דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מגיפת הגזענות במגרשי הכדורגל באירופה נמשכת ועדיין השחקן הוא הקרבן

במהלך משחקה של ניס מהליגה הצרפתית ניגש מריו בלוטלי לשופט והתלונן על קריאות גזעניות כלפיו, בתגובה החליט השופט להרחיקו מהמשחק | התאחדויות הכדורגל העולמיות ממשיכות לא לגבות את השחקנים, בניגוד לפסיקת פיפ"א

מריו בלוטלי. מושא לקריאות גזעניות שכעת מקווים לשים להן סוף (צילום: Michael Zemanek/BPI/REX).
מריו בלוטלי. מושא לקריאות גזעניות שכעת מקווים לשים להן סוף (צילום: Michael Zemanek/BPI/REX).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

החלוץ האיטלקי מריו בלוטלי, שחקנה של ניס הצרפתית, עומד שוב במרכז אירוע בעייתי שקרה בעולם הכדורגל. בניגוד לפעמים הקודמות בהן היה מרכז הבעיה, באין ספור שערוריות, בזכותן הודבק לו הכינוי "הילד הרע" של הכדורגל האיטלקי, כעת הוא קורבן לאטימות מערכתית וגזענית שפועלת בליגות הבכירות באירופה.

בלוטלי כבר בן ה-27, הוא מזמן לא החלוץ האימתני שפרץ בגיל צעיר באינטר של מוריניו. לאחר ששיחק במדי אינטר, מילאן, מנצ'סטר סיטי וליברפול. החלוץ הסורר  ממציא את עצמו מחדש בליגה הצרפתית בקבוצת ניס הקטנה יחסית. המרחק מהתקשורת וחוסר הלחץ עוזרים לו להתמקם מחדש ככדורגלן בוגר ומאופס יותר. כתוצאה בכך, המספרים של בלוטלי מדברים בעד עצמם ולאחר שכבש 15 שערי ליגה בעונה הקודמת, השנה הוא כבר עם 13 שערים, אחרי רק קצת יותר מחצי עונה.

כעת בלוטלי עומד במרכז שערורייה חדשה שמסעירה את הכדורגל הצרפתי. בשבת יצאה ניס למשחק החוץ מול דיז'ון, רגע מעורר המחלוקת התרחש בדקה ה-74 כשבלוטלי ניגש לשופט המשחק ניקולס ריונביל והתלונן על הקריאות הגזעניות של אוהדי ד'יזון כלפיו, לאחר שסיים לדבר החליט השופט הצרפתי להניף את הכרטיס הצהוב דווקא לקורבן ההתעללות הגזענית, מריו בלוטלי עצמו.

ניס שהובילה במשחק עד אותו הרגע, ספגה בדקות הסיום שני שערים כולל פנדל שנוי במחלוקת והפסידה את המשחק 3:2. לאחר סיום המשחק הרוחות סערו והקבוצה האשימה את השופט בקבלת החלטות בעייתית כנגדם במהלך ההתמודדות. בניס פרסמו לאחר המשחק תמונה של בלוטלי עם השופט והוסיפו את הכיתוב הביקורתי "בינתיים, מריו בלוטלי ספג כרטיס צהוב לאחר.. שהתעצבן על העלבות הגזעניות מהקהל".

בניגוד אליהם, נשיא המועדון ג'אן פייר ריבר היה הרבה יותר נסער וביקורתי כלפי השופט בדברים שפרסם באתר הקבוצה. "אני מזועזע! זהו המשחק הרביעי ברציפות שבו אנו מרגישים שאנחנו משחקים 11 מול 12. ההבדלים בין השיפוט ממשחק למשחק הוא בלתי מובן".

זוהי הפעם השנייה תוך חצי שנה שבה שופט המשחק מחליט להעניש דווקא את הקרבן שעובר התעללות גזענית במהלך משחק כדורגל מקצועני באחת הליגות הבחירות באירופה. כזכור בשנה שעברה אוהדי קאלרי האיטלקית קראו במהלך המשחק קריאות גזעניות כלפי שחקנה לשעבר של פסקרה, עד שהשחקן התלונן כלפי השופט וספג על כך כרטיס צהוב. בתגובה מונטרי נטש את כר הדשא, על כך ספג כרטיס אדום ונחתך עד סוף השנה מקבוצתו.

במהלך ינואר שוב עמד הקהל של קלארי במרכז התעללות גזענית כשבמהלך מפגש עם קבוצת הכדורגל יובנטוס, החליטו אוהדי הקבוצה הביתית לקרוא קריאות גזעניות כלפי קשר יובנטוס ונבחרת צרפת בלז מטווידי. מטווידי שפרסם פוסט רשמי על הקללות הגזעניות עורר סערה באיטליה על היחס הלא לגיטימי לו זכה. בפוסט כתב מטווידי כי "אנשים חלשים מנסים להפחיד עם שנאה. אני לא יכול לשנוא ואני יכול להצטער רק על אלה מי את הדוגמאות הרעות האלה. כדורגל הוא דרך להפיץ שוויון, תשוקה, וזו הסיבה שאני כאן – שלום".

התאחדויות הכדורגל העולמיות ממשיכות להתעלם מהמגיפה הגזענית שמשתוללת ברחבי העולם ואינן עושות מספיק כדי להילחם בתופעה הנוראית. הארגון האנגלי "Kick It Out" פרסם הודעה תומכת בשחקן ונגד החלטת השופט. "הארגון, היה מזועזע לראות את מריו בלוטלי מקבל כרטיס צהוב, לאחר שהביא לידי השופט את התנהגות הגזענית של אוהדי דיז'ון. הארגון מצפה לתגובה חריפה מצד ההתאחדות הצרפתית בגינוי השירה הגזענית כביכול של אוהדי דיז'ון ושל השופט שלא פעל לפי הפרוטוקול של אופ"א להפסקת התנהגות האוהדים ובנוסף על החלטתו להעניש את בלוטלי שהיה הקורבן, על כך שביקש מהשופט לעשות את עבודתו".

חשוב לציין שלפי החלטת הפרויטוקולים של פיפ"א, ברגע של התנהלות גזענית קיצונית מצד הקהל השופט מחוייב להפסיק את המשחק, אשר איבד את הרוח הספורטיבית שלו. כמובן שמאז שהחוק החדש חוקק לפני חמש שנים, אף משחק לא הופסק בגלל שירה גזענית מכל סוג והחוק משמש בעיקר כמס שפתים חסר משמעות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!