דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

שכר המורים / הסכם חדש למורי החטיבות העליונות: עלייה בשכר המורים המתחילים

אחרי מו"מ של מעל שנה, נחתם אמש הסכם שכר לארבע השנים הקרובות, בעלות של 600 מיליון שקלים | השכר ההתחלתי למורה יזנק ב-19% | שר האוצר משה כחלון: "בשורה של ממש למורות ולמורים"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: דבר)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המדינה, מרכז השלטון המקומי וארגון המורים העל יסודיים חתמו אמש (רביעי) על הסכם שכר חדש למורי החטיבות העליונות. ההסכם, שיהיה בתוקף עד פברואר 2022, קובע כי שכרו של מורה מתחיל יעמוד על 8,000 שקל ברוטו בחודש – עלייה של כ-1,600 שקלים המהווה זינוק בשיעור 19%. כמו כן, יינתנו תוספות שכר של 800 שקלים בחודש בכמה פעימות לכלל המורים ומענק חד פעמי של 1,000 שקלים. עלות ההסכם מוערכת בכ-600 מיליון שקלים. ארגון המורים התחייב לשקט תעשייתי לכל אורך התקופה, ביחס לסעיפים הכלולים בהסכם.

"מדובר בצעד נוסף לקידום מעמד המורה והפרופסיה – המקצוע החשוב בישראל. אלה צעדים חשובים, אך לא תמה הדרך, נמשיך בצעדים לקידום מעמד המורה בישראל" מסר יו"ר ארגון המורים רן ארז, והדגיש כי לצד ההסכם נחקק גם החוק למניעת אלימות כנגד עובדי הוראה. "משימתנו הבאה היא טיפול בתנאי העבודה של מורי חטיבות הביניים".

ההסכם כולל גם העלאת שכר בגובה 1,700 שקלים, בממוצע ,למנהלי החטיבות ותוספות של שלושה בעלי תפקידים בחטיבה העליונה עם גמול בשיעור 6%. הגמול המקסימלי ליועצות חינוכיות יועלה מ-9% ל-12% במספר פעימות. תקרת גמולי ההשתלמות תעלה מ-18 ל-19 יחידות וההקצאה לקרן לקידום מקצועי תגדל בשני מיליון שקלים. 12 מיליון שקלים יוקצו במספר פעימות לקרן הלוואות, קרן מצוקה וקרן ימי מחלה המסייעים למורים במצבי מצוקה.

"ההסכם אליו הגענו הוא בשורה של ממש למורות ולמורים" מסר שר האוצר משה כחלון. "ההסכם יביא  לשיפור איכות ההוראה, צמצום הפערים במערכת החינוך והעלאת המוטיבציה לעסוק בתחום ההוראה. המורים הם נכס יקר ששומר על הילדים שלנו והתפקיד שלנו הוא לשמור עליהם ולהעניק להם את הכלים הדרושים לביצוע תפקידם. בדיוק כמו ברפורמת הסייעת השנייה וברפורמה לצמצום הצפיפות בכיתות, משרד האוצר נכנס מתחת לאלונקה בכדי להקל על מערכת החינוך, ההורים והילדים. למורים מגיע יותר והיום הם מקבלים יותר".

גם שר החינוך נפתלי בנט בירך על ההסכם, ואמר כי "היום אנו מציבים את מורֵי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי". לדבריו, "מאז כניסתי לתפקיד רציתי שהורים יגידו לילדיהם: 'כשתגדל לך תהיה מורה'. הוראה היא שליחות ואידאל. מורי ישראל, התחייבנו בפניכם להביא תוספת משמעותית לשכרכם – היום אנחנו מקיימים. השכר התחילי של מורה בישראל יעלה בכ-20%. זהו זינוק ממשי בַּשכר, אשר יעזור מאוד לְמורים בתחילת דרכם. אנו נמשיך לעשות כל שנדרש על מנת להביא אנשים מוכשרים ואידאליסטים לתוך מערכת החינוך".

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, ערן יעקב הסביר כי "מורים טובים הם המפתח לשיפור איכות ההוראה שתתרום להעלאת הפריון בשוק העבודה העתידי בישראל".  בעת פרסום דוח השכר במגזר הציבורי, בשבוע שעבר, יעקב ציין כי ההסכם החדש המצמצם את פערי השכר בין מורים ותיקים למורים חדשים, הוא חלק ממדיניות משרד האוצר הפועל לצמצום פערי שכר בכלל במגזר הציבורי.

הסכם השכר הקודם של המורים בחינוך העל יסודי נחתם ביולי 2014 והיה בתוקף עד לסוף אוגוסט 2017.  ההסכם החדש כולל גם תוספת שכר רטרואקטיבית מספטמבר 2017. עוד נקבע במסגרת ההסכם החדש, מנגנון לפיו יוחזר למורים שכר שנוכה להם בגין ימים בהם שבתו בתקופה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!