דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

צרכנות / הצרכן הישראלי משווה מחירים ומשתמש הרבה יותר בכלים לצריכה חכמה

חיפוש באינטרנט (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
חיפוש באינטרנט (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

בקבוצת זאפ אספו וניתחו את נתוני החיפושים בכלל אתרי החברה בשנה האזרחית החולפת - והרי התוצאות | הטרנדים הבולטים בשנת 2017, הבדלים מגדריים בצריכה, ולאילו מוסדות הישראלים פירגנו בשנה האחרונה ואת אילו הם ביקרו?

יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הקניות דרך האינטרנט והשימוש באינטרנט לצרכנות הולכים ומתפתחים. ניכר כי הצרכן הישראלי בודק, משווה וקורא ברשת לפני קבלת החלטה ולא מסתמך רק על מה שמציגים לו. סקר שערכה קבוצת זאפ, שנמצאת בימים אלה במו"מ למכירתה לקבוצת אקסל שפרינגר הגרמנית, אותו הציגה בדו"ח צרכנות מקיף לשנת 2017, בודק ומנתח את פרופיל הצרכן הישראלי ואת השתנותו בין שנת 2016 לשנת 2017. על פי הסקר יש גידול של 27% בכתיבת חוות דעת, ו-12% גידול בשימוש בכלים להשוואת מוצרים.

האח הגדול אוסף את נתוני הצרכנות שלכם? אז לפחות שיצא מזה דו"ח שיספר לנו מה הבינו שם.

אנחנו בטח לא פריירים

מי קיבל הכי הרבה חוות דעת שליליות וחיוביות? בניתוח מאגר חוות הדעת עולה כי בשנת 2017 הגולש הישראלי כתב הכי הרבה דעות שליליות על משרדי ומוסדות ממשלה, בנקים, שירותים וסוכנויות דואר, עורכי דין ומשרדי נסיעות. הכי הרבה חוות דעות חיוביות קיבלו מאלפי כלבים, רואי חשבון, חשמלאים וקוסמטיקאיות.

אז אלו מוצרים הצרכן הישראלי חיפש הכי הרבה? בשנת 2017: תנורים, טלוויזיות, לפטופים, מקררים, משחקי טלוויזיה, מזגנים, מצלמות ושואבי אבק. כשהתחומים המחופשים בין היתר הינם מסעדות והזמנת מזון (10.5%), 12% בחיפוש עורכי דין, (רוב הפניות לעורכי דין לגירושין ומשפחה הם ביום א', ככל הנראה כאפקט נלווה לסוף השבוע המשפחתי). גידול של 17% ברכישת בגדים און ליין, ועלייה של 500% ברכישת בגדי ילדים און ליין לעומת השנה החולפת.

 

דוח צרכנות 2017 קבוצת זאפ
דוח צרכנות 2017 קבוצת זאפ

גלישה מגדרית

את נתוני הגלישה ניתן לנתח על פי מגדר והתוצאות לא תמיד מפתיעות. נמצא כי נשים מחפשות כמעט פי 2 מגברים מושגים בתחום הבריאות. על פי החיפושים, הנשים יותר אחריות על הרפואה המשפחתית, רהיטים, קניית פרחים, הזמנת מקומות בילוי (נמצא כי היום הנפוץ להזמנת מקום לבית קפה הוא יום רביעי). הגברים אחראים על תכנון החופשה בחו"ל, הזמנת מזון מהיר והם גם ממשיכים להיות האחראיים המרכזיים בבית בתחום החיפוש אחר בעלי מקצוע וביניהם אינסטלטורים, רואי חשבון ויועצי מס.  למעלה מ60% מחיפושי קעקועים ופירסינגים נעשו ע"י נשים.

התחומים אותם כל אחד מחפש עבור עצמו הם: פסיכיאטרים, אטליזים בגדי ספורט ומוצרי חשמל.

