ביום חמישי האחרון, אישר הרננדז את השתתפותו בטקס שייערך בערב יום העצמאות. נשיא הונדורס, בוגר קורס ההכשרה של משרד החוץ משנת 1992, נבחר לכהונה נוספת בשנה שעברה, כאשר יריבו טען להונאה בבחירות ולסכנה למלחמת אזרחים.

השרה רגב מסרה אז: "ביאן ונידו פרזידנטה הרננדז. ברוך הבא נשיא הונדורס, אני שמחה וגאה שנשיא הונדורס שהינו בוגר קורס של מש"ב יגיע לטקס ויתלווה למדליקת המשואה מטעם משרד החוץ. המרכז לשיתוף פעולה בין לאומי במשרד החוץ הוא מנושאי הבשורה של מדינת ישראל, ככזו החותרת ל'תיקון עולם'. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, בעתות מצוקה ובשגרה, את החכמה והידע שקיימים בישראל, כדי להפוך את העולם כולו לטוב יותר. הגברת הטוב בעולם הוא מטרתה של מדינתנו מדינת ישראל ואני שמחה שהמרכז ישיא משואה במלאת 70 שנים למדינת ישראל".

על פי ההערכות, נוכחות ראש מדינה זרה בטקס עשויה להיות "כרטיס הכניסה" בעזרתו יזכה נתניהו לתפקיד רשמי בטקס, נושא שנמצא כעת בוויכוח ציבורי, כאשר אל מול נסיונותיה של שרת התרבות מירי רגב, לאפשר לנתניהו לנאום, נשמעה התנגדותו הנחרצת של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הטוען כי הדבר יביא לפגיעה בממלכתיות הטקס.