דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יעקב לליצמן

פוליטיקה בריאה / הכנסת אישרה: ראש הממשלה המכהן כשר החוץ, יכהן גם כשר הבריאות

האישור יאפשר ליעקב ליצמן להמשך לנהל בפועל את משרד הבריאות בתפקיד סגן שר, זאת אף שבג"ץ מתח בעבר ביקורת נוקבת על הסידור הזה. ח"כ גרמן: "דבר שלא ייתכן"

נתניהו מבקר במכון ההקרנות הראשון בצפון בבית החולים זיו בצפת, יוני 2017 (אייל מרגולין  ג'יני)
נתניהו מבקר במכון ההקרנות הראשון בצפון בבית החולים זיו בצפת, יוני 2017 (אייל מרגולין ג'יני)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן גם כשר הבריאות – כך אישרה הערב (ב') מליאת הכנסת. נתניהו מכהן כבר כראש הממשלה וכשר החוץ, והוא יחליף בתפקיד את יעקב ליצמן (יהדות התורה), המכהן כסגן שר הבריאות ומי שמנהל בפועל את המשרד. 48 ח"כים תמכו בהודעת הממשלה על המינוי, ו-36 התנגדו.

בנובמבר האחרון התפטר שר הבריאות ליצמן, בעקבות משבר העבודות בשבת ברכבת. לאחר שחוקק חוק מיוחד, הוא חזר למשרד בתפקיד סגן השר, כשהחוק מאציל את סמכויות שר הבריאות לסגן השר. ב-2015 הגישה מפלגת 'יש עתיד' בג"ץ המבקש לאסור על סגני שרים לכהן כשרים בפועל. החלטת בג"ץ היתה ברורה בעניין, ובשל כך שינתה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל את החלטתה שלא יהיו שרים מטעמה בממשלה, ונפתחה הדרך בפני ליצמן לכהן כשר. ליצמן מכהן כסגן שר הבריאות ברצף משנת 2009, כשבין השנים 2013-2014 היתה יעל גרמן שרת הבריאות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (ארכיון) צילום: הדס פרוש פלאש 90
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (ארכיון) צילום: הדס פרוש פלאש 90

במהלך הדיון במליאה התנגדו חברי כנסת מהאופוזיציה למינוי, ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) אמר: "נוצר פה מצב אבסורדי. בגלל שרצו להתחכם לבג"ץ, ובג"ץ אמר דבר מפורש, שר צריך להיות שר במשרה מלאה, ויהיה אחראי לפעילות משרדו, אבל הוא אמר: לא כדאי כי אני לא יכול, כי החרדים לא מרשים להם, אז הוא יהיה סגן שר, אבל בעצם מעליו יהיה ראש הממשלה השר. אבל כמה יעסוק ראש הממשלה בענייני בריאות? אנחנו מדברים על מערכת שהיא מהחשובות והחיוניות ביותר. צורכי הבריאות של מדינת ישראל הולכים ומתרחקים מהציבור."

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) שכהנה כשרת בריאות: "זהו דבר שלא ייתכן. אז מה עשתה הממשלה עכשיו כשהיא רצתה להוציא את עצמה מהבוץ אליו היא נכנסה בפרשת העבודות בשבת ברכבת? היא באה ואמרה: בואו ניתן אפשרות להאציל סמכויות לסגן השר. יופי."

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "הן כרופא והן חבר כנסת אני חושב שמשרד הבריאות הוא אחד המשרדים החשובים ביותר מבחינה חברתית. הוא נוגע לכל אחד מאתנו, לכלל האזרחים. לכן חשוב שיהיה שר במשרה מלאה. כשהיה השר ליצמן במשרד כשר הבריאות אמרתי שהוא אחד השרים הטובים שהיו במשרד הזה, ונעשית עבודה מערכתית. אבל להוריד את המיניסטריון הזה לרמה של סגן שר ולמנות אדם שפוגע בבריאות של הציבור כשר בריאות – הרי הוא ראש הממשלה – זה לא לכבד את המשרד, את הנושא, את כלל האזרחים."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!