דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרת ישראל

שכר השוטרים / אמסלם בוועדת הפנים: "האוצר יצר את הבעיה והוא צריך לפתור אותה"

ח"כ חזן: "דיוני התקציב לא יזוזו בלי שתהיה התקדמות בתשלום התוספת לשוטרים" | המפכ"ל אלשיך: "לעולם לא נצליח לשלם לשוטרים את מה שמגיע להם - למי שעובדים שבתות וחגים, כשכולם נחים, כשכולם חוגגים"

דוד אמסלם והמפכ"ל רוני אלשיך, אוקטובר 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)
דוד אמסלם והמפכ"ל רוני אלשיך, אוקטובר 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, רגע לפני סיום תפקידו כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, כינס אתמול (שני) דיון אחרון בנושא אי תשלום תוספות השכר שניתנו לחיילי הקבע מאז שנת 2006 לשוטרים, לסוהרים ולאנשי משמר הכנסת. נציגי המאבק דרשו מאמסלם שישפיע על נתניהו להטיל את מלוא כובד משקלו בנושא. אמסלם מצידו ביקש להפנות את החיצים לאוצר. ובינתיים ח"כ אורן חזן הטיל פצצה והבהיר כי בכוונתו לתקוע את דיוני התקציב בוועדת הכספים במידה והמדינה לא תחל לשלם לשוטרים ולסוהרים את התוספת, באופן מיידי.

"אני חושב שנעשה כאן עוול לסוהרים, לשוטרים, למג"ב ולמשמר הכנסת. אין שום סיבה שהם לא יקבלו את מה שהממשלה הבטיחה להם" אמר אמסלם והוסיף, "מה שעשו זה שעיכבו את זה הרבה שנים וזה נהיה סכום גדול. זוהי החלטה של האוצר. האוצר יצר את הבעיה והוא צריך לפתור אותה". אמסלם מתח ביקורת חריפה על החלטתו של האוצר לערער על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה מיוני הקובע כי על המדינה לעמוד בהתחייבויותיה מהחלטת הממשלה בשנת 1979, החלטה הקובעת כי שכר השוטרים והסוהרים יוצמד לעליות השכר בצה"ל.

"שלא יצטייר כאילו שלאוצר יש משהו רע להגיד כלפי השוטרים, גם כאזרחים ופקידים אנחנו מעריכים מאוד את עבודתם של השוטרים" אמר משה בכר מאגף הממונה על השכר במשרד האוצר, והוסיף כי הוא סבור ששכר השוטרים והסוהרים הוא בסדר היות וניתנו להם תוספות שונות בשנים האחרונות מעבר למה שניתן בצה"ל. "אנחנו סבורים מבחינה משפטית שהערכאה הנמוכה שגתה בפסק הדין ולכן ערערנו. עוד לפני שבכלל הוגש כתב הגנה ראשון לתביעה שהייתה – היו המון דיונים בתוך הממשלה עם הגורמים הכי בכירים בפרקליטות המדינה ומשרד המשפטים, ונכנס לזה גם היועמ"ש – הכל נשמע ונדון עד תום, ובסוף התקבלה הכרעה שהממשלה מגישה את כתב ההגנה כפי שהוגש. בסוף עמדת המדינה היא שהתוספת הזו לא מגיעה לשוטרים" הבהיר.

אני חושבת שכל עוד אנחנו לא מצליחים לאפשר להם התאגדות – אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לאשר להם את התוספת הזו

"תחזור חזרה עם מסר לאוצר" הגיב לו ח"כ אורן חזן שהגיע לדיון באיחור. "אני חבר בוועדת הכספים. דיוני התקציב לא יזוזו בלי שתהיה התקדמות בתשלום התוספת לשוטרים". חזן קרא גם לח"כ נורית קורן החברה אף היא בוועדת הכספים להצטרף אליו, ונראה היה שדבריו הלחיצו את אמסלם שביקש למתן אותו, אולם חזן התעקש: "זה הסגנון שלי. אתם עושים מה שאתם רוצים. אם המנהיגים לא מעוניינים לקיים הבטחות – אנחנו לא ניתן להם להוביל שום רפורמה. מישהו צריך להיות המבוגר האחראי ולסיים את הפארסה הזו – אני לוקח אחריות. האצבע שלי תעשה לכם הרבה בעיות בוועדת הכספים". לדבריו אינו מצפה לתשלום מלוא החובות לשוטרים באופן מיידי – כי אם לתחילת מתן התוספת באופן מיידי, ולהתקדמות הדיונים באשר למתווה מדורג של תשלום הכספים שלא שולמו במהלך העשור האחרון, המגיעים על פי ההערכות לכשבעה מיליארד ש"ח. "מצאתם פיתרון לנטו משפחה ומקסימום סלולר – האנשים האלה עומדים בחזית הטרור בשנים האחרונות. אתם לא יכולים להתעלם מהם".

