוא ימצא את עצמו בחוץ ולא יהיה חבר של סודה'. לא תהיה לו עבודה בסודהסטרים" – כך העיד י', עובד במפעל המתכת של סודהסטרים ברהט, בתצהיר שהוגש כחלק מתביעת ההסתדרות כנגד סודהסטרים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים במפעל.

השיחה עם מנהל המפעל, שהתקיימה בנובמבר האחרון, התקיימה בעיצומו של מהלך הצטרפות עובדי סודהסטרים להסתדרות. על אף האיסור שקבע בית הדין לעבודה על מעסיקים לנקוט עמדה ביחס להתארגנות עובדיהם, לא ניתן היה לפספס את המסר ומטרת השיחה שנערכה לעובדים. "אני הבנתי שהוא (ישראלי – נ.כ.) רוצה להפחיד את העובדים. זכור לי במיוחד שהוא הצביע על הסמל של החברה על החולצה, ואמר שהסמל בצד של הלב והחברה בלב שלנו", סיפר י'. אבל עבורו, זו היתה רק ההתחלה של מה שנראה כניסיון של הנהלת סודהסטרים לנצל באופן ציני את מצבו האישי, ולגייס אותו לשבירת ההתאגדות בחברה.

הפגנת עובדי סודהסטרים, נובמבר 2016 (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
הפגנת עובדי סודהסטרים, נובמבר 2016 (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)

המקרה המוזר של הקב"ט 'שמוליק'

י', תושב מזרח ירושלים, הוא עובד ותיק בחברה עוד מהתקופה בה המפעל היה במישור אדומים. הוא נשוי לאישה פלסטינית, ואב לשני ילדים חולים מאוד. לאשתו של י' אין אישור כניסה לישראל בלילות, ולכן ביקש בעבר מהממונים עליו שלא לעבוד במשמרות לילה, כדי להיות זמין לילדיו במקרי חירום. הוא נענה בשלילה. אך בסוף חודש מרץ האחרון חלה תפנית – עובד שאותו לא הכיר במפעל, אשר הזדהה כ'שמוליק', הציע לו עזרה בהסדרת אישור כניסה לישראל עבור אשתו. התמורה להצעה הנדיבה היתה סיוע להנהלה בשבירת ההתאגדות. לימים התגלה כי 'שמוליק' הוא איש חברת החקירות הפרטית 'אביר שירותי ביטחון אזרחיים', שנשכרה ע"י סודהסטרים. לטענת ההסתדרות, 'אביר' פעלה לבלוש אחר התארגנות העובדים ולסכל אותה.

הכל החל ביום עבודה רגיל במפעל, שבו שמע 'שמוליק' את י' משוחח בטלפון עם אשתו על מצבו הבריאותי של אחד מילדיו, ומבקש מאחיו לפנותו לבית החולים. "הוא טען שהוא קב"ט, קשור לביטחון, אבל הוא היה ללא מדים של חברת הבטחון, ללא נשק, וללא (מכשיר) קשר. הוא שמע את השיחה ביני לבין אשתי, ושאל 'מה קרה לך?'. אז סיפרתי לו על הבעיה הבריאותית של הבן שלי ועל כל המצב עם אשתי. הוא אמר לי 'אני יכול לעזור לך. יש לי חבר במג"ב והוא יכול לדאוג להעביר אותה לבית החולים בלי אישור'".

לפי עדותו של י', 'שמוליק' הבטיח לו לסייע בהסדרת תעודת זהות קבועה מול משרד הפנים באמצעות עורך דינו, בחינם. "ואז הוא אמר לי 'אבל תשמע, יד רוחצת יד'. במילים האלה ממש. שאלתי אותו 'מה הכוונה?' אז הוא אמר לי 'אני אעזור לך עם הילדים, אבל אני רוצה שתעזור לי לפעול נגד הוועד. אני רוצה שתדווח לי מה קורה במפעל. אם מישהו מחתים לטובת ההסתדרות – תדווח לי מי זה. אם מישהו חתם להסתדרות וראית אותו ישן במשמרת – תצלם אותו'."

