דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי ראשון ברותם תעשיות, הזרוע השיווקית של קמ"ג דימונה

סך כל סעיפי ההסכם, שנחתם היום (ד') מגלמים שיפור כספי של כ-38% בתנאי 180 עובדי החברה | עובדי השמירה ייקלטו להעסקה ישירה בחברה, וחלק ניכר מתנאי ההסכם יחול גם עליהם | יו"ר ועד העובדים: "כולנו עתה עם הפנים לדרך חדשה"

עובד במתקן גרעיני, ארכיון (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90)
עובד במתקן גרעיני, ארכיון (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברה הממשלתית רותם תעשיות, הזרוע השיווקית של הקריה למחקר גרעיני בדימונה. סך כל סעיפי ההסכם מגלמים שיפור כספי של כ-38% בתנאי העובדים, הבאים לידי ביטוי באמצעות תוספות שכר, דמי הבראה, נופשים, קצובת ביגוד ועוד. כ-180 עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בשנת 2015.

"אני מברך את הצדדים על כך שהגיעו להסכם שיסדיר לראשונה את תנאי ההעסקה ברותם תעשיות, תוך דגש על שיפור תנאי שכרם של העובדים, ביטחונם התעסוקתי וצמצום פערים בין הסקטורים השונים" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במעמד החתימה על ההסכם, "הסכמים לרווחת העובדים הם תמיד בשורה, אך כשמדובר בהסכם למקום עבודה הממוקם בפריפריה, מדובר בבשורה כפולה".

חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברת רותם תעשיות (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברת רותם תעשיות (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

מנכ"ל החברה, יורם סדן, אמר כי "זהו יום מרגש עבור החברה ועבור העובדים. אנו חותמים על הסכם קיבוצי איכותי אשר יסדיר את יחסי העבודה בחברה למשך שנים, בצורה הדדית והוגנת". סדן הודה ליו"ר הדירקטוריון, יו"ר ההסתדרות, יו"ר הוועד, נציגי מרחב נגב מרכזי וצוות המשא ומתן.

"מדובר בהסכם חשוב ופורץ דרך הן לעובדי רותם תעשיות, הן בחברות הממשלתיות והן לדרום" הוסיף יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי,  "אנו חווים עדנה אחרי שנים שבהם לא נחתם הסכם קיבוצי ראשוני במרחב. השינוי במציאות הכלכלית והארגונית נותן לעובדי רותם עתיד ואופק שלא היה אלמלא בחירתם להתאגד בהסתדרות".

תוקפו של ההסכם הוא למשך שלוש שנים, רטרואקטיבית מתחילת 2017, והוא קובע בין היתר הן תוספת שכר שקלית והן תוספת שכר אחוזית. בגין 2017 יקבלו העובדים תוספת שכר חודשית של כ-90 שקל לחודש, בשנת 2018 יקבלו העובדים 180 שקל נוספים מדי חודש וב-2019 תגדל התוספת השקלית לכ-270 שקל. תוספת השכר האחוזית החודשית תעמוד על 1.25% על שנת 2017, 2.5% בשנת 2018 ו-3.75% בשנת 2019. לצד זאת נקבע כי העובדים יקבלו מענק חתימה מיוחד בהתאם לוותק, אשר יגיע עד לסכום של 2,500 שקל.

ההסכם קובע כי לעובדים אשר ישלימו שנת עבודה אחת לפחות בחברה תיפתח קרן השתלמות. בנוסף לכך הוסכם על שיפור בהפרשות הפנסיוניות, כך שהן יחולו גם על תוספת משמרות מיוחדת שמקבלים העובדים בשעות מסוימות.

סעיפים נוספים כוללים תוספת ערך לימי ההבראה, שני ימי הצהרה בשנה, קצובת ביגוד שנתית בסך 2,000 שקל, והגדלה של שווי השי לחגים – כולל מתנת יום הולדת – ל-2,220 שקל בשנה.

בנושא רווחת העובדים הוסכם כי הצדדים יקימו ועדה משותפת אשר מטרתה ליזום ולקיים פעילויות גיבוש במסגרת תקציב שיוקצה מראש על ידי ההנהלה. כחלק מכך הוסדר בהסכם נופש שנתי לעובדים בחו"ל, גיבוש משפחות העובדים ופעילויות נוספות.

במוקד מהלך ההתארגנות של עובדי רותם תעשיות עמדה סוגיית הביטחון התעסוקתי בחברה, לאחר גל פיטורין בשנת 2015. גם נושא זה מוסדר בהסכם. נקבע כי תקופת הניסיון בחברה תעמוד על ארבע שנים, לאחריהן העובדים יקבלו מעמד של קביעות. עובדים קיימים אשר צברו עד עתה ותק הגבוה משלוש שנים, ייקלטו כעובדים קבועים עם חתימת ההסכם. במקביל קובע ההסכם מנגנון הוגן ושקוף לסיום העסקה בחברה ומסדיר מערכת ליישוב חילוקי דעות בנושא זה בין הצדדים.

ההסכם מסדיר את העסקתם של עובדי השמירה אשר יועסקו בהעסקה ישירה על ידי החברה, כשחלק ניכר מתנאי ההסכם יחולו גם עליהם.

יו"ר ועד עובדי רותם תעשיות, נטלי ביאנקו סופר, מסרה: "עובדי רותם מברכים על ההסכם המיוחל שהושג לאחר תקופה ממושכת של הידברות. כולנו עתה עם הפנים לדרך חדשה תוך אמונה וציפייה שנמשיך יחד להוביל את החברה להישגים נוספים. אני מבקשת להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר המרחב ארמונד לנקרי, מזכיר האיגוד המקצועי תומר מרציאנו וכל נציגי ההסתדרות שליוו אותנו בתהליך ההתאגדות והמו"מ באופן מקצועי ותומך. תודה גם לחברי ועד הפעולה היקרים שעמלו רבות למען מטרה זו וכן לצוות ההנהלה ולאנשי האוצר ורשות החברות על שהשכילו לקדם את הדיונים ובאמצעות שיתוף פעולה הביאו אותנו יחד לקו הגמר".

נטלי ביאנקו סופר, יו"ר ועד עובדי רותם תעשיות (תמונה באדיבות המצולמת).
נטלי ביאנקו סופר, יו"ר ועד עובדי רותם תעשיות (תמונה באדיבות המצולמת).

בנוסף לשותפים במעמד החתימה, המשא ומתן לגיבוש ההסכם לווה לצד לנקרי על ידי מזכיר האיגוד המקצועי במרחב תומר מרציאנו, עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה ועורכות הדין יעל שילוני ונטלי שוכוביצקי ממשרד עו"ד אהוד שילוני ושות'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!