דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ליגת האומות: נבחרת ישראל הוגרלה לבית מאתגר עם סקוטלנד ואלבניה

ללא מאמן, אבל עם תקוות חדשות | בטורניר החדש של אופ"א ישראל תשחק מול אלבניה וסקוטלנד כחלק מדרג C ממנו תעפיל נבחרת אחת ליורו 2020 | תומר חמד: "ברור שסקוטלנד ואלבניה הן בין היריבות היותר חזקות, ולכן נצטרך להתעלות"

נבחרת ישראל בכדורגל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורגל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הגרלת הבתים של ליגת האומות החדשה של אירופה נערכה היום בצהריים במשרדי אופ"א בלוזאן שווייץ,  מטרת ההגרלה היא לשנות את אופן העפלה לאליפות אירופה ולהעניק הזדמנות קלה יותר לנבחרות החלשות יותר באירופה. ישראל שדורגה בדרג מספר 3 מתוך 4 הוגרלה לבית מספר 1 שיכלול רק שלוש נבחרות בלבד במקום, ארבע כמו בשאר הבתים ותתחרה מול אלבניה וסקוטלנד על המקום הראשון בבית שיעניק את הכרטיס לחצי הגמר של הדרג. כזכור לנבחרת ישראל אין עדיין מאמן ראשי, אחרי שאלישע לוי פוטר בתום קמפיין המונדיאל.

דרג C

בית 1: ישראל, אלבניה וסקוטלנד.
בית 2: אסטוניה, פינלנד, יוון והונגריה.
בית 3: קפריסין, בולגריה, נורבגיה וסלובניה.
בית 4: ליטא, מונטנגרו, סרביה ורומניה.

איך עובד הטורניר?

חמישים וחמש הנבחרות האירופאיות חולקו ל-4 דרגים, כל דרג מחולק ל-4 בתים בני 4 או 3 נבחרות. משחקי שלב הבתים יתקיימו בחודשים ספטמבר-נובמבר 2018 ויחליפו בעצם את משחקי הידידות שהתקיימו באותם הזמנים. בתום שלב הבתים הנבחרת המנצחת תעלה לשלב חצי הגמר של הדרג ובסיום המשחקים לכל דרג תהיה אלופה שתעפיל באופן אוטומטי ליורו 2020. כלומר יהיו באליפות אירופה הקרובה לפחות נבחרת אחת מהדרג החלש ביותר באירופה שכולל נבחרות כמו: אנדורה, מלטה וסן מרינו. המפסידה של כל בית תרד לדרג מתחתיה וכך נוצר מצב שישראל היא הפייבוריטית לרדת דרג מהבית המוקדם שלה ותמצא את עצמה בדרג ה-4 בעוד ארבע שנים.

היריבות בבית

אלבניה: הנבחרת המוכשרת שהביכה את ישראל בסמי עופר השנה עם 3:0 שהגיע אחרי הניצחון המרשים של הנבחרת באלבניה, חווה התקדמות בשנים האחרונות אחרי ההעפלה ליורו 2016. במוקדמות המונדיאל האלבנים סיימו במקום השלישי בבית, לפני ישראל. שחקנים בולטים: אלסעיד היסאי חלוץ נאפולי ואטריט ברישה מאטאלנטה האיטלקיות, טאולנט ג'אקה מבאזל אמיר אברשי מפרייבורג.

נבחרת אלבניה בכדורגל (צילום ארכיון: Steindy / ויקיפדיה).
נבחרת אלבניה בכדורגל (צילום ארכיון: Steindy / ויקיפדיה).