In & out  – הטרנדים של שנת 2017

נמצאה עלייה של 66% במצלמות לרכב, וזאת בעקבות יבוא רשמי של המוצר שהפך אותו לנגיש וזול יותר. חודש מאי היה חודש הספינר, עם עלייה של 367% בחיפושים בקטגוריית הצעצועים. נרשמה עלייה של 612% בחיפושי האוברבורד השנה. מצד שני, ניכרת ירידה של 25% בחיפוש הרחפנים, 45% בחיפושים משקפי VR וירידה של 30% בחיפושי מצלמות אקסטרים, אשר היוותה מגמה מרכזית בשנת 2016, וזאת בעקבות התרסקות מניית gopro.

דוח צרכנות 2017 קבוצת זאפ
דוח צרכנות 2017 קבוצת זאפ

הצריכה והחיפוש מושפעים מאקטואליה

ניתן לראות בדוח כי הצרכן הישראלי מושפע מאירועים אקטואליים והתעניינותו בתחומים מסוימים מחוברת לאירועים שקרו באותו החודש. כך יוצא שפעילות אחת במציאות משפיעה על השנייה ובעולם הצרכנות יש תמיד מי שירוויח.

גל סרטוני הליצנים המפחידים בספטמבר 2017 הביא לעלייה של 500% בחיפוש בקטגוריות קרב המגע ואומנויות לחימה, עלייה של 450% בחיפוש שוקר חשמלי ועלייה של 700% בהקשת גז מדמיע במנוע החיפוש.

בעקבות מותו של אמיר פיי גוטמן בחודש יולי וקמפיין תרומת האיברים של הרב מאיר רבאלי בחודש פברואר, זוהתה עלייה ניכרת בשיעור של  700% בחיפושים בנושא תרומת איברים לעומת שנת 2016.

השקות הטלפונים החדשים, ביניהם אייפון X, אייפון 8 וסמסונג note-8, כנראה השפיעו מאוד על הצרכן הישראלי והסברה היא לפי מחקרים שהריסת הטלפון משמשת כתירוץ לקניית חדש, מאחר והייתה עלייה של 96% בחיפושי מעבדות הסלולר באותה תקופה.

המודעות לצריכת מוצרים ידידותיים לסביבה גדלה עם השנים. ממצאים אשר מראים את גידול במודעות החברתית והפגנת אחריות כלפי הסביבה והחברה. ישנה עלייה בחיפושים של מוצרים ידידותיים לסביבה: פי 2.5 אנשים חיפשו מידע על דשא סיננטי בין 2016 ל 2017, עלייה משמעותית בחיפושים של בית חכם (עליה של 80%), בנייה ירוקה (72.7%), מחזור, אנרגיה, קומפוסט וסולארי.

אילן צחי, מנכ"ל קבוצת זאפ: "עיקרי הדוח מצביעים על עלייה במעורבותו של הצרכן בהיבטים שונים החל משלב איסוף מידע מקדים טרם קבלת החלטה. קיימת העמקה בשימוש בכלים להשוואת מוצרים כגון: גרף מגמות מחיר ופופולריות, השוואות בין דגמים ומודלים, התראות מחיר, חוות דעת על מוצרים וחנויות, מיון לפי פופולריות, מיון לפי דירוג גולשים, וצורך במציאת ההצעה הטובה ביותר. ניכרת עלייה משמעותית בכתיבת חוות דעת מצד הצרכן מתוך הבנה של הכוח והמשמעות של חוות הדעת ככלי חשוב לקבלת החלטה ולשיתוף צרכנים אחרים. עוד נמצא כי הצרכן הישראלי מפגין יותר ויותר אחריות סביבתית והרגלי הצריכה שלו מושפעים מאירועים אקטואליים ומטרנדים מקומיים וגלובליים." מוסיף צחי.

הדו"ח נשען על ניתוח השימושים, הצרכים והמגמות של הצרכן במגוון רחב של תחומים ומבוסס על מערכות אנליזה וביג דאטה של כלל אתרי הקבוצה, המציגות מידע סטטיסטי של התנהגות גולשים. המידע מבוסס על 4 מיליון גולשים ייחודיים, 16 מיליון ביקורים בחודש ומאות אלפי עסקים בישראל הרשומים במאגרי המידע של הקבוצה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!