י', עובד במפעל: "'שמוליק' היה נותן לי לרדוף אחרי חברי ועד, ואמר לי – כל דבר קטן או גדול, תדווח לי. הוא הראה לי שיש לו רשימה של כל חברי ההסתדרות. עברנו עליה שם שם, ואמרתי לו כל מה שאני יודע על כל אחד מהם"

מקווה לשפר את היכולת לטפל בילדיו, הסכים י' להצעתו של 'שמוליק' והחל לבצע את הוראותיו. "לא שאלתי מה הוא קשור לזה. גם לא רציתי לשאול, כי הוא הסכים לעזור לי עם הילדים. לא חשבתי פעמיים", סיפר. לדבריו, ל'שמוליק' היה משרד בקרוואן בחצר המפעל, אליו היה מזמן אותו כמעט בכל יום לדיווחים, שאותם היה רושם ומדפיס. "הוא היה נותן לי לרדוף אחרי רוני, רומן ואעהד (חברי ועד, נ.כ), וחבר ועד נוסף מהמתכת, ואמר לי – כל דבר קטן או גדול, תדווח לי. הוא הראה לי שיש לו רשימה של כל חברי ההסתדרות. עברנו עליה שם שם, ואמרתי לו כל מה שאני יודע על כל אחד מהם".

מהתצהיר עולה כי 'שמוליק' גייס שני עובדים נוספים שעבדו עם י' במפעל המתכת. עם הזמן התרחבו משימותיו של י', וכללו גם החתמת עובדים על טפסי ביטול חברות בהסתדרות ומעקב אחר חברים נוספים מהוועד, וכן אחרי עובדים שהצטרפו להסתדרות. "תמיד כשהייתי מגיע למשרד של שמוליק, היו שם שלושה מכשירי הקלטה לפחות", כתב בתצהיר.

המפנה הגיע כשי' התבקש להגיע לאירוע שארגנה ההסתדרות לעובדי המפעל ולהקליט אותו בסתר. הפעם הוא סירב, בין השאר מתוך כעס על 'שמוליק' שלא קיים את הבטחותיו לסייע לאשתו. "החלטתי שאני לא רוצה לשתף פעולה עם ההנהלה יותר", אמר, "פניתי מיוזמתי לאחד מחברי הועד, מוסא, וסיפרתי לו הכל. אף אחד לא ביקש ממני לדבר. לא פנו אלי מהוועד או מההסתדרות. את עוזי מההסתדרות לא הכרתי עד אתמול. פשוט נמאס לי מהשקרים של ההנהלה ומההתנהגות שלהם. החזירו אותי לעבוד לילה למרות שהסברתי להם שאני לא יכול, וגם הבאתי תעודות רפואיות, אז נמאס לי. לכן אני מדבר", סיכם את עדותו בתצהיר.

הרעת תנאים לחברי הוועד: "תקרע אותם בעבודה, בעיקר את רוני"

לתביעה שהגישה ההסתדרות צורפו תצהיריהם של 17 עובדים בחברה, חלקם חברי ועד הפעולה וחלקם עובדים מן השורה, וכן תצהירו של עוזי שדה, מזכיר האיגוד המקצועי המלווה את ההתארגנות מטעם ההסתדרות. מהעדויות משתקפת שורה של פגיעות והתנכלויות מצד ההנהלה בעובדים שהתארגנו בהסתדרות, בין היתר תוך הרעת תנאים, מעקב, החמרת נהלים ואמצעים משמעתיים שונים שננקטו נגדם.

העובדות חוסמות את הכניסה למפעל (תמונה: התאגדות עובדי סודהסטרים)
העובדות חוסמות את הכניסה למפעל (תמונה: התאגדות עובדי סודהסטרים)

נקודת ציון משמעותית בהחמרת היחס לעובדים היתה שביתה שנקטו עובדי המפעל בחודש מרץ, מול נסיונות אגרסיביים של ההנהלה לסיכול המהלך שכללו הבאת עובדים במקום אלו ששבתו. לפי התצהירים, לאחר סיום השביתה החלה ההנהלה להרע את תנאי העבודה של העובדים שהשתתפו בשביתה. "למחרת סיום השביתה, היחס של האחמ"שים כלפי העובדים הורע מאוד", סיפר חבר הועד מוסא אלעביד, "היינו אומרים להם 'בוקר טוב' והם לא היו משיבים. הייתי שואל דברים על העבודה והם לא היו משיבים", אמר. "בתקופה הזו גם עשו הרבה שינויים במכוון. הזיזו עובדים מתחנות העבודה הקבועות שלהם, בניסיון להרע את תנאי העבודה שלהם וכ'עונש' על כך ששבתו. גם אותי אישית הזיזו כל הזמן. פעם שלחו אותי לקיטור, פעם לעיבוד שבבים, פעם לשטיפה. בעבר זה היה נדיר שהיו שולחים אותי למשימות כאלה".