סקוטלנד: המדינה מהאי הבריטי לא העפילה לטורניר גדול מאז מונדיאל 1998 וליורו מאז 1996, גם הם כרגע בחסרון בעמדת המאמן, אחרי שגורדון סטראחן סיים את תפקידו בתום קמפיין המונדיאל האחרון, בו סיימו הסקוטים במקום הרביעי בבית. ישראל התמודדה מול סקוטלנד רק שלוש פעמים בעבר ובכולם נחלנו הפסד. שחקנים בולטים: לי גריפית'ס החלוץ המסוכן של סלטיק וחברו לקבוצה של ניר ביטון, אנדרו רוברטסון המגן השמאלי הצעיר של ליברפול ודארן פלטשר הוותיק מסטוק סיטי.

מקום לאופטימיות?

יו״ר ההתאחדות, עופר עיני: ״זה טורניר חדש והוא מביא אתו הזדמנות גדולה. אנחנו נרצה להשיג בו שני דברים מרכזיים – הצלחה מקצועית וחיזוק הקשר האמיץ בין הנבחרת לקהל. נבחרת ישראל תהיה הרבה יותר נגישה וזמינה עבור אלפי אוהדים, ואני מתכוון גם לאצטדיונים בהם נארח את חלק מהמשחקים. אנחנו עושים מאמצים ומשקיעים זמן רב בהבנת הקשיים בנבחרת ובמציאת פתרונות, שיבטיחו לכולנו נבחרת הישגית יותר. נמנה מאמן בתוך כחודשיים ויעמדו לרשותו מספיק זמן והתנאים הטובים ביותר כדי להיערך למפעל החדש והמרגש ובהמשך למוקדמות יורו 2020".

קפטן הנבחרת, טל בן חיים: "אין בפורמט הזה נבחרות קצוות כמו ספרד או אנדורה אתנו בבית זה יהיה מאוד צמוד ושוויוני וזה יוצר טורניר מעניין ומאתגר… אני יכול להתחייב רק לגבי עניין אחד – לתת הכל. אני חושב שזה מה שהקהל מצפה משחקני נבחרת – לתת הכל. בכל משחק, בכל טורניר. אני יודע שאוהדי הנבחרת רוצים מאוד שנצליח ומאמין שהתחלה חדשה היא תמיד הזדמנות להתחבר ולנסות יחד להשיג את המטרה". הקשר אלמוג כהן נשמע קצת פחות אופטימי מהקפטן שלו: ״זאת לא הגרלה קלה, כי במפעל החדש והמרענן הזה לא יכולה להיות אחת כזאת. כל הקבוצות באותו דרג. זאת המשימה המשותפת של השחקנים, המאמן החדש, ההתאחדות והאוהדים". השוער אריאל הרוש: זה נשמע ונראה כמו טורניר חדשני ומאוד מעניין. אין משוכות בלתי עבירות וזה נותן לכל נבחרת סיכוי שווה… נצטרך להיות בשיאנו כדי להעפיל, וחשוב שנהיה עם הרגליים על הקרקע. אם הקהל יבוא ויתמוך, אם אנחנו נקפיד לתת הכל – זה אפשרי״. חלוץ ברייטון האנגלית תומר חמד: "אם יש כאן הזדמנות נוספת להעפיל ליורו 2020 אז נבחרת ישראל והכדורגל הישראלי צריכים לברך על כך… כל התחלה חדשה מרגשת ובתור אחד שתמיד חלם להיות חלק מהנבחרת ולהוביל אותה לטורניר גדול, אני מאמין שזה הפורמט שיכול לעשות את ההבדל עבורנו. ברור שסקוטלנד ואלבניה הן בין היריבות היותר חזקות, ולכן נצטרך להתעלות".

בסך הכל תשחק הנבחרת ארבעה משחקים בבית המקודם, המשחק הראשון יהיה באלבניה ב-7.9 לאחריו שני משחקי בית והאחרון יהיה בסקוטלנד ב-20.11. הנבחרת שתסיים ראשונה בבית תמשיך להיאבק על רשות הדרג שיוביל ליורו 2020.

לוח משחקי ליגת האומות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
לוח משחקי ליגת האומות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!