דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החינוך

זכותן / הישג למורות - משרד החינוך יתקן את העוול בהחזרי הנסיעה למורות הנודדות

מורות נודדות, אשר במרכז עשייתן לימוד ילדים בעלי נכויות שונות, הנאלצות לעבור בין בתי ספר שונים במהלך יום הלימודים, יזכו לפיצוי ממשרד החינוך בעקבות ליקוי בחישוב הנסיעות שלהן | יפה בן-דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "מאבק צודק, ראוי ונכון"

ממתינה לאוטובוס (צילום אילוסטרציה: סרג׳ אטל / פלאש 90).
ממתינה לאוטובוס (צילום אילוסטרציה: סרג׳ אטל / פלאש 90).
דוד טברסקי

ניצחון למורות הנודדות. המדינה הסכימה לבטל חישוב החזרי הנסיעות של המורות הנודדות על פי כרטיסי מעבר, ותשלם להן החזרי נסיעות על כל נסיעה. משרד החינוך מעסיק כ-4,500 מורות נודדות, מתוכן 1,200 מורות שמרכז עשייתן היא לימוד ילדים בעלי נכויות שונות וביניהם תלמידים עם לקויות שמיעה וראייה. תחת הכותרת מורות נודדות נמצאות גננות שילוב, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, פיזיותרפיסטים ומטפלים באמנות. תנאי ההעסקה המורכבים של המורות הנודדות מחייבים אותן להיות צמודות רכב.

ביום ראשון האחרון, בפגישה שהתקיימה בין הסתדרות המורים לבין משרד החינוך, הודיע מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, כי משרד החינוך והאוצר החליטו להיענות לדרישת הסתדרות המורים ולבטל את חישוב החזר הנסיעות של המורות הנודדות על פי כרטיסי מעבר. הבוקר הודיעה הסתדרות המורים שמשרד החינוך הסכים לכך שההחזרים ישולמו רטרואקטיבית, החל ממשכורת אפריל 2017, ואת התיקון יראו המורות החל ממשכורת פברואר 2018, המשולמת בראשון למרץ.

מורה ותלמידה בבית ספר בירושלים (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)
מורה ותלמידה בבית ספר בירושלים (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

בתחילת דצמבר הורתה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, למורות הנודדות במחוזות ירושלים, תל אביב וחיפה, להתנייד לבתי הספר ולגני הילדים רק בתחבורה ציבורית, זאת לטענתה עקב הפרת הסכם עם משרד החינוך בנושא קצובת נסיעה. ע"פ בן דוד, משרד החינוך לא כיבד את ההסכם עם הסתדרות המורים ולא שילם למורות על פי תעריף נסיעה בודדת, אלא על פי תעריף נסיעה של כרטיסי מעבר, באופן המנוגד להסכם.

"הישג מדהים"

"הבוקר קיבלנו הודעה מהמזכ"לית שהמורות ימשיכו לקבל החזרים לפי נסיעה בודדת ולא לפי כרטיסי מעבר", סיפרה ל'דבר ראשון' סימה זגורי, מורה נודדת שנאבקה ביחד עם הסתדרות המורים מזה תקופה על תיקון עוולות השכר של המורות הנודדות. "לפי ההסכם החדש עם האוצר תיהיה תוספת של חמישים אחוז על נסיעה בודדת, זה הישג מאוד טוב בשבילנו ואני מקווה כשאופק חדש ייפתח אז גם יתחילו לשלם לנו על השעות שאנחנו נמצאות על הכביש. אבל יש פה הישג מדהים ואני מוקירת תודה ליפה."

"מדובר על בשורה לכ-1,000 מורות" מתגאה זגורי, "זה תקדים, פעם ראשונה מזה 30 שנה שמישהו באמת שם לב אלינו, מכיר את התפקיד שלנו ומכיר את הבעיה של הנסיעות שלנו, זה דבר שאף פעם לא עלה על סדר היום."

"זה היה מאבק צודק, ראוי ונכון. ציבור עובדי ההוראה הנודדים סבל במשך שנים מבעיית החזרי הנסיעות" אמרה בן-דוד. "מדובר בציבור עתיר זכויות, אשר מבצע עבודות קודש חשובה. מדובר במורות לחינוך מיוחד הנודדות בין בתי ספר ועובדות עם תלמידים בעלי לקויות למידה וביניהם גם תלמידים ותלמידות עם ליקויי ראיה ושמיעה. לאחר מאבק עיקש מול משרד החינוך והאוצר, הסתדרות המורים הצליחה להביא לסיום מוצלח. אני יודעת שיש עוד דברים רבים הדורשים תיקון בנושא הנסיעות גם בקרב ציבורים נוספים, אט אט אנו נטפל בכולם."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!