דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רוסיה

בשכונה / ארה"ב על התקיפה בסוריה: "יש כמה אפשרויות, טרם התקבלה החלטה"

אחרי שאתמול היה נראה שארה"ב עומדת לפני תקיפה, אמרה אמש (ד') דוברת הבית הלבן כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הנשיא האמריקני לא קבע לוח זמנים לפעולה בסוריה והותיר כמה אופציות על השולחן | פוטין ונתניהו שוחחו טלפונית

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בועידת G20, יולי 2017. (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בועידת G20, יולי 2017. (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
שי ניר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים אתמול (רביעי) במתקפת טילים על סוריה, אך מאוחר יותר אמרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס בתדרוך לכתבים כי "יש כמה אפשרויות על השולחן, והחלטה סופית לא התקבלה". לדבריה, הנשיא דונלד טראמפ "ממשיך לבחון את האפשרויות".

"היו לנו שיחות עם מדינות כמו סעודיה, צרפת, ישראל ובריטניה", אמרה. כשנשאלה איך ייתכן שטראמפ לא קיבל החלטה, אחרי שהבוקר הוא צייץ כי "הטילים בדרך", השיבה: "זו אפשרות אחת, אבל לא היחידה, והנשיא בהחלט לא ציין את לוח הזמנים לכך".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח אמש  עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להימנע מכל צעד שעלול לערער את היציבות בסוריה ולפגוע בביטחונה – כך נמסר מהקרמלין. בהצהרה נמסר עוד כי פוטין אמר לנתניהו כי חשוב לשמור על ריבונותה של סוריה. נתניהו השיב לפוטין כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית צבאית בסוריה.

השיחה התקיימה על רקע אפשרות של תקיפה אמריקנית בסוריה וברקע התקיפה שבוצעה השבוע בבסיס האווירי T4 בחומס ויוחסה לישראל, שבגינה זומן השגריר ברוסיה גרי קורן, לשיחה עם שר החוץ הרוסי.

מוקדם יותר אתמול הלכו והתגברו הסימנים לקראת תקיפה אמריקאית בסוריה, כשבשעה כשהנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הגביר הילוכים בציוצים בחשבון הטוויטר שלו. "תתכונני רוסיה, הם (הטילים) יגיעו – חדישים וחכמים. אל לכם להתחבר עם החייה הרצחנית שקטלה בגז את האנשים שלו, ונהנה מזה!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/984022625440747520?s=19

לאחר מתקפת הגז שביצע אסד ככל הנראה בדומא כנגד מורדים, מתקפה בה נרצחו למעלה מ-200 בני אדם בהם נשים וילדים, הצהיר הנשיא האמריקאי כי הוא שוקל תקיפה כנגד הסורים. בימים האחרונים החריף טראמפ את הטונים כלפי הרוסים, המגבים את אסד, ומתעתדים לנגוס בנתחים רחבים מסוריה לאחר המלחמה.

בציוץ נוסף שלו מהשעה האחרונה, הבהיר טראמפ כי היחסים בין המדינות הם "הגרועים ביותר מאז ומעולם, אפילו יותר מאז תקופת המלחמה הקרה." בשעות הבוקר התבקשו חברות תעופה המשתמשות עדיין בשדות התעופה בסוריה להפסיק את טיסותיהן בשמי המדינה, מה שנראה כרמז לתקיפה אפשרית של ארה"ב במדינה.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/984032798821568513

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!