דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

מדיני-ביטחוני / חוסל ראש החוליה שביצעה את הפיגוע בו נרצח הרב רזיאל שבח

בניסיון להביא למעצרו של אחמד נאצר ג'ראר בכפר יאמון שבאזור ג'נין, יצא המבוקש חמוש ממבנה בו הסתתר ונורה על ידי הכוחות, על גופתו נמצא רובה ותיק עם מטענים | נתניהו: "מברך את כוחות הביטחון, המשימה הושלמה"

לוחמי הימ"מ בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, 18 ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי הימ"מ בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, 18 ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)
שי ניר

כוחות הביטחון חיסלו לפנות בוקר (שלישי) את אחמד נאצר ג'ראר, תושב ג'נין, היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד, בו נהרג הרב רזיאל  שבח ז"ל, ואף השתתף בו באופן אישי. במהלך המבצע של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וכוחות הימ"מ של משטרת ישראל, בניסיון להביא למעצרו של ג'ראר בכפר יאמון שבאזור ג'נין, יצא המבוקש חמוש ממבנה בו הסתתר ונורה על ידי הכוחות. על גופתו של ג'ראר נמצא רובה M16 ותיק עם מטענים.

על פי ההודעה, מחקירות שביצע שב"כ עולה כי החוליה בראשה עמד ג'ראר הייתה מעורבת בניסיונות נוספים לבצע פיגועים ובתכנון פיגועים נוספים. עוד נמסר כי חקירת העצורים מקרב חברי התשתית עדיין נמשכת.

זירת הפיגוע בסמוך לחוות גלעד שבשומרון בו נהרג הרב רזיאל שבח ז"ל. 9 בינואר 2018. צילום: דוברות זק״א
זירת הפיגוע בסמוך לחוות גלעד שבשומרון בו נהרג הרב רזיאל שבח ז"ל. 9 בינואר 2018. צילום: דוברות זק״א

שבח, אב לשישה בן 35, נורה למוות מרכב חולף בתחילת החודש שעבר בעת שנהג סמוך למאחז שממערב לשכם. הוא נפצע תחילה באורח קשה ומאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים. היורים נמלטו מהמקום. בימים שלאחר התקרית כיתרו כוחות גדולים של צה"ל את שכם וכפרים בסביבתה וערכו סריקות באזור בניסיון לאתר את המחבלים.

שמונה ימים לאחר מכן פשטו כוחות הביטחון על מתחם מגורים במחנה הפליטים בג'נין והרגו את אחמד איסמאעיל מוחמד ג'ראר, מחבל נוסף שהיה מעורב בפיגוע. שני חברי חוליה נוספים נעצרו. ג'ראר נמלט מהמקום.

בתחילת השבוע, אישרה הממשלה תוכנית להסדרת מעמדו של המאחז הבלתי חוקי חוות גלעד, זאת כתגובה לפיגוע בו נרצח שבח ז"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את כוחות הביטחון "על הפעולה הנחושה והמורכבת שביצעו הלילה לתפיסת המחבל שבסופה חוסל" עוד הוסיף נתניהו כי "לפני כמה ימים אמרתי לאלמנתו של הרב רזיאל שבח ז"ל שנגיע אל המרצחים והלילה המשימה הושלמה. כוחות הביטחון יגיעו אל כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ונמצה עמם את הדין. כך גם יהיה עם המרצחים של הרב איתמר בן-גל".

הנרצח רזיאל שבח צילום: "ישיבת רועה ישראל"
הנרצח רזיאל שבח צילום: "ישיבת רועה ישראל"

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בדף הטוויטר שלו כי "הערכתנו והצדעתנו לכוחות הביטחון כולם – צה"ל, השב"כ והימ"מ, שבמבצע מורכב ובתעוזה ראויה נלחמו גם הבוקר על ביטחוננו. אין לי ספק שגם רוצח איתמר בן גל ז"ל ומסייעיו ירדפו עד נשיגם. מדינת ישראל לעולם לא תיכנע לטרור ותגיע עד אחרון המסייעים לו, למען בטחון אזרחינו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב, אף הוא בדף הטוויטר שלו, כי "החשבון נסגר. אני מברך את צה"ל, השב"כ והימ"מ על פעולה מוצלחת. היה ברור שזה רק עניין של זמן, עד שנפגע בראש החולייה שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל. אני מקווה ומאמין שבקרוב נשים את היד גם על רוצחו של הרב איתמר בן גל הי"ד".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אני מצדיע בשם כל אזרחי ישראל ללוחמי הימ"מ של משטרת ישראל שחיסלו הלילה את המחבל הארור שרצח את הרב רזיאל שבח ז"ל. המסר שלנו ברור- נגיע למרצחים בכל מקום שהם יסתתרו, גם למחבל השפל של איתמר בן גל הי"ד ונבוא איתו חשבון".

בוקר טוב, אני מצדיע בשם כל אזרחי ישראל ללוחמי הימ"מ של משטרת ישראל שחיסלו הלילה את המחבל הארור שרצח את הרב רזיאל שבח ז"…

Posted by ‎גלעד ארדן | Gilad Erdan‎ on Monday, February 5, 2018

בן גל, בן 29 מהר ברכה, נדקר אתמול למוות בפיגוע בכניסה לאריאל. קצין צה"ל זיהה את המחבל ופגע בו ברכבו, אך הוא הצליח להימלט. זהותו של המחבל ידועה לצבא אך הוא טרם אותר, והכוחות עדיין מחפשים אחריו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!