דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הכנסת

בכנסת / ח"כ אורן חזן הושעה מהכנסת לחצי שנה ויישלל ממנו שכר של שבוע

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להחמיר עם חבר הכנסת אורן חזן ולהשעותו לחצי שנה, ההשעיה הארוכה ביותר של ח"כ בתולדות הכנסת | על חזן ייאסר להשתתף בדיונים אך יוכל להצביע במליאה

אורן חזן בכנסת (צילום ארכיון: יונתן זינדל  פלאש 90)
אורן חזן בכנסת (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90)
שי ניר

חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) הורחק מהכנסת לחצי שנה בעקבות החלטה של ועדת האתיקה בכנסת לאחר שזו דנה בהצטברות של תלונות נגד חזן. במסגרת ההרחקה ייאסר על חזן להשתתף בדיונים במליאה ויישלל ממנו שכר של שבוע אולם הוא יוכל להשתתף בהצבעות. זוהי ההשעיה הארוכה ביותר של חבר כנסת בכל תולדותיה.

חזן, שלאורך כהונתו כחבר כנסת בנה לעצמו דימוי של חבר כנסת צעקן וצבעוני, הסתבך במספר תקריות בהן התבטא בצורה לא נאותה כלפי חברי הכנסת עבד אל-חכים חאג' יחיא, ג'מאל זחאלקה, ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת) וחברת הכנסת מיכל בירן (המחנה הציוני). ח"כ בירן הושעתה אמש לשבוע מן הכנסת בעקבות התבטאותה באותה תקרית. בירן כינתה את חזן סרסור, בהתייחסה למעלליו בבולגריה כפי שפורסמו בערוץ 2. חזן בתגובה הציע לה "למלא טופס עבודה".

רק הבוקר הורחק חזן מדיון במליאת הכנסת על-ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לאחר שתקף את אדלשטיין על הדברים שהוקלט אומר על התנהלות "בעייתית" של נתניהו. אדלשטיין הזמין את רה"מ לנאום בטקס החגיגי שהתקיים במליאה לציון יום הולדתה של הכנסת וחזן קרא לו לנצל את ההזדמנות כדי להתנצל בפני נתניהו.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה בביקורת על החלטת הוועדה ואמרה כי מדובר בהחלטה "לא מידתית ולא הגונה" שמונעת מחזן לבצע את תפקידו כנבחר ציבור במהלך פעילותו הפרלמנטרית. "בהחלטה זו יש ניחוח של שיקולים זרים ולא ענייניים. החלטה קשה זו לא באה לידי ביטוי כלפי ח"כים אחרים שפגעו באופן מהותי במעמד הכנסת. רק בשבוע שעבר צפינו במפגן אנטי ישראלי של חברי הרשימה המשותפת בנאום הכבוד של סגן נשיא ארצות הברית – מפגן שכל תכליתו לפגוע במעמדן של מדינת ישראל, של בירתנו המאוחדת ירושלים ושל הכנסת. מדוע אותם חברי כנסת לא הורחקו מבית המחוקקים של מדינת ישראל? – מדינה שהם אינם חפצים ביקרה", דברי רגב.

ח"כ חזן באופן קבוע מקלל, מסית, מעליב, משפיל ודורס ברגל גסה את הממלכתיות של הכנסת. אני מאוד מקווה שהציבור מבין שאדם כזה לא צריך לשבת בכנסת ישראל ויפה שעה אחת קודם

חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו), שותפתו של חזן בקואליציה, בירכה על החלטת הוועדה. "סוף סוף אחרי עשרות תלונות, עשתה הוועדה צעד אמיץ והרחיקה אותו מהמליאה ומהוועדות. ח"כ חזן באופן קבוע מקלל, מסית, מעליב, משפיל ודורס ברגל גסה את הממלכתיות של הכנסת. חברי כנסת רבים ובעיקר חברות כנסת יוכלו ללכת במסדרונות המשכן בשקט, ללא חשש מהטרדות והצקות. לצייר את ח"כ חזן כליצן ולמחול לו על התבטאויות קשות פעם אחר פעם, היא הסתכלות עקומה על התנהלותו. אני מאוד מקווה שהציבור מבין שאדם כזה לא צריך לשבת בכנסת ישראל ויפה שעה אחת קודם".

חזן עצמו הגיב בחשבון הטוויר שלו וצייץ כי אדלשטיין בחר "להעלים" אותו וכי הוא היחיד שלוחם ב"טרוריסטים" עוד כינה חזן את אדלשטיין "יו"ר הכנסת המביש, האנוכי והציני ביותר מאז קום המדינה".

בתוך כך, חזן כבר מסובך עם החוק כשפרקליטות המדינה הגישה לפני כחודשיים כתב אישום נגדו בחשד לעבירות של תקיפת עובד ציבור והתנהגות פסולה במקום ציבורי. כתב האישום הוגש בהמשך להחלטת היועץ המשפטי לממשלה מחודש ספטמבר, ולאחר שח"כ חזן עבר שימוע וויתר על חסינותו כחבר כנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!