דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / יתרון ברור לאירופאיות בבחירת שחקניות הכדורגל הטובות בעולם

בארגון השחקנים העולמי 'FIFPRO' בחר את 11 השחקניות הטובות בעולם - למרות הפופולריות של הליגה בארה"ב, נבחרו יותר שחקניות אירופאיות | את מרב הקולות קבלה ההולנדית ליקה מארטנס: "כבוד גדול, אני קצת מופתעת"

שחקנית נבחרת הולנד (בכתום) מול נבחרת ארה"ב ספטמבר 2016 (צילום: AP Photo/John Bazemore).
שחקנית נבחרת הולנד (בכתום) מול נבחרת ארה"ב ספטמבר 2016 (צילום: AP Photo/John Bazemore).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני הכדורגל העולמי 'FIFPRO' חשף ביום חמישי את בחירת הרכב השחקניות המצטיינות של שנת 2017. את ההרכב המצטיין בחרו 4,100 שחקניות כדורגל בכירות שמייצגות 45 מדינות בעולם. למרות שהשחקניות מייצגות את כלל הכדורגל העולמי, הבחירות השנה מייצגות מגמה ברורה בכדורגל הנשים בו הכדורגל האירופאי זוכה לגדילה וחשיפה מאוד משמעותית בשנתיים האחרונות, הרבה בזכות ההצלחה התקשורתית המסחררת של יורו 2017 שנערך בהולנד.

ההרכב המלא: שוערת – הדוויג לינדהל (צ'לסי, נבחרת שבדיה) | הגנה – לוסי ברונז (ליון,נבחרת אנגליה), נילה פישר (וולפסבורג, שבדיה), וונדי רנארד (ליון, צרפת), ואירנה פארדס (פ.ס.ז', ספרד) | קישור – קמיל אבילי (ליון, צרפת), ג'ניפר מרוז'אן (ליון, גרמניה), מרטה (אורלנדו פרייד, ברזיל) | התקפה – אלכס מורגן (אורלנדו פרייד, ארה"ב), פרניל הארדר (וולפסבורג, דנמרק), ליקה מארטנס (ברצלונה, הולנד).

למרות שהליגה האמריקאית המקצוענית לנשים (NWSL) היא הליגה בעלת ממוצע השכר הגבוהה ביותר בעולם הכדורגל לנשים, שחקניות הכדורגל הטובות בעולם מעדיפות להמשיך ולשחק בליגות האירופאיות. רק שתי שחקניות נבחרו ל-11 המצטיינות שיחקו בעונה הקודמת ב- NWSL: מרתה הברזילאית ואלכס מורגן האמריקאית שתיהן שיחקו בחצי שנה השנייה באורלנדו פרייד ובחצי שנה הראשונה בליגות האירופאיות.

כאשר מסתכלים על רשימה של 55 השחקניות הטובות בעולם לפי אותן הבחירות מגלים שמתוך ה-55 השחקניות יש רק 11 מועמדות שאינן מהנבחרות האירופאיות ויש רק שני נציגות לנבחרות ארה"ב ואוסטרליה כ"א ויש רק 3 שחקניות שלא שיחקו בליגות האירופאיות בעונה הקודמת או באליפות אירופה בהולנד בקיץ הקודם.

החלטה של מועדוני הכדורגל הגדולים באירופה להשקיע באופן משמעותי יותר בקבוצות הנשים המקומיות יוצרים גדילה משמעותית בכמות הקהל, בסיקור ובעניין שכדורגל הנשים באירופה יוצר ולכן התחושה המתקבלת ע"י השחקניות והתקשורת היא התפתחות אירופאית שמטילה צל כבד על הליגות המקצועניות של ארה"ב ואוסטרליה. לכן, באופן לא מפתיע מי שנחשבת בעיני רבים לאחת משלושת השחקניות הטובות בעולם סאם קר האוסטרלית מוצאת את עצמה מחוץ לבחירת השחקניות למרות יכולת שיא בשנה החולפת והיותה מלכת השערים ושחקנית השנה ב-NWSL.

גורם נוסף משמעותי הוא העדר מפגש כדורגל איכותי ברמת הנבחרות. המפגשים שמתרחשים פעמיים בארבע שנים, יוצרים חור בתודעה העולמית על האיכות האמיתית של הנבחרות הגדולות בעולם. העובדה שנבחרת ארה"ב הודחה ברבע הגמר באולימפיאדה בריו 2016 והטורניר הבינלאומי הבא יתקיים רק במונדיאל 2019 יוצרים חור תודעתי גדול מדי בבחירת השחקניות המצטיינות בעולם.

אלכס מורגן בנבחרת ארה"ב(צילום: Erik Drost/ ויקימדיה)
אלכס מורגן בנבחרת ארה"ב(צילום: Erik Drost/ ויקימדיה)

החלוצה האמריקאית אלכס מורגן ששיחקה בעונה החולפת גם בקבוצת ליון הצרפתית אמרה לאתר איגוד הכדורגל העולמי 'FIFPRO' לאחר בחירתה: "זה תמיד מרגש להיחשב כאחת השחקניות המובילות בעולם, עבור כדורגל הנשים זה שיש לנו את בחירת נבחרת העונה לנשים הוא דבר מדהים. זה עוזר לנו קדם את המשחק של נשים. זה עוזר לנשים כדורגלנים לזהות את הכישרון בקרב בני גילם ואני ממש שמחה לעודד ולהיות חלק מזה"

שחקנית השנה בעולם, ההולנדית של ברצלונה לייקה מארטנס שקבלה הכי הרבה קולות לנבחרת העונה, אמרה על בחירתה הראשונה "זהו כבוד גדול, אני קצת מופתעת שקיבלתי הכי הרבה קולות מקרב השחקניות. אני אוהבת את זה, אבל אני יודע שיש כל כך הרבה שחקניות טובות מאוד כמו פרניל הארדן, אז'ני לה סומר, אדה הגברג ועוד רבות אחרות. שיחקתי תפקיד חשוב בהצלחתה של נבחרת הולנד (שזכתה ביורו) ועכשיו אנשים יודעים שאני יכול לשחק טוב מאוד"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!