דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רוסיה

מלחמת האזרחים בסוריה / רוסיה הכריזה על הפסקת אש הומניטרית יומית | אסד ממשיך שימוש בגז

ארגון "הקסדות הלבנות", המדווח על הנעשה במלחמת האזרחים בסוריה, טוען כי צבא אסד עשה שימוש נוסף בגז כלור | המתקפה הכימית, שמינית במספר מאז תחילת 2018 התרחשה לכאורה כחלק מהמתקפה על חבל ע'וטה | בארה"ב נבחנה תגובה צבאית ולפי שעה הוחלט להמשיך לעקוב

אזרחים ליד שיירת רכבים של הסהר האדום בסוריה, 5 במרץ 2018 (Syrian Red Crescent via AP)
אזרחים ליד שיירת רכבים של הסהר האדום בסוריה, 5 במרץ 2018 (Syrian Red Crescent via AP)
אוריאל לוי

הקרבות בסוריה נמשכים ועל אף שהולך ונראה כי המלחמה הוכרעה, במידה רבה בשל התערבות רוסיה ואיראן, לצד של הנשיא אסד – הזוועות לא פוסקות. כעת גובר החשד כי השלטון הסורי ממשיך לבצע פשעי מלחמה באזרחים, עם הגעת דיווחים על שימוש בנשק כימי בקרבות על ע'וטה. ארגון "הקסדות הלבנות" טוען כי במתקפה על אזור ע'וטה, בה ניטשים קרבות עקובים מדם אזרחים חפים מפשע מזה כשבועיים, נעשה שימוש שמיני במספר מאז תחילת השנה בגז כלור על אוכלוסייה אזרחית. עיקר הנפגעים – ילדים.

Following a Regime #chlorine gas attack in #Hamorieh city, more than 30 suffocation cases including women, children,…

Posted by Syria Civil Defence – The White Helmets on Monday, March 5, 2018

עיתון ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי ממשלו של הנשיא טראמפ שוקל פעולה צבאית בתגובה לידיעות על שימוש נוסף בנשק כימי מצד משטרו של אסד. לפי הדיווח, ביקש הנשיא בישיבה בנוכחות יועץ הסגל של הבית הלבן, היועץ לביטחון לאומי ושר ההגנה האמריקני כי יוצגו לו אפשרויות לפעולת ענישה נגד משטרו של אסד ובמידה ואכן תצא פעולה צבאית לפועל, תהיה זו הפעם השנייה בתוך שנה בה ארה"ב נוקטת פעולה שכזאת. גורם רשמי שהתראיין לעיתון בעילום שם אמר כי לפי שעה הוחלט שלא להגיב בפעולה צבאית אלא להמשיך לעקוב אחר המתרחש ואילו דוברת הפנטגון הכחישה כי ישיבה שכזאת התקיימה.

בתוך כך, ועל רקע נאום ראש הממשלה בוועידת איפא"ק בו טען כי איראן מתבססת בסוריה עם בסיסים קבע, דווח אתמול (שלישי) ב'כאן' כי גנרל סורי בדימוס טען שאיראן מפתחת טילים המסוגלים לשאת ראש נפץ כימי לטווחים של 5-35 ק"מ. הגנרל, שעומד היום בראש מרכז לאיתור ומעקב אחר שימוש בנשק כימי וממוקם על-יד בריסל, טוען כי איראן ממשיכה לספק נשק כימי למשטר אסד וכי מדענים, טכנאים ואנשי צבא איראנים פועלים בשלושה מרכזים שונים בסוריה לפיתוח הטילים ורואים בסוריה "שטח ניסויים" לבדיקת תוצריהם.

שלשום דווח כי לפחות 50 בני אדם נהרגו ביום אחד של הפגזה ארטילרית והפצצות אוויריות של המשטר בע'וטה המזרחית שבפאתי דמשק. סבב האלימות האחרון התפרץ בשעה ששיירת אספקה של האו"ם ובה ציוד הומניטרי הגיע למקום ומצאה את עצמה במצור. ראמי עבדו-רחמן, מנהל הארגון המנטר את זכויות האדם במדינה שבסיסו בבריטניה, אמר כי לא הייתה שום הפוגה במתקפה של השלטונות על השטחים המוחזקים בידי המורדים, על אף הפסקת האש ההומניטרית שהוכרזה. הארגון אף מדווח כי מאז תחילת המבצע בע'וטה המזרחית לפני שבועיים נהרגו 805 אזרחים ביניהם 178 ילדים. שיירה של האו"ם, שהובילה כאמור מזון וציוד רפואי לעיירה דומה, נחסמה על-ידי השלטונות הסוריים שאף רוקנו ממנה חלק מהציוד. המשלוח היה הראשון להיכנס לע'וטה מאז שרוסיה הכריזה על הפוגה הומניטרית יומית לפני שבוע. ארגון ניטור זכויות האדם ופעילים נוספים טוענים כי ההפוגה לא נאכפת.

אנשי ארגון 'הקסדות הלבנות' רצים לחלץ נפגעים מבניין שהתמוטט בעוטא בפרברי דמשק, לאחר בהפצצות אויריות של צבא סוריה. 20 בפברואר (צילום: Syrian Civil Defense White Helmets via AP)
אנשי ארגון 'הקסדות הלבנות' רצים לחלץ נפגעים מבניין שהתמוטט בעוטא בפרברי דמשק, לאחר בהפצצות אויריות של צבא סוריה. 20 בפברואר (צילום: Syrian Civil Defense White Helmets via AP)

הטורקים ממשיכים להלום בעפרין

אמצעי תקשורת כורדים בסוריה טוענים כי לפחות 13 בני אדם נהרגו בהפגזה טורקית על העיירה ג'ינדריס בשעה שהכוחות הטורקיים ממשיכים ללחוץ ולהתקדם לכיבוש חבל עפרין המוחזק בידי הכורדים בצפון מערב סוריה. גם באזור לחימה זה נטען כי נעשה שימוש בנשק כימי, הפעם על-ידי כוחות טורקיים. לפי משרד הבריאות של קנטון עפרין נהרגו יותר מ-200 אזרחים ונפצעו יותר מ-600 מאז פלש הצבא הטורקי לחבל

הוואר, סוכנות ידיעות אחרת, טוענת כי שלושה אזרחים נוספים נהרגו בהתקפה על העיירה ראג'ו. הארגון לניטור זכויות אדם בסוריה מאשר אף הוא את מותם של 13 אזרחים בג'ינדריס, בהם שני ילדים. לטענת הארגון, לפחות 165 אזרחים נהרגו בעפרין מאז החלו הטורקים במבצע "ענף הזית" לגירוש הכורדים מהחבל לפני כשישה שבועות. לצד טורקיה פועלים כמה פלגים של המורדים הסורים וכרבע מחבל עפרין כבר נכבש בידיהם. טורקיה רואה בכורדים שבעפרין "שלוחה" של הארגונים הכורדיים הפועלים להשגת עצמאות בתחומה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!