י' עצמו מעיד כי קיבל הוראות ממנהליו לפעול כדי להמאיס את העבודה על העובדים שהשתתפו בשביתה. 'תקרע אותם בעבודה, בעיקר את רוני' (יו"ר ועד הפעולה, נ.כ) ציטט י' את הממונה עליהם, אסתי: 'רוני באחריות שלך, תייאש אותו שיעזוב את העבודה'. י' הציע לה להעביר את רוני מתפקידו, שהיה קל יחסית, לתפקיד אחר ב'מחלקת הקיטור' – תפקיד קשה ובמיקום מבודד מיתר העובדים, שנהוג היה לבצע ברוטציה. "העברנו אותו לקיטור, והעמסנו עליו עבודה. הייתי נותן לו כמויות גדולות מאוד של עבודה. זה עבודה בעמידה בלי לזוז ימינה או שמאלה. הייתי מסתכל על השעון לראות כמה זמן הוא בהפסקה, אם הוא מדבר בטלפון – על הכל הייתי מדווח לאסתי בזמן אמת – בעל פה".

מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).
מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).

תעמולה 'ספונטנית' בחסות ההנהלה

עובד אחר העיד כיצד נדרש בהודעת וואטסאפ ממנהל האחזקות במפעל ההרכבות לסייע בחלוקת פלאיירים כנגד ההסתדרות והשביתה שנקט ועד העובדים. העובד, המשמש כאחראי קו ייצור, צורף לאחראי משמרת נוסף, ועל הפלאיירים שחילקו נכתב: "מדובר בסכסוך מיותר ומזיק שהוכרז אך ורק בגלל משחקי כבוד וכוח של ועד העובדים. הסכסוך עלול להוביל להשבתה של המפעל על ידי הוועד ולסיכון מקור הפרנסה של כולנו".

"שיחות אזהרה" לבעליהן של עובדות בדואיות

מזכיר האיגוד המקצועי עוזי שדה העיד כי עובדות בדואיות סיפרו לו על 'שיחות אזהרה' שקיבלו בעליהן ממנהלים במפעל בימי השביתה הראשונים. לדבריו, הבעלים התבקשו להורות לנשותיהם להישאר בתוך המפעל ולא להצטרף לשובתים. אחת מהעובדות סיפרה שנאמר לבעלה כי במסגרת השביתה היא צפויה לישון עם גברים בלילה באוהלים (!). מלבד העובדה שלא היה כל תכנון כזה, האמירה משקפת נסיון להאשים את הנשים השובתות בהפרת נורמות הנהוגות בחברה הבדואית וייתכן שאף לסכן אותן.

אלימות נגד מובילי ההתאגדות: "עשרות עובדים נשלחו לתקוף אותי"

אירוע המופיע ברבות מהעדויות הוא תקיפתם של יו"ר ועד העובדים ברקוביץ' ושל איש ההסתדרות עוזי שדה. לדבריהם, שדה השתתף בשימוע לקראת פיטורים של אחד העובדים, ועם יציאתו מהבניין הופיעו עשרות עובדים, ביניהם גם מנהלי קווי ייצור, שהקיפו את ברקוביץ' בצעקות תוך שהם דוחפים אותו לכיוון היציאה מהמפעל. לדברי שדה, משהתקרב למקום תקפו העובדים גם אותו, ואף ניסו לחטוף לו את התיק. הוא העריך שמטרתם היתה לנסות לגרום להם לאבד את עשתונותיהם ולהגיב באלימות.

