דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוניליוור

בעולם / יוניליוור מאיימת: "נפסיק לפרסם באינטרנט"

לדברי סמנכ"ל השיווק של תאגיד הענק, השני בגודלו בעולם בהוצאות שיווק: "הפלטפורמות האלו יוצרות מחלוקות בין בני אדם, מלבות את השנאה, ונכשלות בהגנה על ילדים" | אם ייצא לפועל, עשוי הצעד להנחית מכה קשה לגוגל ופייסבוק

בניין יוניליוור בהלסינקי. צילום: Sean Biehle, מתוך Flickr.
בניין יוניליוור בהלסינקי. צילום: Sean Biehle, מתוך Flickr.
ניסן צור
ניסן צור
כתב דבר ראשון בפולין
צרו קשר עם המערכת:

אחד המפרסמים הגדולים עולם מאיים: "נפסיק לפרסם באינטרנט אם ענקיות הטכנולוגיה לא ישנו את דרכן ויפסיקו לתדלק שנאה בין בני אדם".

הנהלת יוניליוור, הודיעה כי בכוונתה לעצור את ההשקעה הגבוהה של התאגיד בפרסום מקוון, בעקבות העובדה כי הרשתות החברתיות וענקיות הטכנולוגיה הפכו לכר פורה לביטויי שנאה ויצירת מחלוקות בין בני אדם.

ההכרזה משמעותית במיוחד לאור העובדה שמדובר בתאגיד הרב-לאומי השלישי בגודלו בעולם, והשני בעולם בהוצאות שיווק ופרסום, המחזיק ביותר מ-400 מותגים בתחומי המזון, המשקאות והטיפוח. בין מותגי התאגיד: בן אנד ג'ריז, הלמאנ'ס, דאב, פרסיל, תלמה, בייגל אנד בייגל ובדין. בשנת 2017 לבדה, השקיעה החברה 7.7 מיליארד אירו בפרסום המוצרים שלה ברחבי העולם.

"כאחת המפרסמות הגדולות בעולם, אנו לא יכולים להרשות לעצמנו אווירה בה הלקוחות שלנו לא בוטחים במה שהם רואים ברשת. אנו לא יכולים להמשיך ולתמוך בשרשרת האספקה הדיגיטלית, זו המספקת יותר מרבע מהפרסומים שלנו לצרכנים שלנו, כשרק לעיתים היא טובה יותר מביצה טובענית מבחינת השקיפות שלה", כך אמר מנהל השיווק של יוניליוור, קית' וויד, בכנס השנתי של לשכת הפרסום האינטראקטיבית (IAB) בפאלם דזרט, קליפורניה.

וויד קרא בכנס  לראשי ענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט לשפר את השקיפות ואת אמון הצרכנים בהן בעידן של חדשות מזוייפות ו"תוכן רעיל", כדבריו. הוא הוסיף גם כי ההחלטה להפסיק את השקעות הענק בפרסום מקוון, בין היתר בפייסבוק ובגוגל, נובעות מהעובדה כי "הפלטפורמות האלו יוצרות מחלוקות  בין בני אדם, מלבות את השנאה, ונכשלות בהגנה על ילדים". הוא הבטיח כי יוניליוור תעדיף השקעה בפרסום מקוון "רק בפלטפורמות דיגיטליות הפועלות באחריות ויוצרות השפעה חיובית בחברה".

לדבריו, "לצרכנים לא אכפת האימות על ידי צד שלישי, אכפת להם מהתנהגות שגויה, מחדשות מזוייפות ומכך שרוסיה משפיעה על הבחירות בארה"ב תוך שימוש בענקיות הטכנולוגיה. לא מעניין אותם מערך הפרסום, אבל כן מעניין אותם כשהם רואים את המותגים מוצבים לצד מודעות המממנות טרור או מנצלות ילדים". יוניליוור גם קראה לחברות גדולות אחרות המפרסמות באופן מקוון לפעול לעצירת השחיקה באמון הציבור באינטרנט, לאור התגברות פרסום החדשות המזוייפות והתכנים השנויים במחלוקת.

בחודשים האחרונים קיצצה כבר החברה בצורה משמעותית את הוצאות הפרסום שלה. ראשי תאגיד הענק הורו להקטין את מספר סרטוני הפרסום בטלוויזיה, וקיצצו בחצי את מספר סוכנויות הפרסום איתן היא קשורה ברחבי העולם.

הביקורת של ראשי יוניליוור מגיעה לאחר שראשי גוגל, פייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות אחרות עמדו בחודשים האחרונים במרכזה של ביקורת חריפה מצד גופים רבים ובהם מחוקקים, פעילי זכויות אדם ומנהלי חברות טכנולוגיה, על המדיניות שלהם בנושא חדשות מזוייפות, כמו גם על חוסר היכולת (או הרצון) להילחם בתכנים קיצוניים.

בכמה מדינות, כמו גרמניה, עברו חוקים מיוחדים המטילים קנסות ענק של עד 50 מיליון אירו על ענקיות הטכנולוגיה שייכשלו בהסרת חדשות מזוייפות או תוכן פוגעני בתוך זמן קצר. נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כבר על כוונתו להעביר חוק שיילחם בתופעת ה"חדשות המזוייפות" לאחר שהתברר כי רבע מהידיעות שפורסמו ברשתות החברתיות לפני הבחירות היו שגויות.

בעקבות הביקורות החריפות הודיעה גוגל בחודש דצמבר האחרון על כוונתה לגייס אלפי עובדים חדשים שיסננו את התוכן המפורסם ביוטיוב, בעקבות תלונות רבות על סרטונים המציגים התעללות בילדים ותכנים פוגעניים נוספים שהצליחו להסתנן לרשת המקוונת.

ההודעה של יוניליוור עלולה להוות מכה כלכלית קשה עבור פייסבוק וגוגל. על פי חברת מחקרי השוק eMarketer, גוגל ופייסבוק גרפו ב-2017 כמחצית מהכנסות הפרסום המקוון בעולם, כאשר בארה"ב עמד הנתח שלהן על 60% מסך הכנסות הפרסום המקוון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!