דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טכנולוגיה

החיים במאה ה-21 / אפליקציה חדשה תנסה לעשות סדר ולחסוך לכם כסף על שירותים שונים

מים, גז, אינטרנט, ביטוח ועוד | EZSAVE תבדוק בשבילכם מהו הדיל שיחסוך לכם הכי הרבה כסף | המחיר: 35% מהחיסכון

טיפול בחשבונות (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
טיפול בחשבונות (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

החיים המודרניים הולכים ומסתבכים: לא רק חשמל, מים וגז, אלא גם ספקי אינטרנט, סלולר, טלוויזיה, חברות ביטוח ושירותים אחרים הופכים כל משק בית לפחות ברמת התחושה, למינימום עסק קטן מבחינת ניהול החשבונות. EZSAVE הוא סטארט-אפ ישראלי שמבטיח להתמקח בעבורנו עם ספקי השירותים, תמורת עמלה שתשולם מהחיסכון אותו ישיגו עבורנו.

"מחיר ל-12 חודשים", "3 חודשים ראשונים חינם", "מחירי מבצע". כל אלו נועדו לגרום למשקי הבית לבחור בספקי שירותים בתחום התקשורת, הביטוח ואחרים ולא תמיד פועלים לטובת הצרכן. אפרים צוריאל הוא המנכ"ל של חברת EZSAVE, שמפתחת אפליקציה  (זמינה באנדרויד וב-iOS) שנועדה לחסוך כסף למשקי הבית, ובעיקר את ההתמודדות המפרכת עם ספקי השירותים.

אנחנו כבר היום מתחילים בתחום הביטוח במטרה להוזיל עלויות. אנחנו רוצים לעזור לצרכנים לחסוך כסף – ביטוח, פנסיה, כל תחום עם הוצאה קבועה, משכנתאות, הלוואות – יש הרבה תכניות בקנה

"יש פה כמה בעיות, והן לא רק בישראל אלא גלובליות", אומר אפרים. "צרכן בודד במשק בית צריך להתמודד עם עשרות ספקים – הוא נהיה עסק. ביטוח, תקשורת, אינטרנט, יש לך 10 חברות. רק לטפל בכל הבירוקרטיה הזו של מיליון הספקים האלה זה כאב ראש שגוזל הרבה זמן". לדבר, גם זה לא מספיק, שכן "מילא שאתה צריך לטפל בהם, אתה צריך גם לוודא שאתה משלם את המחיר הכי נמוך וכל שנה הם מעלים את המחיר, אלא אם אתה מתמקח. יש נושא נוסף – מעבר לזה שיש הרבה ספקים, יש מורכבויות  וחשבוניות שהן קשות לקריאה ולא ברורות ולספקים לא תמיד יש אינטרס שזה יהיה הכי ברור ונהיר וזה לא שקוף לצרכן. עכשיו כדי לגלות מה המחיר של כל ספק, אתה צריך לבלות כמה ימים, להעלות לעצמך את הלחץ דם, יש הרבה סיבות שהצרכנים בסוף משלמים יותר ממה שצריך. יש פה בעיה של ניהול, אם אתה לא פרו-אקטיבי וכל הזמן מוודא שאתה במחיר הנמוך ביותר, אתה בוודאות לא במחיר הנמוך ביותר. 95% מהלקוחות שלנו חוסכים כסף. זאת אומרת שמעט מאוד צרכנים נמצאים במצב האופטימלי".

יש הטיית חיפוש מסויימת, מי שיודע להתמקח לא יפנה אליכם
"בדיוק הפוך, יש אנשים שעושים מו"מ מול הספק, ופונים אלינו ואומרים – כבר עשיתי, עכשיו בואו תנסו לעשות יותר טוב, ואנחנו עדיין מצליחים. זה הולך לשני הכיוונים. אחד האתגרים הגדולים שלנו – מי שהכי צריך את השירות זה ההורים שלי וסבתא שלי, אבל הם פחות בעולם של האפליקציות, אז השאלה היא לדור שלהם, אבל אנחנו מנסים להגיע אליהם דרך הדור הצעיר.

פעולת האפליקציה (יח״צ)
פעולת האפליקציה (יח״צ)

הרעיון התחיל בימי המחאה החברתית. "חזרתי משליחות של הסוכנות בניו זילנד, ורציתי להקים עסק עם משמעות חברתית. התחלתי כיועץ ולא כיזם של אפליקציה. ראיתי שיש ביקוש והיתכנות. האתגר הוא להתעסק בסל רחב של שירותים, והרווחיות כיום נשחקת, בעיקר במגזר התקשורת".

מה המודל העסקי שלכם?
"אנחנו בבניה ומשקיעים כסף בפיתוח. המרווחים הם מאוד קטנים כי השוק ירד בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, אבל אנחנו מתרחבים בכמות הספקים. אנחנו כבר היום מתחילים בתחום הביטוח במטרה להוזיל עלויות. אנחנו רוצים לעזור לצרכנים לחסוך כסף – ביטוח, פנסיה, כל תחום עם הוצאה קבועה, משכנתאות, הלוואות – יש הרבה תכניות בקנה". בסופו של דבר, החברה גובה 35% מהחיסכון שהיא משיגה ללקוחות ומתחייבים, "לא חסכת – לא שילמת".

למה שאחד הספקים האלה לא ירכוש אתכם כדי להגן על עצמו מפניכם?
"כל הכסף מגיע מ'אנג'לים', משקיעים פרטיים, אפילו לא מקרנות, מלא מחו"ל ויש גם ישראלים.

מה שיטת העבודה שלכם?
יש לנו 25 עובדים מירושלים. חצי מהצוות הוא צוות פיתוח. אנחנו צריכים לנהל מו"מ בעבור הלקוח וזה מורכב כי לא כל החברות משתפות איתנו פעולה. אנחנו רוצים לעבור למודל אוטומטי, אבל כרגע עדיין מתחייב טיפול ידני. בכל מקרה, מבחינת הלקוח הכל קורה באפליקציה, לא צריך לעניין אותו מה קורה מאחורי הקלעים. מעניין אם אנחנו מביאים לו חיסכון. בהמשך זה יהיה יותר אוטומטי, אבל אנחנו מתעסקים בעשרות ספקים והמטרה היא קודם כל לתת ערך צרכני.

איך תצליחו להפוך לרווחיים?
"אנחנו עובדים על התרחבות גלובאלית, גם לארה"ב ולעוד מקומות. צריך מודל שיש לו מספיק SCALE. ישראל היא מצויינת, אבל די קטנה. אז צריך גם וגם. אנחנו מעל שנתיים בשוק וחשוב לי שזה יהיה בישראל, אבל אנחנו לא בונים את כל הטכנולוגיה הזו רק בשביל שוק אחד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!