מעדותו של שדה עולה כי האלימות שהופנתה כלפיו לא היתה ספונטנית. "תוך כדי שאני מסתובב, שמתי לב שכל ההתקהלות מתואמת – שכן צופים בה עובדים רבים ברמות דרג יותר גבוהות, ובהם סגן הקב"ט ואחמ"שים, שעמדו וחייכו. זה היה פשוט ברור שהקבוצה נשלחה כדי לתקוף אותי. הרי לו זה לא היה כך, גם סתם עובר אורח, אדם הגון, היה מתערב, מנסה להפריד. קל וחומר, כאשר מדובר במפעל 'מסודר', שבו מנהלים היו מפרידים כל קטטה שהיתה פורצת בין העובדים". בעדויות השונות נאמר כי באירוע, שנמשך כ-40 דקות, צפו בין היתר גם יעל גבאי מנהלת משאבי האנוש בחברה, מאיה כהן מנהלת מפעל ההרכבות, הקב"ט וכן מאבטחים שלא פעלו לעצירת האלימות.

רוני ברקוביץ', יו"ר הוועד שהותקף: "פניתי לקב"ט החברה בשאלה מדוע הוא אינו מפנה את קבוצת העובדים מהמקום. הוא אמר לי בתגובה שהוא לא יכול, ובמקום זאת הציע להרחיק אותי, והמשיך לצפות במחזה מבלי להתערב"

"פניתי לקב"ט החברה בשאלה מדוע הוא אינו מפנה את קבוצת העובדים מהמקום. הוא אמר לי בתגובה שהוא לא יכול, ובמקום זאת הציע להרחיק אותי, והמשיך לצפות במחזה מבלי להתערב", מעיד ברקוביץ', "גם גברת כהן שהשקיפה על כל הנעשה לא פנתה לאותה קבוצת עובדים, על אף שהינה המנהלת הישירה שלהם. במהלך האירוע ביקשתי מחבר שיזמין משטרה. כאשר המשטרה הגיעה, הקב"ט אמר לשוטר שלצורך הרגעת הרוחות יש להוציא אותי מהמקום, תוך שהוא מצביע עלי. לא התווכחתי עם השוטרים ויצאתי החוצה". לדבריו האירוע נשנה יום למחרת כאשר הלך לכיוון ההסעות, כשאותה קבוצת עובדים הקיפה אותו, איימה עליו וקראה קריאות בגנותו במגפון, לעיני מנהלים בחברה.

באופן מפתיע, ה"וועד הפנימי" זכה לגיבוי מההנהלה

תופעה נוספת העולה מהתצהירים היא נסיונות הנהלת סודהסטרים להקים 'ועד פנימי' – התארגנות עובדים המוכוונת (או מעודדת) מטעם ההנהלה, ומתחרה בהתארגנות העובדים האותנטית. התופעה הזו מוכרת ממעסיקים אחרים שניסו לסכל התארגנויות של עובדיהם, ונדחתה בתוקף בפסיקות בית הדין הארצי לעבודה. גם בסודהסטרים הוקם ועד פנימי כזה, ובאופן לא מפתיע זכה לתמיכה מההנהלה. העובדים העידו כי בעוד שעל חברי ועד הפעולה ההסתדרותי נאסר להחתים עובדים להסתדרות בשטחי המפעל, אנשי הוועד פנימי נעו בחופשיות והחתימו עובדים על קווי הייצור.

שלטים ופרסומים התוקפים את ההסתדרות ואת יו"ר ועד העובדים באופן אישי נתלו ברחבי המפעל, ונותרו תלויים במשך יומיים שלמים – על אף שתליית שלטים ברחבי המפעל אסורה.

עוד סממן לכאורה לפגיעה בהתארגנות העולה מהתצהירים הוא שלטים ופרסומים התוקפים את ההסתדרות ואת יו"ר ועד העובדים באופן אישי שנתלו ברחבי המפעל, ולא הוסרו ע"י ההנהלה. העובדים העידו כי השלטים נותרו תלויים במשך יומיים שלמים, זאת על אף שתליית שלטים ברחבי המפעל אסורה. במפעל שמרושת במצלמות ונהוגות בו נורמות פיקוח הדוקות, קשה להאמין שתליית השלטים, או לפחות השארתם, נעשתה שלא בידיעת ההנהלה ובברכתה.

