דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סלקום

העסקה ישירה / כשהוועד וההנהלה פועלים יחד: סלקום תקלוט 42 עובדים להעסקה ישירה

עובדי הנקיון שיקלטו להעסקה ישירה יהנו מכל התנאים בהסכם הקיבוצי וממענק חתימה על סה"כ 2,500 שקלים | איילה, אחת העובדות שיקלטו: "מאמינה שהקליטה שלנו תהיה כמו כדור שלג שיתגלגל לחברות אחרות"

לראשונה בקבוצת "סלקום": תקלוט עשרות עובדי נקיון להעסקה ישירה (צילום: יח"צ)
לראשונה בקבוצת "סלקום": תקלוט עשרות עובדי נקיון להעסקה ישירה (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

באירוע חגיגי שהתקיים אתמול (שלישי) בשעות הצהריים בבית "סלקום" בנתניה הודיעו ועד העובדים והנהלת החברה על קליטתם של 42 עובדי ניקיון להעסקה ישירה בחברה החל מתחילת 2018. "אני שמח על הישגי העבודה המשותפת של ההנהלה וועד העובדים, ומברך את עובדי הניקיון על הצטרפותם למשפחת סלקום" אמר מנכ"ל סלקום ניר שטרן.

"תופעת עובדי הנקיון המועסקים דרך קבלן חיצוני ולא בהעסקה ישירה היא תופעה פסולה ומקוממת שיש לעקור אותה מן השורש. לא רק בסלקום, אלא בכל החברה הישראלית" אמרה יו"ר ועד העובדים מיה יניב, "הצלחנו היום, בצוותא עם המנכ"ל לחולל עוד מהפכה בחברה והענקנו לעשרות עובדים מצוינים תנאי העסקה מכובדים וצודקים". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן השתתף גם הוא באירוע, ואמר: "קליטת עובדי הקבלן היא אמירה חברתית נוקבת שלא רק מחזירה את הכבוד האנושי לעובדים, אלא משקפת במידה רבה גם את עולם הערכים של המעסיק. היום זהו יום היסטורי בחברת סלקום ואני משוכנע כי כל השותפים למהלך, מביטים היום אל עיני העובדים המועברים להעסקה ישירה ומבינים את המשמעות האמתית של מה שנעשה כאן. המאבק שההסתדרות חרתה על דגלה לצמצום צורות העסקה פוגעניות, ממשיך לחלחל לעוד ועוד מעסיקים, במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי כאחד, תוך שינוי המציאות בשטח וצמצום הפערים בחברה הישראלית".

מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.
מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.

עובדי הנקיון שייקלטו מועסקים כיום במטה החברה ומרכז השירות בנתניה, במטה בחיפה (מתמ) ובמוקד החברה באשקלון באמצעות חברת קבלן. המהלך לקליטתם להעסקה ישירה יוצא לפועל לאחר מו"מ ממושך ואינטנסיבי בין ועד העובדים והנהלת החברה. "חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה זמן" אמרה איילה קדוש, אחת מעובדות הניקיון הצפויות להיקלט, "אנחנו מגיעים כל יום לעבודה, בדיוק כמו אלפי עובדי אני מאוד מקווה ומאמינה שהקליטה שלנו תהייה כמו כדור שלג שיתגלגל לחברות אחרות וגם שם יקלטו את עובדי הנקיון להעסקה ישירה כמה שיותר מהר".

במסגרת תוכנית הקליטה יהנו העובדים ממענק קליטה ע"ס 2500 שקלים. כל העובדים יוכפפו החל מיומם הראשון בחברה לפרק הכלכלי של ההסכם הקיבוצי, הכולל בין היתר: פתיחת קרן השתלמות, הגדלת ההפרשות לפנסיה, סבסוד גני ילדים וקייטנות, סעיף השתתפות ברווחי החברה, דמי הבראה מוגדלים, נופש חברה, שי לחג, בדיקות סקר תקופתיות ועוד.

גם הפרק הארגוני של ההסכם יחול על עובדי הניקיון. העובדים ייהנו מצבירת ותק של שנה וחצי בכל הנוגע למעמד הקביעות בחברה, הניתן על פי ההסכם לאחר שלוש שנים שנות ותק. בנוסף, כלל ימי החופשה והמחלה שצברו העובדים אצל המעסיק הקודם ישמרו ויוכרו להם עם קליטתם, וכך גם הוותק שלהם לצורך חישוב ימי חופשה והבראה.

"המהלך לקליטת עובדי הקבלן והפיכתם באופן רשמי לחלק ממשפחת סלקום, מהווה ביטוי נוסף לשינויים המבורכים שעוברים על הענף מאז ביסוס היחסים הקיבוציים" אמר יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר והיי-טק בהסתדרות יקי חלוצי, "העובדה כי הדברים מתנהלים מתוך מקום של שיתוף פעולה עם המעסיק, מלמדת כי חוסנה של החברה נמדד גם באחריות שהיא לוקחת על עובדיה. זה מעמד מרגש להסתדרות ולוועד, ולצד הגאווה שאנו מרגישים היום, נלווית גם תחושת מחויבות עמוקה להמשיך ולפעול יחד למען שיפור תנאי העובדים."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!