דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / לא משחקים: אוקראינה תחרים את שידורי המונדיאל שייערך ברוסיה

המקור להחלטה נבעה מהעימות סביב סיפוח האי קרים | כל כלי התקשורת במדינה ישרו קו עם החלטת הממשלה ולא ישלחו כתבים | פיפ"א החליטו בתגובה לא להשאיר כרטיסים ומקום לשדרים אוקראינים במהלך המשחקים.

אוהדים אוקראינים במשחק לקראת מונדיאל 2018 (צילום:  Ivica Drusany / Shutterstock.com).
אוהדים אוקראינים במשחק לקראת מונדיאל 2018 (צילום: Ivica Drusany / Shutterstock.com).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארבעה חודשים לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל ברוסיה, יצאה ממשלת אוקראינה בהודעה דרמטית, לא לשדר את משחקי המונדיאל שיתקיימו בקיץ ברוסיה ולא לשלוח לשם עיתונאים שיסקרו הטורניר החשוב בעולם.

המקור החלטה היא כמובן הפלישה הרוסית והסיפוח של חצי האי קרים בשנת 2014, מאז נמשכים האימותים בין צבא אוקראינה לבדלנים רוסים וככל הנראה חיילים רוסיה שנמצאים במזרח אוקראינה. הבדלנים זוכים לנשק ולעידוד רוסיה ומקיימים מלחמה רציפה נגד צבא אוקראינה בשטח שהוא שליש מהמדינה. בעקבות מלחמת האזרחים אותה מעודדת השלטון הרוסי, ישנו משבר כלכלי מאוד עמוק ברחבי אוקראינה. למרות שכרגע ישנה הפסקה מהלחימה, המתח עדיין באוויר והעתיד האוקראיני שוקע בערפל רוסי כבד.

תחילה ניהלו בהתאחדות האוקראינית משא ומתן להעברת המונדיאל מרוסיה, ב-22 בינואר הפתיע שר החוץ של אוקראינה פאבל קלימקין כשיצא בהצהרה מטעמו במסיבת עיתונאים מיוחד שאירגן: "אנחנו מנהלים משא ומתן עם התאחדויות שונות בעולם להעביר את מונדיאל מרוסיה. אנחנו גם מדברים עם ארגוני אוהדים באוקראינה כדי להסכים על דרכים שונות כמו החרמת ההגעה למונדיאל והשהות ברוסיה".

היוזמה הלא הגיונית כמובן לא עמדה במבחן המציאות ושאר העולם לא קיבל את עמדת אוקראינה בנושא. התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א, אשר מואשמת בשחיטות סביב בחירת רוסיה וקטאר לארח את שני טורנירי המונדיאל הקרובים ומתעלמת ממדי ההרג בבניית האיצטדיונים בשתי המדינות. פיפ"א גם לא מגלה עניין בתוקפנות הרוסית כלפי אוקראינה, אלא רק בסכומי הכסף שאתם היא עתידה להרוויח מהאירוע הגדול והנצפה בעולם.

לוגו מונדיאל 2018 ברוסיה מוקרן על תאטרון הבולשוי במוסקובה (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)
לוגו מונדיאל 2018 ברוסיה מוקרן על תאטרון הבולשוי במוסקובה (צילום: AP Photo/Pavel Golovkin)

ביום שני הודיעה חברת התקשורת האוקראינית PBC שלא תשדר את משחקי המונדיאל. נשיא PBC זוראב אלאסניה אמר לעיתון האוקראיני 'אוריאדורי קורייר': "החלטנו לא להראות את המונדיאל. זה עסק רציני שעולה מיליונים. זכויות השידור נרכשו לפני 2013. זו החלטה קשה. האם ה- PBC יכולה להציג את המונדיאל במוסקבה? לא" לאחר החלטת גוף התקשורת המרכזי באוקראינה לא לשדר את המשחקים, גם ערוצי התקשורת הנוספים באוקראינה ישרו קו והודיעו שמשחקי המונדיאל ברוסיה לא ישודרו בשום גוף תקשורת באוקראינה. האוהדים האוקראינים  יצטרכו להסתפק בשידורי המשחקים באתרי אינטרנט לצפייה ישירה.

מי שגיבה את החלטת התקשורת הוא שר הספורט והנוער איגור זחדנוב: "מנקודת מבטם של האינטרסים הלאומיים שלנו, עשינו הכל כדי להבטיח שהמונדיאל לא יתקיים ברוסיה, אבל האפשרויות שלנו מוגבלות. אנו קוראים לאוהדים שלנו לא ללכת לשם". בהתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א החליטו בתגובה לא להשאיר כרטיסים ומקום לשדרים אוקראינים במהלך המשחקים. ולהמשיך לקיים את ארגון הטורניר בהתעלמות מוחלטת ממעשי רוסיה בשטחי אוקראינה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!