"במשך החודשים האחרונים יש שיח ציבורי מעמיק בנושא, וכבר אף אחד לא אומר 'לא מגיע', מדברים רק על מאיפה יבוא הכסף. בינתיים אף אחד מהשוטרים לא קיבל שקל לשכר שלו" אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. "לעולם לא נצליח לשלם לשוטרים את מה שמגיע להם – למי שעובדים שבתות וחגים, כשכולם נחים, כשכולם חוגגים הם עובדים. כל הארגונים כולל הארגונים הביטחוניים מורידים פעילות בחגים והמשטרה מעלה פעילות בחגים". לדבריו הוא מתנגד למתן זכות ההתאגדות לשוטרים, היות והמשטרה הינה ארגון היררכי, אולם ההחלטה להצמיד את שכרם לשכר חיילי הקבע נועדה לפצות אותם על איסור זה – ואף הוסיף כי יש למצוא מנגנון העלאת שכר אוטומטית על מנת למנוע לזות שפתיים וקשירה בין העיכובים בהעלאת שכר השוטרים לחקירות אקטואליות הנוגעות גם לעולם הפוליטי.

"אני שומעת את השטח וערה לכל מה שקורה בקרב השוטרים – הם ממורמרים ויש בקרבם תסיסה" אמרה תהילה צנדיק מפורום משפחות השוטרים. "אם המצב הזה יימשך ככה לא רחוק היום שהמון שוטרים יניחו את התעודה וילכו. השוטרים לא יכולים להיות שק החבטות של הממשלה וחברי הכנסת. בלי השוטר שמכווין את התנועה, השוטר שחוקר פשעים, השוטר שעוצר את פעילי הפח"ע – המדינה לא תמשיך להתקיים".

"בתחילת הקדנציה הגשתי הצעת חוק להתאגדות שוטרים – שנבלמה, הבנו שזה בלתי אפשרי" הוסיפה ח"כ נורית קורן. "אני חושבת שכל עוד אנחנו לא מצליחים לאפשר להם התאגדות, והצעת החוק נבלמת, מנסיבות שהם כורח המציאות – אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לאשר להם את התוספת הזו – כמו שבצה"ל לא נותנים להם להתאגד אני מצפה שהמדינה תספק להם אותו שיעור תוספת".

ח"כ מיקי לוי מתח ביקורת על יו"ר הועדה שהתפנה לטפל בבעיה רק לקראת סיום תפקידו, על אף שלדבריו פנה אליו בנושא כבר ביולי השנה, ואף טען כי הצעת החוק שהגיש אמסלם בנושא הועתקה מהצעת חוק שיזם בעצמו עם ח"כ לפיד. "אני ישבתי עם היועצים המשפטיים של ארגון הגמלאים" הגיב לו אמסלם והוסיף: "קח תוביל את זה אתה, אין לי בעיה. אני חושב שבבית הזה יש קונצנזוס סביב השוטרים". "אם ראש הממשלה שהוא ראש מפלגתך, לא יקרא לשר האוצר ויגיד לו שיש למדינה חובה מוסרית לשלם את החוב הזה – שום דבר לא יקרה" השיב לוי.

בפתח הישיבה התנצל היו"ר אמסלם והבהיר כי לא התכוון חלילה לרמוז בישיבה הקודמת כי יש לקצץ את ארוחות הצהרים של השוטרים מתקציב המשטרה – אלא להפך, שיש לדאוג שכלל עובדי המדינה יקבלו ארוחות צהרים. מאז אותה התבטאות שלו ש"180 מיליון על כלכלת שוטרים זה לא כסף קטן", לפני חודשיים, הספיק משרד האוצר להכניס את ההברקה לחוק ההסדרים ולבקש לקצץ 50 מיליון ש"ח מתקציב המשטרה – עז שירדה לבסוף בעקבות לחצו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!