דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני ביטחוני

המזרח התיכון / 'פוקס ניוז': צילומי לוויין חושפים בסיס טילים איראני חדש ליד דמשק

בבסיס, המופעל על-ידי כוח "קודס" של משמרות המהפיכה שני האנגרים המכילים טילים שלפי הערכות יכולים לפגוע בכל נקודה בישראל | על-פי פרסומים זרים, בסיס דומה הותקף על-ידי ישראל לפני כחודשיים

טילים מוצגים בתהלוכה צבאית באיראן. אפריל 2015 (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
טילים מוצגים בתהלוכה צבאית באיראן. אפריל 2015 (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
שי ניר

מקורות מודיעין מערביים אומרים כי איראן הקימה בסיס קבע צבאי בפאתי דמשק, בירת סוריה, והשלימה בו את בנייתם של האנגרים המכילים טילים בעלי יכולת פגיעה בכל רחבי ישראל, כך פורסם הלילה ברשת החדשות האמריקאית פוקס ניוז. בכיר בצבא ארה"ב: "התמודדות עם איראן אינה אחת ממשימות הקואליציה בסוריה".

על-פי הפרסום, תמונות לוויין אותן השיגה הרשת מראות את מה שנחשב כבסיס איראני חדש במרחק של כ-12 ק"מ מדמשק המופעל על-ידי כוחות 'קודס', זרוע המבצעים המיוחדים במשמרות המהפכה האיראניים. בתמונות ניתן לראות שני האנגרים לבנים שנועדו לאחסן טילים לטווח קצר ובינוני. עוד נמסר כי בסיס איראני זהה הושמד בתחילת חודש דצמבר האחרון בתקיפת טילי קרקע-קרקע ישראליים.

בסיס הטילים הקודם שהותקף, על-פי מקורות זרים, על-ידי ישראל:

עוד נמסר כי מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון אמר אתמול (שלישי) בפני וועדת הכוחות המזויינים האמריקאים בבית הנבחרים כי איראן הגבירה את מספרם ואיכותם של הטילים הבליסטיים באזור, בתשובה לשאלה על הדיווחים כי איראן מעבירה טילים לסוריה.

מפקד פיקוד המרכז, הגנרל ג'וזף ווטל, אמר בוועדה כי מאז נחתם הסכם הגרעין בחודש יולי 2015, איראן הגבירה את תמיכתה בכוחות שתחת חסותה במזה"ת, תמיכה הכוללת משלוחי טילים, לוחמים וכוחות צבאיים נוספים לתימן ולסוריה. הדיווח האמריקאי מחזק את הצהרות המנהיגות הישראלית על כוונותיה של איראן ומהלכיה בשטח להתבסס צבאית בסוריה אך למרות זאת, אמר ווטל בתשובה לשאלה על תפקידם של כוחות ארה"ב נגד איראן בסוריה, "התמודדות עם איראן אינה אחת ממשימות הקואליציה בסוריה". ארה"ב מחזיקה בסוריה כ-2,000 חיילים שמשימתם היא למגר את ארגון הטרור דאע"ש ולמנוע ממנו להתעורר מחדש לאחר הבסתו.

על רקע הדיווח, סגן נשיא ארה"ב, דיק צ'ייני, אמר כי הוא ניסה ללא הצלחה ב-2007 לשכנע את הנשיא דאז, ג'ורג בוש, להפציץ כור גרעיני בצפון מזרח סוריה באל-קיבר, שנבנה בסיוע קוריאה הצפונית, והיה היחיד שהצביע בעד המהלך בצוות הביטחון הלאומי של הנשיא. על-פי פרסומים זרים, ב-5 בספטמבר 2007, שמונה מטוסי קרב ישראליים הרסו את הכור הגרעיני באל-קיבר. "זו הייתה התשובה הנכונה", אמר צ'ייני.

שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת עמיר פרץ (המחנה הציוני) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הדיווח החמור בפוקס ניוז על צילומי לוויין שחושפים בסיס איראני חדש בפאתי דמשק מחייב פעולה מדינית נחושה מצד ראש הממשלה. המסר חייב להיות נחרץ כי ההתבססות הצבאית האיראנית היא קו אדום שאין לחצותו. אם יהיה צורך, ייבחנו כל האופציות כדי לעצור התבצרות זו בגבול הצפוני.

בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם משלחות סנאטורים וחברי בית הנבחרים. בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי בפגישות נדונו האתגרים הביטחוניים במזרח התיכון. נתניהו הציג בפני המשלחות את ניסיונותיה של איראן להתבסס צבאית בסוריה ואמר כי ישראל נחושה למנוע זאת.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!