פעילות וחברי כנסת הפועלים לשחרור מוקדם של היילו הגיבו בצער להחלטה, ח"כ מירב מיכאלי הזכירה בחשבון הטוויטר שלה כי הפרקליטות לא עומדת בהצהרה שלה מאתמול כי אסירים יעברו יותר שיקום ופחות כליאה.  הפעילה החברתית, ספיר סולצקר עמרן, הפועלת לשחרורו של היילו ולנקוי שמו, הזכירה בחשבון הפייסבוק שלה, שהנשיא האנס, משה קצב, זכה לשחרור מוקדם, והשוותה בין המקרים: "אני מאחלת ליום שפרקליטות המדינה תאבק עבור כליאתם של אנסים ושיקומם כמו שהם נאבקו כדי להשאיר את יונתן בכלא. מזכירה שקצב קיבל שחרור מוקדם, אבל מה זה נשיא אנס לעומת צעיר אתיופי שהגן על עצמו מאונס שלישי?"חבר הכנסת יואל חסון, חברה של מיכאלי לסיעה, כינה בחשבון הטוויטר שלו את החלטת הפרקליטות "רוע צרוף", ותהה מי רודף את היילו ומדוע.

הרצח: תחת סכנת חיים, ללא תכנון מראש

היילו הרג את האנס, ירון איילין, במאי 2010 כשהיה בן 23. הוא הגיע עם חבר למרכז המסחרי שבשכונת קרית נורדאו בנתניה, שם פגש את איילין. בשיחה שהתפתחה ביניהם, דרש איילין כי היילו ישלם לו אלף שקלים "עד מחר או עד מחרתיים", אחרת "יחטוף מכות". לדברי היילו, מקרים דומים אירעו גם בשבועות שלפני הרצח. בשלב מסוים התרחקו השניים למגרש ריק. כשהסתובב איילין כדי להטיל את מימיו, חנק אותו היילו והכה בראשו באמצעות אבן.

לאחר שאיילין התמוטט, גרר אותו היילו כ-35 מטרים, עד למכולת אשפה, שם המשיך לחבוט בראשו באמצעות לבנים שמצא. לאחר מכן הוא חזר לביתו, כיבס את בגדיו והלך לישון ולמחרת, הסגיר עצמו למשטרה. בחקירתו השלישית סיפר היילו לשוטרים כי כשבועיים קודם לכן איילין ביצע בו פעמיים מעשה סדום, בהפרש של כמה ימים.

ב-2013 הורשע היילו על-ידי בית המשפט המחוזי בלוד ברצח, על אף טענת ההגנה כי היילו פעל מתוך הגנה עצמית, היה תחת סכנת חיים ותקיפה מינית, וכי לא תכנן מראש את הרצח וכי יש סיבה להקל בעונשו. בית המשפט גזר עליו 20 שנות מאסר.

היילו הגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון, ובמאי 2016 קיבל בית המשפט את ערעורו באופן חלקי, שינה את סעיף ההרשעה מרצח להריגה וקיצר את עונשו ל-12 שנים.