דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מוחמד סלאח המצרי הוא שחקן השנה באפריקה

אחרי שסחף את הנבחרת לגמר אליפות אפריקה, והעלה אותה למונדיאל אחרי 28 שנים, זכה שחקן ההתקפה הנהדר של ליברפול לראשונה בתואר | "אני רוצה להקדיש את התואר הזה לילדי מצרים ואפריקה. אני רוצה להגיד להם שלעולם לא יפסיקו לחלום"

מוחמד סלאח מטקס פרסי כדורגלן השנה באפריקה (AP Photo/Christian Thompson)
מוחמד סלאח מטקס פרסי כדורגלן השנה באפריקה (AP Photo/Christian Thompson)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פרסי השנה בכדורגל האפריקאי חולקו ביום חמישי בטקס חגיגי שהתקיים באקרה בירת גאנה. מוחמד סלאח חלוצה של ליברפול מסיים עונה מדהימה מבחינה אישית כאשר הוא מנצח בקטגוריה החשובה ביותר בטקס וזוכה בתואר שחקן השנה ביבשת. החלוץ שעבר בקיץ מרומא לליברפול, זכה בתואר לאחר שגבר במעמד הגמר על חברו לקבוצה סאדיו מאנה מסנגל ועל הזוכה לפני שנתיים פייר-אמריק אובאמיינג חלוצה של דורטמונד ונבחרת גבון.

זהו סיום שנה מצויין לסלאח שנרכש העונה תמורת 42 מיליון יורו כרכישה הכי גבוהה תמורת שחקן אפריקאי, סחף על גבו בתצוגת כדורגל נהדרת את נבחרת מצרים עד גמר אליפות אפריקה בינואר שם נחלו והמצרים הפסד לקמרון והעלה אותה לראשונה אחרי 28 שנה למונדיאל עם שער ניצחון בזמן פציעות במשחק הלפני האחרון במוקדמות גביע העולם מול קונגו. סלאח כבש עד כה 17 שערי ליגה ב-21 משחקים ונמצא במקום השני בטבלת מלך שערי הפרמייר-ליג העונה.

מוחמד סלאח מעלה את נבחרת מצרים לרבע גמר אליפות אפריקה (צילום: AP)
מוחמד סלאח מעלה את נבחרת מצרים לרבע גמר אליפות אפריקה (צילום: AP)

סלאח שזכה לראשונה בתואר החשוב ציין: "אני רוצה להיות השחקן המצרי הטוב בכל הזמנים". הוא הפך לשחקן השני בהיסטוריה של מצרים שזוכה בפרס האישי החשוב באפריקה אחרי מוחמד אל חטיב החלוץ שזכה בתואר ב-1983. הקשר ההתקפי של ליברפול נמצא בדרך הנכונה לעקוף את הקשר ההתקפי האגדי מוחמד אבו טריקה שנחשב עדיין לשחקן המצרי הטוב בכל הזמנים שהוביל את נבחרת מצרים לזכייה בשתי אליפויות אפריקה ב-2006 ו-2008.

סלאח שתרגש כאשר עלה לקבל את הפרס אמר: "לזכות בפרס הזה, הוא חלום שהגשם. 2017 הייתה שנה בלתי יאמנת בשבילי. היה לי זמן פנטסטי עם הנבחרת הלאומית, זה היה רגע בלתי יאמן כאשר העפלנו למונדיאל אחרי 28 שנים. והייתה לי עונה נהדרת עם הקבוצות שלי רומא וליברפול". סלאח המהווה דמות לחיקוי עבור ילדים רבים במצרים ובעולם הערבי פנה בסוף ממסר לילדים: "אני רוצה להקדיש את התואר הזה לילדי מצרים ואפריקה. אני רוצה להגיד להם שלעולם לא יפסיקו לחלום"

בתואר שחקנית השנה באפריקה זכתה אסיסאט אושואלה החלוצה בת ה-23 של נבחרת ניגריה וקבוצת טהילה קואנג'יאן אלופת סין. זוהי הפעם השלישית שהשחקנית המצטיינת זוכה בפרס היוקרתי. לאחר שהרשימה גם העונה וכבשה 12 שערי ליגה. החלוצה בעלת העבר המוצלח בליגה האנגלית עם לברפול וארסנל מקוו ה כעת להוביל שוב את נבחרת ניגריה למונדיאל נשים הקרוב ב-2019 בצרפת. בתואר נבחרת הנשים של השנה זכתה דרום אפריקה.

בתואר מאמן השנה זכה הקטור קופר הארגנטינאי מאמן נבחרת מצרים בשנתיים שזכתה גם בתואר נבחרת השנה ביבשת. בתואר השחקן הצעיר של השנה זכה פאטסון דאקה הזמבי מקבוצת רד בול זלצבורג האוסטרית. מועדון השנה הוא וידאד קזבלנקה ממרוקו שזכו בליגת האלופות של אפריקה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!