דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך מתמשך / ארגון הכבאים: לבטל את מינויו של מפקד מחוז יו"ש החשוד בהכאת כבאי

טפסר ישעיהו בר דב צפוי להתמנות היום למפקד המחוז, זאת למרות שמתנהלת נגדו חקירה בנציבות שירות המדינה ובמשטרה | בארגון מאיימים לשבש את הטקס: "המשך ישיר למשטר ההפחדות, האיומים ושיבוש מערך יחסי העבודה של הנציב"

לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי, 11 בינואר 2018. (צילום: יחצ)
לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי, 11 בינואר 2018. (צילום: יחצ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון הכבאים הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא מתנגד בתוקף למינויו של טפסר ישעיהו בר דב לתפקיד מפקד מחוז יו"ש ברשות הכיבוי וההצלה, נגדו מתנהלת חקירה במשטרה ובנציבות שירות המדינה בחשד להכאת כבאי הכפוף לו. טקס המינוי של בר-דב אמור להתקיים אחר הצהריים בתחנת מתתיהו שליד היישוב חשמונאים, ובארגון הבהירו כי: "בכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי לשבש את מהלכו"

אירוע האלימות המדובר התרחש לאחר סיומו של דיון בוועדת המשנה לענייני כבאות של הכנסת בחודש פברואר האחרון, בנושא הסכסוך המתמשך בין רשות הכבאות לארגון העובדים. במהלך ויכוח שהתפתח במקום, סטר לכאורה בר דב, המכהן כיום כסמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש, בפניו של הכבאי ויו"ר ועד העובדים בכפר סבא רואי כהן, בנוכחות עדים ביניהם יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי. כהן פנה בנדון לסגן נציב הכבאות שמעון בן נר, בדרישה שיחקור את הנושא, ומשלא נענה הגיש תלונה למשטרה ולנציבות.

מוקדם יותר החודש חשף ערוץ 20 סרטון ובו נראה נציב הכבאות דדי שמחי, מתייחס לפרשה כשהוא מתבטא באופן מאיים כלפי כהן, ואומר: "למקל יש שני קצוות – הלכת למשטרה? עלא ראסי… אם לא היו לי הדרגות האלה, אתה יודע מה הייתי עושה לו? בפה, אתה יודע איך הייתי מכדרר אותו?".

אנשי ארגון הכבאים אמרו הבוקר כי "היינו מצפים מנציב כבאות רב טפסר דדי שימחי, לכל הפחות, להשהות את קידומו וזאת עד למיצוי חקירת המשטרה, אף שראוי כי בגין חקירה שכזו להשעותו לאלתר עד למיצוי החקירה כפי ששמחי יודע לעשות על עברות משמעת זוטות בהרבה".

עוד הוסיפו כי "ארגון הכבאים קורא לנציב שמחי להימנע מקיום האירוע וממתן פרס לחשוד בעבירה כה חמורה. הארגון רואה בהתנהלות זו של הנציב המשך ישיר למשטר של הפחדות, איומים ושיבוש מערך יחסי העבודה בנציבות שהארגון לא יוכל לעבור עליו לסדר היום".

בארגון הכבאים מצויים במאבק מתמשך מול הנציב שימחי, שמונה לתפקיד לפני כשנה, ומאז פועל להגבלת זכות השביתה וההתארגנות של לוחמי האש. בינואר האחרון התפרצו מאות כבאים לנאומו של שמחי בטקס סיום קורס מפקדי צוותים, כשהם מוחים על התנהלותו המהווה לדבריהם פגיעה קשה במוכנות המערך ואף תנאי בטיחותם. בין הנושאים עליהם מוחים הכבאים – אספקת מדים העשויים מחומרים דליקים, לצד ציוד כיבוי וכבאיות שאינן תקינות.

בנציבות הכבאות וההצלה הפנו לנציבות שירות המדינה לשם קבלת תגובה. מנציבות שירות המדינה נמסר כי "אי אפשר לנהל חקירה משמעתית וחקירה פלילית במקביל. אנו ממתינים לקבל מידע מתוצאות החקירה המשטרתית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!