ההנהלה שלחה מאות טפסי ביטול – ביניהם גם של חברי הוועד עצמם

עוד אופן פעולה "קלאסי" של שבירת התאגדויות העולה מהתצהירים הוא נסיון של ההנהלה להחתים עובדים על טפסי ביטול חברות להסתדרות. עוזי שדה מספר כי לקראת סופה של אחת מאסיפות העובדים שכינס בחצר המפעל, ניגש אליו יניב אבוחצירא מנהל האתר. "מר אבוחצירא פנה אלי ושאל אותי כיצד עבר היום. השבתי לו כי היה מעולה, וכי לנוכח טפסי ההצטרפות הרבים, ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בחברה וכי תישלח על כך הודעה רשמית בערב. ואז פנה אלי מר אבוחצירא, האיש הבכיר במפעל, בשאלה מפתיעה – מה צריך לעשות עובד שרוצה לבטל את חברותו בהסתדרות? אמרתי לו שעובר כאמור צריך לשלוח להסתדרות, טרם ההכרזה על היציגות, מכתב המודיע על ביטול הצטרפותו".

מיד עם הגיעו של שדה חזרה מהמפעל אל משרדו בבניין ההסתדרות בבאר שבע, קיבל עשרות מכתבי פקס שכותרתם 'בקשה להצטרף לארגון עובדי סודהסטרים', ובהם נכתב כי העובדים מבקשים לבטל את חברותם בהסתדרות. "הטפסים הגיעו ללא תאריכים, ורבים מהם מולאו בכתב יד דומה", ציין שדה. "בהמשך וכעבור זמן קצר, הגיע למשרדי 'שליח' לבוש בבגדי החברה, וחיפש אותי. השליח מסר לי חבילה של מכתבים (כאלה שנשלחו בפקס), תוך שהוא משוחח בטלפון הסלולרי. השליח העביר לי את הטלפון כאשר בצד השני ענה לי מנהל ההסעות דוד לוי, שביקש לוודא שקיבלתי את הטפסים".

"שליחת הטפסים כאסופה, לאחר שמנהל האתר אך שעות ספורות קודם לכן, ביקש ממני לדעת איך עושים זאת, העובדה שהפעיל הבולט להחתמת העובדים היה מנהל ההסעות אשר גייס לכך את עובדיו, ואשר הוא גם זה שדאג לוודא שקיבלתי את הטפסים – הסירה כל ספק שמדובר ב'ועד' מתחזה מטעם המעסיק" הבהיר שדה, והוסיף כי בדיקת הטפסים אף העלתה כי כללו בין היתר אף את שמותיהם של שני חברי ועד הפעולה – אשר כמובן לא חתמו עליהם.

מוסא אלעביד, חבר ועד: "ידעתי שמנהל ההסעות בחברה עומד בראשות הניסיון להקים ועד פנימי. ניגשתי אליו בפינת העישון, שאלתי אותו איך זה ייתכן שיש טופס ביטול שלי אם מעולם לא דיברנו ואני חבר ועד בהסתדרות. הוא אמר 'יכול להיות שזה אחד הפעילים שלי עשה'"

"בין החתימות היה גם טופס עם השם שלי – למרות שמעולם לא חתמתי" העיד חבר הועד אלעביד: "אני ידעתי שדוד לוי מנהל ההסעות בחברה עומד בראשות הניסיון להקים ועד פנימי. ניגשתי אליו בפינת העישון, שאלתי אותו איך זה ייתכן שיש טופס ביטול שלי אם מעולם לא דיברנו ואני חבר ועד בהסתדרות. הוא אמר שלא הוא הכין את הטופס הזה ואמר 'יכול להיות שזה אחד הפעילים שלי עשה'". עובדת אחרת תיארה כיצד ביקשה לעשות שימוש באחת המדפסות בחברה, ונדהמה לגלות שזו פולטת עשרות רבות של טופסי ביטול חברות בהסתדרות. "אסור לנו להשתמש בציוד של המפעל לצרכים פרטיים. בודקים לנו בתיקים ביציאה", מסרה בתצהירה, "והנה כאן, בריש גלי, מדפסת מוציאה טפסים של ביטול חברות, ואין אף איש לידה, כאילו זו עבודה שגרתית של האתר".

