דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ג'ודו: מדליית זהב ושתי מדליות ארד לישראליות בגרנד פרי מרוקו

סוף שבוע מוצלח לג'ודאיות הישראליות הסתיים עם מדליית זהב של תמנע נלסון-לוי | גפן פרימו בת ה-17 זכתה בארד לאחר קרב מול ישראלית | ארד גם לענבל שמש שעלתה שלב לאחר שמתמודדת מאלג'יריה סרבה להתחרות מולה

תמנע נלסון לוי (זהב) וגפן פרימו (ארד) בגרנד פרי מרוקו (באדיבות איגוד הג'ודו )
תמנע נלסון לוי (זהב) וגפן פרימו (ארד) בגרנד פרי מרוקו (באדיבות איגוד הג'ודו )
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שלוש מדליות לג'ודאיות הישראליות בסוף השבוע בגרנד פרי אגאדיר במרוקו. בשישי הייתה זו תמנע נלסון-לוי שזכתה להשמיע את ה'התקווה' במרוקו אחרי שסיימה תחרות מצויינת עם מדליית הזהב במשקל עד 57 ק"ג. עוד בשישי הייתה זו גפן פרימו בת ה-17 שסיימה שלישית במשקל עד 52 ק"ג, אחרי קרב מסקרן מול חברתה לנבחרת בטינה טמלקובה. בשבת השיגה ענבל שמש את מדליית הארד במשקל עד 63 ק"ג, לאחר שניצחה יריבה ממרוקו. בשלב רבע הגמר הייתה אמורה לפגוש יריבה מאלג'יריה שבחרה לפרוש מהתחרות כדי לא להיפגש עם ישראלית.

תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב גרנד פרי מרוקו (באדיבות איגוד הג'ודו)
תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב גרנד פרי מרוקו (באדיבות איגוד הג'ודו)

מדליית זהב לתמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג)

נלסון-לוי בעלת מדליית הארד מאליפות אירופה, התחילה מצויין את יום הקרבות בניצחון באיפון מול ליט לוק ווי מהונג קונג וברבע הגמר ניצחה את הצרפתייה ליסה מרצ'סה. בחצי הגמר פגשה את איראווי סומיה ממרקו וגברה עליה באיפון אחרי שהשיגה ריתוק. בסיום הקרב סומויה סירבה ללחוץ את ידה של הישראלית. בסיומו של יום מצויין עלתה לקרב הגמר ומולה התייצבה הסלובקית קג'ה קג'זר, הישראלית עלתה נחושה מאוד והשיגה ווזארי כבר בדקה הראשונה לאחר ריתוק שלא צלח, לאחר מכן השיגה ריתוק נוסף שנתן לה את הניצחון ואת מדליית הזהב הראשונה שלה בתחרויות בוגרים.

מדליית ארד לגפן פרימו (עד 52 ק"ג)

לאחר שבתחרות הבוגרות הראשונה שלה, בפורטוגל, סיימה עם מדליית הארד, פרימו בת ה-17 מראה שעתידה הגדול עוד לפניה. היא פתחה את התחרות בניצחון באיפון על יריבה אוסטרלית, לאחר מכן ניצחה אחרי פחות מדקה באבמורטובה מטורקמניסטן באיפון. בחצי הגמר פגשה את הרומנייה אלכסנדרה פלורין והפסידה לה באיפון.

הקרב על הארד סיפק לנו דרבי ישראלי כשפרימו פגשה בבטינה טמלקובה שעלתה אחרי ניצחון על מתחרה ממרוקו. שתי הישראליות פתחו את הקרב בצורה שקולה , כאשר רק  1:52 דקות לסיום עלתה פרימו ליתרון ראשון הישראלית הצעירה שמרה על היתרון שלה עד לסיום וסיימה וזכתה במדליית הארד. טמלקובה הסתפקה במקום החמישי.

מתמודדת נוספת שסיימה במקום החמישי היא שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) ובאותו קטגוריה, סיימה נועה מינצקר במקום השביעי.

מדליית ארד לענבל שמש (עד 63 ק"ג)

שמש החלה את התחרות בשלב חצי הגמר אחרי פרישתה של אמינה בילקדי מאלג'יריה, מדליסטית הארד מאליפות אפריקה בשנה שעברה וב-2016, שבחרה לא להתרות מול הישראלית. בחצי הגמר, הפסידה לאנדריאה לסקי הסלובנית ובקרב על המדליה גברה על סופיה בלטאר המקומית בזכות ריתוק שזיכה אותה בדליית הארד.  

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!