דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

המסך הקטן / מסתמנת הפחתת הרגולציה בשוק שידורי הטלוויזיה

מה שהתחיל כניסיון להציל את ערוץ 20, הופך לחקיקה המסדירה את כלל הערוצים מחדש, וזו חקיקה שעשויה לשנות את חוקי המשחק בתחום שידורי הטלוויזיה | בשוק רווי בו קשה להרוויח, מה ישמור על איכות התכנים?

שלט טלוויזיה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
שלט טלוויזיה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הדיונים בשינוי האסדרה (רגולציה) בתחום שידורי הטלוויזיה בארץ ממשיכים. ועדה מיוחדת המורכבת מנציגי ועדת הכנסת וועדת התקשורת, מתכנסת שוב היום (א'), כאשר בכוונתה לסיים את דיוניה עד סוף ינואר. מגמת הוועדה הינה להקל על הערוצים המסחריים כמעט בכל תחום, כולל סיכוי לריכוך ההגבלות הקיימות על בעלות צולבת (ריכוז בעלות של גורם אחד על מגוון אמצעי תקשורת בשוק התקשורת). 

על פי ההצעה המתגבשת בוועדה, ערוצי הטלוויזיה יזכו להנחה בדמי הרישיון, בכללים גמישים מבחינת שילוב תוכן שיווקי, ובהפחתת חובת ההשקעות. גם כללי הבעלות על הערוצים ירוככו, כך שאדם יחיד יוכל להחזיק בבעלותו 74% מערוץ מסחרי. הפחתת דמי הרישיון בחצי בעצם מקצצת מתקציב הרשות השנייה, ואילו הערוצים הייעודיים שיעברו לפיקוחה לא יחויבו בתשלום דמי רישיון כלל, כל עוד יישארו בעלי הכנסות קטנות יחסית. ערוץ מסחרי קטן לא יחויב בשידורי חדשות, ואם יבחר מרצונו לשדרם, לא יחויב במינימום השקעה.

הצעת החוק הפרטית של ח"כ שרן השכל (הליכוד), נועדה במקור להעניק הקלות לערוצים הייעודיים, ביניהם ערוץ 20. מאחר ששר התקשורת איוב קרא (הליכוד) אינו מרוצה, בלשון המעטה, מתפקודה של מועצת הכבלים והלוויין, פעל שר התקשורת לכינוסה של הועדה המיוחדת בראשותו של חבר הכנסת יואב קיש, וכן בחר השר לשנות את הצעת החוק כך שהפיקוח על הערוצים הייעודיים יעבור למועצת הרשות השנייה. במקביל, על מנת למנוע טענות על אפליה לרעת הערוצים המסחריים, הועדה בחרה להקל גם עליהם.

הועדה המיוחדת בראשותו של יואב קיש, מורכבת מחברי ועדת הכלכלה וועדת הכנסת, והיא מתכנסת באופן תכוף במיוחד (5-6 פעמים בחודש) כדי לעצב רגולציה חדשה לשידורי הטלוויזיה. בוועדה יופיעו גם דוברים המייצגים את הערוצים, איגודי היוצרים והפלטפורמות הרב ערוציותHOT  ו-YES.

שינוי ברגולציה על שידורי הטלוויזיה נדרשים, מפני שנכתבו בשעה ששידורי טלוויזיה מסחרית היו ביסודם עסק ריווחי. ריבוי הערוצים, לצד השוק הפרסום הקטן בישראל והתחרות הגוברת משידורים שמקורם בחוץ לארץ, או מצפיה פירטית באינטרנט, הפכו את מרבית הערוצים לכאלו המפסידים כסף. עם זאת, הנכונות להקל על הערוצים עלולה לפגוע בציבור, בדמות ירידה משמעותית באיכות התכניות, פגיעה ביוצרים עצמאיים, כניסת אינטרסים שיווקים באופן בולט יותר לתכניי הערוצים וירידה באיכות התכנים העיתונאיים של מערכות החדשות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!