דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

גירוש המהגרים / הרחקה למדינה שלישית: המדינה ביקשה מבג"צ הארכה להגשת עמדה

המדינה ביקשה לדחות את תשובתה לבג"ץ עד ל-9 באפריל, ולכן תימשך ההקפאה של נוהל הגירוש | המדינה מבקשת להגיש מסמך חסוי אך העותרים מתנגדים, בטענה כי ההסכם שהועבר בדיונים קודמים בבג"צ היה מטעה ו"החסיון נוצל לרעה"

צעירים אפריקאים בדרום תל-אביב. ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
צעירים אפריקאים בדרום תל-אביב. ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
יהל פרג'

המדינה הגישה היום (שני) לבג"ץ בקשה להארכת המועד להגשת תגובתה בנוגע לנוהל ההרחקה של מהגרים לא חוקיים למדינה שלישית עד ל-9 באפריל, וזאת כשהנוהל אמור להכנס לתוקף ב-1 לאפריל. בנימוקים לבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שוש שמואלי ורן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נאמר כי הדחייה היא על מנת לאפשר לדרגים המשפטיים והמדיניים הבכירים ביותר להידרש לנושא מקרוב. בנוסף, המדינה מבקשת עוד להגיש מסמך חסוי שלטענתה ניתן להציגו לביהמ"ש בלבד.

עו"ד אביגדור פלדמן, אחר העותרים בתיק, מסר בתגובה לבקשה כי הוא "מסכים לארכה המבוקשת" אך "מתנגד להגשת מסמך חסוי כלשהו". עוד הוסיף כי "להבנתנו מתוצאות ההליך הקודם בבג"צ שבו אושרה הבקשה לגירוש.. עולה חשש כי המשיבים לא העבירו לבית המשפט הנכבד מידע מלא וכי ספק אם ההסכם שהוצג אכן היה הסכם אמת, וקיים חשש שהחסיון נוצל לרעה".

עותר נוסף בתיק, עו"ד מק, אמר בתגובה כי עולה הרושם לפיו "המשיבים אינם ערוכים לגירוש המוני בכפיה החל מה-1 באפריל", וכי בהתחשב בחגים קיים סיכוי קלוש שגם בתאריך החדש יצליחו לעמוד. "ניתן לנחש כי מדובר בבירור נוסף שהמשיבים נאלצים לבצע מול הדיקטטורה ברואנדה טרם יגישו את עמדתם לכב' בימה"ש".

כזכור, לפני כשבועיים קיבל בג"ץ את טענותיהם של ארגוני זכויות האדם כי נוהל ההרחקה למדינה שלישית, נוהל אותו אישר בג"ץ רק באוגוסט האחרון, אינו עומד באמנות הפליטים השונות וכי במדינות אלו צפויות סכנות למגורשים. הנוהל, באופן פורמלי, מדבר על הרחקה למדינה שלישית של גברים בגילאי 65-18, שאינם אחראיים על ילדים, שלא הגישו בקשת מקלט או שבקשתם נדחתה.

כבר באמצע פברואר קבע בית הדין לערערים כי המדינה אינה עושה די בבחינתה את בקשות המקלט, והורה למדינה להכיר כפליט בגבר אריתראי שנמלט מצבא אריתריאה. בית הדין קבע כי חוות הדעת של המדינה שגויה, לפחות במקרה של העותר, בדק את טענותיו וקבע כי העותר זכאי למעמד פליט. עו"ד אלעד כהנא, הפועל בקליניקה לזכויות פליטים מזה חמש שנים, ליווה את העתירה של מבקש המקלט מאריתריאה לצד ענת בן דור, והוא טוען כי כמה אלפים של בקשות מקלט של אריתריאים נדחו על בסיס חוות דעת שהוגשה למדינה לפיה אין להכיר כפליטים באריתראים הנמלטים מהצבא. מרשות האוכלוסין נמסר בזמנו כי הם "לומדים את פסק הדין ואת השלכותיו בטרם תתגבש החלטה לגבי דרך הפעולה בהמשך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!