עורכת הדין של ההסתדרות: "נחשפנו לעדויות ישירות מתוך המערכת"

כאמור, ההסתדרות הגישה כנגד סודהסטרים תביעת ענק על סך 15 מיליון שקלים בגין פגיעה בהתארגנות עובדים. רק לאחרונה פסק בית הדין לעבודה בבאר שבע קנס על סך מיליון וחצי ש"ח כנגד רמי לוי, בגין פעולותיו לפירוק התאגדות עובדיו בחברת ביכורי השקמה. מדובר באמירה משמעותית של בית הדין בנוגע למעסיקים הפוגעים בהתארגנות עובדיהם.

עו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד אהוד שילוני ושות', המייצגת את ההסתדרות בתיק, אמרה ל'דבר ראשון' כי להערכתה, הראיות בפרשת סודהסטרים חזקות אף יותר מאשר במקרה רמי לוי. "הרבה פעמים בתיקים של פגיעה בהתארגנות יש קושי לדעת מה קרה מאחורי הקלעים, ויש איזה פער בין הידע שיש לנו לידע שיש להנהלה – בגלל זה גם די ב'ראשית ראיה' כדי להעביר את נטל ההוכחה למעסיק. אבל כאן ממש נחשפנו לעדויות ישירות 'מתוך המערכת', על חלק מהדברים שנעשו שם."

עו"ד נטלי שוכוביצקי: "כשאיום האבטלה הוא מאוד גבוה, צריך לפרש גם את הפגיעה בצורה יותר גבוהה – כל מעשה או איום 'קטן', וודאי האיומים היותר גדולים והאווירה הכללית שנוצרה במפעל , יוצרים איום גדול מאוד להצטרף להסתדרות"

עו"ד שוכוביצקי מציינת כי גם היקף הפגיעה במקרה של סודהסטרים חמור בהרבה ממקרה רמי לוי. "לרמי לוי היו 200 עובדים, אצלנו יש 1,200, וגם בהתחשב בזה הפגיעה היא יותר גדולה. מעורבת כאן חברת חקירות, שזה דבר שלא נתקלתי בו בתיקים בעבר. הנסיבות של המפעל גם קיצוניות – באזור מוכה אבטלה עם שכר נמוך. כשאיום האבטלה הוא מאוד גבוה, צריך לפרש גם את הפגיעה בצורה יותר גבוהה – כל מעשה או איום 'קטן', וודאי האיומים היותר גדולים והאווירה הכללית שנוצרה במפעל , יוצרים איום גדול מאוד להצטרף להסתדרות. מספיק שזה השפיע על ההחלטות של עובדים – זו פגיעה בהתארגנות".

סודהסטרים:"ההסתדרות מנסה לכפות עצמה על העובדים בכל דרך"

מסודהסטרים נמסר בתגובה: "המדובר בתביעה נואשת ומופרכת שדינה להידחות. מן הראוי שדיון בפרטי התביעה יתקיים בבית הדין ולא על גבי התקשורת. ההסתדרות קיבלה כרטיס אדום מעובדי סודהסטרים, אשר מרביתם, כ-700 במספר, הגישו טפסי ביטול השתתפות בהסתדרות, בשל דרכה הבריונית וההסתה לאלימות שבה נקטו נציגיה ובראשם יו"ר מרחב הנגב, מאיר בביוף, שנגדו אף הוגשה תביעה אישית בסך 7.6 מליוני שקלים. כעת מנסה ההסתדרות, באמצעות תביעת סרק מנופחת, לנסות ולשקם את יוקרתה, ובמקום להודות בכך שעובדי סודהסטרים אינם מעוניינים בשירותיה היא מנסה לכפות את עצמה על העובדים בכל דרך. הנהלת סודהסטרים אינה צד למהלך ההתאגדות ולמהלך היציאה ההמונית ממנו והיא מחויבת לשמור על סביבת עבודה בטוחה על כל המשתמע מכך.״

מחברת אביר נמסר בתגובה: "אביר חברת ביטחון ותיקה ומובילה את תחומה בישראל, המעניקה שירותי מודיעין לעשרות חברות כמו גם לסודהסטרים ופועלת לחשיפת גניבות, מעילות, הונאות, אלימות וכן שימוש בסמים ואלכוהול, בשטחי המפעלים והחברות השונות. אין לה ולא היה לה עניין בהתארגנויות עובדים. מדובר בהצגת דברים מעוותת והדברים יתבררו בבית הדין."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!