דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סכסוך עבודה

פרסום ראשון / סחבת במו"מ הקיבוצי עשוי להוביל להכרזה על סכסוך עבודה בסלקום

ועד עובדי החברה פנה היום (ב') להסתדרות, בבקשה לאשר את הסכסוך, זאת על רקע טענות ל"גרירת רגליים" במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי | יו"ר ועד העובדים, מיה יניב: "כנראה שההנהלה זקוקה לתזכורת מימי ההתאגדות שלנו"

גם בוועד עובדי סלקום - נטוויז'ן זה קרה, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
גם בוועד עובדי סלקום - נטוויז'ן זה קרה, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי סלקום פנה היום (שני) להסתדרות, בבקשה לאשר הכרזה על סכסוך עבודה, זאת על רקע מה שהגדירו כגרירת רגליים במשא ומתן המתנהל בימים אלה  לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה.

"אני היום קוראת לניר שטרן להתאפס על עצמו ולהבין שדי עם הסחבת במו"מ. אנחנו צריכים כבר לחתום את זה ולהתקדם הלאה", אמרה יו"ר ועד העובדים מיה יניב באסיפת עובדים שהתקיימה הבוקר במשרדי החברה בנתניה, בהשתתפות מאות עובדים.

לדבריה, "כנראה שהנהלת סלקום זקוקה לתזכורת מימי ההתאגדות היפים שלנו כאן, הימים שבהם הגינו את המשפט 'הכי חזקים ביחד'. כי אנחנו כבר לא עובדים בודדים, ואנחנו לא אחד-אחד שאפשר להפיל ולהשפיל – אנחנו כולנו ביחד".

"בסך הכל ביקשנו לחדש את ההסכם כפי שהוא, באותם התנאים ועם אותן המטרות שהתרגלנו אליהן, כדי שנוכל להמשיך עוד שלוש שנים בשקט. כרגע הפערים הם מאוד מאוד גדולים", אמר אופיר נחמן, חבר ועד נוסף, באספת עובדים אחרת שנערכה בחיפה.

במכתב ששלח הוועד לעובדי החברה הוסבר כי, בהתאם לחוק, בתום תקופת צינון של 14 יום לאחר שיוכרז סכסוך העבודה, יוכלו להתחיל ולנקוט צעדים ארגוניים, עד להשבתה מלאה של החברה, וקראו להנהלה לחזור מיד לשולחן המו"מ במטרה למנוע כאוס ופגיעה מיותרת בהצלחת החברה.

יש לציין כי סלקום היא חברה ציבורית, במידה ואכן יוכרז בה סכסוך עבודה ויחסי העבודה בה יגיעו לכדי עיצומים או שביתה, הדבר עשוי להשפיע על שווי המניה.

עובדי סלקום התאגדו בשנת 2013, והיו לעובדי חברת הסלולר השנייה שהתאגדה בישראל, אחרי התאגדות עובדי פלאפון כשנה קודם לכן. בפברואר 2015 נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברה אשר כלל בין היתר סעיף תקדימי של השתתפות העובדים ברווחי החברה, כש-12.5% מכל סכום של למעלה מ-400 מיליון ש"ח רווח תפעולי בשנה הועברו לעובדים כמענקים (על בסיס רבעוני).

רק לאחרונה שיתפו פעולה הועד וההנהלה והובילו לקליטתם של עשרות עובדי ניקיון שהועסקו בחברה באמצעות קבלן להעסקה ישירה.

תגובת סלקום לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!