דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

התאגדות בהיי-טק / בית הדין קרא לחברת NESS להפסיק את הפגיעה ביו"ר הוועד

עובדי NESS טכנולוגיות התאגדו בהסתדרות במרץ 2014 ומאז נאבקים להשיג הסכם קיבוצי | באוגוסט 2017 הורה ביה"ד לעבודה בת"א על חידוש המו"מ אולם החברה המשיכה להתנכל ליו"ר הוועד ואף ניכתה לו שכר שלא כדין

בית הדין האזורי לעבודה בת"א (צילום: יאיר ויטמן)
בית הדין האזורי לעבודה בת"א (צילום: יאיר ויטמן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בת"א קיבל את טענת ההסתדרות וקבע כי חברת NESS טכנולוגיות תפסיק את הפגיעה באלון בן הרוש, יו"ר ועד העובדים בחברה, ותפסיק באופן מיידי את הניכויים שביצעה משכרו, זאת עד למתן החלטה אחרת בתיק. החברה ביצעה ניכוי של 4,000 שקל משכרו של בן הרוש, בגין "חוב" הנובע לשיטתה מפערים בדיווחי שעות, זאת למרות שהכרעת בית הדין מאוגוסט 2017 מורה על חידוש המשא ומתן בין נציגות העובדים והנהלת NESS ואוסרת על החברה להמשיך ולהתייחס אל יו"ר הוועד באופן משפיל על רקע ההתארגנות.

עובדי NESS טכנולוגיות התאגדו בהסתדרות במרץ 2014 ונכנסו למו"מ מיד לאחר הכרתה של הנהלת NESS במעמדה של ההסתדרות כארגון היציג בקרב עובדי החברה. על אף הניסיונות הרבים מצד נציגות העובדים לגשר על הפערים ולעגן את זכויות העובדים בהסכם קיבוצי ראשון, הנהלת החברה המשיכה להקשיח את עמדותיה ולהערים קשיים בדרך לגיבוש ההסכם, כך לטענת ההסתדרות. כישלון המו"מ הוביל לפגישה בין יו"ר ההסתדרות למנכ"ל החברה והצדדים המשיכו בניסיונות ההידברות אך גם הפעם טענה ההסתדרות כי הנהלת NESS נקטה בסחבת שיטתית וגררה רגליים בניסיון להימנע מחתימה על ההסכם הקיבוצי – התנהלות אשר הובילה בסופו של דבר להכרזת סכסוך עבודה בחברה ונקיטה בצעדים ארגוניים באפריל 2017.

התאגדות עובדי NESS (צילום: מתוך דף הפייסבוק התאגדות עובדי NESS).
התאגדות עובדי NESS (צילום: מתוך דף הפייסבוק התאגדות עובדי NESS).

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, קרא הבוקר למנכ"ל NESS, שחר אפעל, לכבד את החלטת בית הדין ולהתנהל כחוק כלפי העובדים. "ההתארגנות בחברה היא עובדה קיימת בשטח וכל ניסיון לשמוט את הקרקע מתחת לרגלי העובדים הפעילים בהתאגדות, מדרדר את יחסי העבודה בחברה לתהומות חדשים. צר לנו שזו הדרך וזה הסגנון אך לא ניתן להתנהלות שראויה לכל מילות הגינוי להכניע את רוח ההתארגנות ולהשתיק את רצון העובדים בנס".

חברת NESS הינה חברה בבעלות חילן טק, ומנוהלת על ידי המנכ"ל והבעלים שחר אפעל. החברה מספקת שירותי IT ומחשוב למאות לקוחות גדולים במגזר הפרטי והציבורי. מטה החברה ממוקם בקריית עתידים בתל-אביב, ומועסקים בה למעלה מ-2,000 עובדים, חלקם במשרדי החברה, ואחרים מוצבים באתרי הלקוחות ברחבי הארץ. בין לקוחות החברה: הכנסת, משרדי המשפטים והביטחון, צה"ל והמשטרה, התעשייה האווירית, דואר ישראל, מכון וייצמן, לאומי קארד, חמשת הבנקים הגדולים, ביטוח ישיר, הפניקס, כיל, נתיבי ישראל, אפריקה ישראל, צים, קבוצת קידום, קופות החולים כללית ומכבי ועיריית תל-אביב.

מחברת נס נמסר: "צר לנו כי ההסתדרות בוחרת פעם אחר פעם לצאת לתקשורת בהודעות מטעות ומגמתיות שאינן עומדות בקנה אחד עם המציאות. בית הדין הודיע הבוקר כי הוא דוחה את הדיון בבקשת הקיזוז עד אשר תתברר שאלת היציגות, ולא קיבל כל החלטה אופרטיבית בנושא. לגופו של עניין, מדובר בעובד אשר הציג דיווחי נוכחות כוזבים והיעדרויות בלתי מוצדקות. הנושא ימשיך להתברר בעתיד בבית המשפט".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!