דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההפקרות נמשכת / עבד בחופשת הסמסטר ונהרג בתאונה באתר בנייה באשקלון

מועתסם עז-א-דין אלעבאסי, סטודנט בן 23 מירושלים, נפצע באתר הבניה של חברת "דונה", בבעלות שי שלום, בו עבד במהלך חופשת הסמסטר שלו | שלושה ימים הוא נלחם על חייו בבית החולים ברזילי אך הבוקר (ו') מת מפצעיו | בכרמיאל נפל פועל לבור ונפצע באורח קשה

מועתסם עז-א-דין אלעבאסי ז"ל (23), מת מפצעיו היום לאחר שנפצע ביום ג' באתר בנייה באשקלון (תמונה באדיבות המשפחה)
מועתסם עז-א-דין אלעבאסי ז"ל (23), מת מפצעיו היום לאחר שנפצע ביום ג' באתר בנייה באשקלון (תמונה באדיבות המשפחה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במהלך חופשת הלימודים בארץ, של מועתסם עז-א-דין אלעבאסי (23), סטודנט ישראלי לרפואה משכונת סילוואן בירושלים בשנתו הרביעית באוניברסיטה בטורקיה, הוא ביקש להכניס מעט כסף ויצא לעבוד בבניין. ביום שלישי האחרון בשעות הבוקר נפצע באתר בניה באשקלון לאחר שמיכל בטון נפל עליו ממנוף. שלושה ימים נלחם על חייו בבית החולים ברזילי, אולם היום (ו') לפנות בוקר מת מפצעיו. עבאסי הוא ההרוג החמישי לשנה זו בענף הבניה.

האתר שבו התרחשה התאונה ברחוב עמק יזראעל הוא מתחם הבוטיק 'דונה באגמים', בשכונת האגמים באשקלון, המבוצע על ידי 'דונה חברה להנדסה ובנין בע"מ' שבבעלות שי שלום. באתר זה עתידות להיבנות כ-650 יחידות דיור. ממינהל הבטיחות במשרד העבודה נמסר, כי ביום התאונה עם קבלת ההודעה הגיע מפקח המינהל למקום, פתח בבירור המקרה והטיל צו הפסקת עבודה ל-48 שעות.

שי שלום (צילום: אדוארד קפרוב)
שי שלום (צילום: אדוארד קפרוב)

מעו"ד ישראל אסל היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה נמסר כי "מצב הבטיחות באתרי העבודה גרוע מאוד וגובל ברשלנות פושעת מצד הקבלנים. הסכנות אורבות לעובדים מכל עבר ובפרט לעובדים ללא הכשרה מתאימה בבנייה. היום מת מפצעיו מועתסם עז-א-דין אלעבאסי ז"ל, בן 23, שנפגע ביום ג' האחרון מפגיעת דוד בטון שנפל ממנוף. מועתסם ז"ל, סטודנט לרפואה שהגיע לעבוד בזמן חופשה מלימודי הרפואה שילם בחייו על הרשלנות המתמשכת של היזמים הקבלנים וגם של משרד העבודה והרווחה שאיננו עושה די למען בטיחות העובדים".

אסל הוסיף כי "אין זה המקרה הראשון שבו נהרג סטודנט לרפואה. ביום ה-5.5.16 נהרג ד"ר מג'די סאלם באתר בנייה בקיבוץ מעגן מיכאל. למרבה הצער משפחתו עדין מנופצת לרסיסים. הפורום למניעת תאונות עבודה קורא לסטודנטים בחופשה לא להיכנס לעבוד באתרי בנייה. שימרו על עצמכם כי בענף הבניין לאף אחד לא אכפת מהחיים שלכם".

זה הפרוייקט בו נהרג מועתסם עז-א-דין אלעבאסי (צילום מסך מתוך אתר האינטרנט של חברת "דונה")
זה הפרוייקט בו נהרג מועתסם עז-א-דין אלעבאסי (צילום מסך מתוך אתר האינטרנט של חברת "דונה")

עוד הבוקר, נפל עובד כבן 50 מגובה לבור באתר בניה בכרמיאל ונפצע באורח קשה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בנהריה עם חבלות בראש ובגפיים.

הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).
הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).

ביום חמישי בשבוע שעבר נהרג צ'ו שינווי, עובד בן 44 בעל אזרחות סינית, אשר נפל מגובה שמונה קומות באתר בניה 'אסום בנאות השקמה' בשדרות. רק לפני חצי שנה התראיין שינווי לחדשות 'כאן' על הסכנות בעבודה בענף הבניין בישראל לאחר מותו של אחד מחבריו באתר בניה. רק ארבעה ימים לאחר מותו אישרה הממשלה הבאתם של 6,000 עובדים סינים נוספים לענף הבניין לישראל, ואף את פתיחת העבודות בתחום התשתיות לביצוע על ידי עובדים זרים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!