דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

חברה ועבודה / ECI: אתמול הודיעו על פיטורי 100 עובדים, הבוקר הוכרז סכסוך עבודה

היום התקיימה עצרת מחאה מול ביתו של בעל השליטה שאול שני, מחר מתוכננת הפגנה נוספת וקבלת שבת מול ביתו שבכפר שמריהו | הוועד: "הדיסאינפורמציה שזורעת ההנהלה, לא תצליח להכניע אותנו"

הפגנת עובדי ECI הבוקר מול ביתו של בעל השליטה שאול שני (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.)
הפגנת עובדי ECI הבוקר מול ביתו של בעל השליטה שאול שני (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.)

הבוקר (ה') ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בחברת ECI, וזאת בהמשך להודעת החברה מאתמול על כוונתה לפטר כ-100 מתוך 800 עובדי האתר בישראל, תוך שבועיים בלבד ממועד ההודעה על הפיטורים הצפויים. יודגש כי הודעת ההנהלה על תכנית הפיטורים נשלחה לעובדי החברה, מבלי שקדם לה עדכון של נציגות העובדים, וללא משא ומתן בנושא זה.

במקביל להכרזת סכסוך העבודה, ועד עובדי החברה ופעילים נוספים בהתארגנות קיימו עצרת מחאה בכפר שמריהו, מול ביתו של בעל השליטה שאול שני. מחר (ו'), החל מהשעה 10:30 בבוקר העובדים יקיימו הפגנה נוספת ויערכו טקס קבלת שבת מול ביתו של שני.

עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי ECI, צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

מאז השלמת מהלך ההתאגדות של עובדי ECI באיגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות, מתנהל משא ומתן בין ההנהלה לבין ההסתדרות והוועד בנוגע לגיבושו של הסכם קיבוצי ראשון בחברה. על אף ניסיונות חוזרים ונשנים של העובדים לקידום ההידברות, מאז מועד ההכרה ביציגות, ההנהלה הקשיחה את עמדותיה, נקטה בסחבת שיטתית ומנעה את התקדמות המו"מ. החברה פעלה בחוסר תום לב בניסיון להימנע מהסדרת זכויות העובדים בהסכם הקיבוצי.

בהסתדרות הדגישו כי הודעת החברה על תכנית הפיטורים מגיעה על רקע דרישת העובדים לזרז את המו"מ להסכם הקיבוצי, וכשבוע בלבד לאחר שוועד העובדים פנה במכתב לבעל השליטה בחברה שאול שני, בבקשה להתערבותו האישית לקידום הנושא.

חברת ECI, שנמצאת בבעלותו של איש העסקים שאול שני, מספקת פלטפורמות וציוד תקשורת לחברות ברחבי העולם. החברה הוקמה בשנת 1961 ונחשבה בשנות ה-90 לחברה המובילה בהיי-טק הישראלי. בשנים 2012 ו-2013 כבר ביצעה החברה תהליכי צמצום משמעותיים. ביוני 2016 הוקם לראשונה ועד עובדים בחברה באמצעות ההסתדרות, ומאז מנהלת נציגות העובדים משא ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי ראשון.

מהחברה נמסר אתמול כי מדובר בהליכי התייעלות וצמצום כתוצאה מהשינויים הרבים והתעצמות התחרות בשוק הטלקום העולמי. כמו כן ציינו כי החברה מתמודדת גם עם צמצום משמעותי בתמיכה אותה היא מקבלת מהרשות לחדשנות (לשעבר המדען הראשי) וההתחזקות המשמעותית בשער השקל לעומת הדולר. לטענתה מדובר בקיצוץ של כ-6% ממצבת כוח האדם שלה, "על מנת להבטיח מבנה עלויות תחרותי ולחזק את יכולותיה להמשך הדרך".

במסגרת עילות הסכסוך שהוכרז הבוקר, נציגות העובדים מלינה על פגיעה קשה בהתאגדות ועל ניסיון מתמיד לדה-לגיטימציה של הוועד, תוך התקפות אישיות של ההנהלה כלפי ראשי ההתארגנות והעובדים הפעילים בה. במסגרת יחסי העבודה בחברה, ההנהלה פנתה לעובדים באופן ישיר בעניינים הכוללים חובת יידוע ומו"מ עם נציגות העובדים, ואף הרחיקה לכת וערכה אספות מנהלים בהן נמסר מידע שגוי על המשא ומתן, על נציגות העובדים ומובילייה.

היום (ה') העובדים בחברה צפויים לקיים אסיפה לתכנון והיערכות לקראת צעדי המחאה הבאים, בניסיון למנוע את רוע הגזרה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר הבוקר כי: "ההתנהלות הכוחנית של הנהלת ECI והניסיון שלה לכרסם בכוח הארגוני של העובדים, חושפת דפוסים בעייתים ומטילה צל כבד על כוונותיה האמיתיות. תכנית הפיטורים שההנהלה הנחיתה על ראשם של עובדי החברה, בהפתעה מכוונת וללא בחינת חלופות אפשריות מול נציגות העובדים, היא מהלך בזוי ואנחנו ניאבק בו בכל האמצעים שעומדים לרשות ההסתדרות והאיגוד. אני קורא לבעל השליטה בחברה, שאול שני, להתעשת, לקחת אחריות ולמנוע משבר כבד בחברה".

מוועד עובדי ECI, נמסר היום כי: "הדיסאינפורמציה שזורעת ההנהלה, לא תצליח להכניע את העובדים ולא תרפה את ידינו. העובדים שהקדישו את עצמם להצלחתה של החברה, צריכים וראויים להיות שותפים להליך קבלת ההחלטות הנוגע לגורלם בחברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!