דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אירופה בג'ודו / מדליית ארד לפיטר פלצ'יק ומדליה רביעית לישראל באליפות אירופה

יום דרמטי מאוד שכלל איבוד הכרה הסתיים במדליית ארד לפיטר פלצ'יק במשקל עד 100 ק"ג, שמצטרף לזהב של שגיא מוקי והארד של טל פליקר וגפן פרימו | אכזבה לאורי ששון שהפסיד בקרב הראשון מול טמרלאן בשאייב מרוסיה

פיטר פלצ'יק זוכה מדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו, בתל אביב 28 באפריל 2018 (Photo by David Finch/Getty Images IL)
פיטר פלצ'יק זוכה מדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו, בתל אביב 28 באפריל 2018 (Photo by David Finch/Getty Images IL)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחרי שהתרגשנו אתמול ממדליית הזהב של שגיא מוקי וממדליות הארד של טל פליקר וגפן פרימו מיום חמישי, החל היום השלישי והאחרון של אליפות אירופה בגני התערוכה בת"א והקהל הישיראלי הגדול ביציעים רצה מאוד לראות את אורי ששון זוכה גם הוא במדליה, אבל במקום, קיבל תצוגה מרהיבה מפיטר פלצ'ק שניצח יריבם בזה אחר זה. בחצי הגמר הפסיד פלצ'יק למארה הצרפתי באיפון ונשלח לקרב על הארד. בקרב על הארד מול ניאז בילאלוב, השיג ניצחון אחרי חצי דקה של קרב באיפון וזכה במדליית הארד. אורי ששון הפסיד לבשאייב הרוסי בקרב עיקש אחרי שעלה אוטומטית לסיבוב השני. גם לי קוכמן וירדן מאירסון הפסידו בקרבות הראשוני שלהם.

פיטר פלצ'יק עד 100 ק"ג – מדליית ארד!

פלציק פתח את יום התחרות מול הלטבי יבגניס בורודבקו, פתיחת הקרב הייתה מהוססת והשופט נתן לשניהם עונש ראשון. פלצי'ק הצליח להשיג ווזארי ראשון ושמר על היתרון עד סיום הקרב. בסיבוב הבא חיכה לו בויאן דוסן הסרבי, הקרב החל שקול כשאף אחד לא מצליח לעלות על לוח התוצאות והשניים הלכו לניקוד זהב. הסרבי קיבל עונש ראשון והקרב נמשך ודוסן קיבל עונש נוסף. פלצ'יק ניצל את ההזדמנות וכמעט הצליח לעשות תרגיל ולנצח, אבל אז הסרבי ספג עונש שלישי שהעניק את הניצחון לפלצ'יק.

ברבע הגמר חיכה לפלצ'יק זלים קוטסוייב האזרי, פלצ'יק התחיל נחוש והתקפי מאוד אבל האזרי לא אפשר לו לבצע תרגיל, בהמשך קיבל האזרי אזהרה והקרב הלך לניקוד זהב, שם פלצ'יק היה נחוש יותר והשיג ווזארי שהעלה אותו לחצי הגמר וקירב אותו למדליה. בחצי הגמר היה עליו לעבור את סיריל מארה הצרפתי מדליסט הארד בריו ובאליפות העולם. הקרב החל שקול ופלצ'יק היה קצת מהוסס וקיבל עונש, הצרפתי ראה שיש לו הזדמנות והצליח לעשות איפון בריתוק שגרם לעצירת דם קלה אצל הישראלי שהזדקק לכמה שניות כדי לקום. פלצ'יק נשלח להיאבק על הארד מבית הניחומים מול הרוסי ניאז בילאלוב.

בקרב על הארד פלצ'יק עלה נחוש ונמרץ מלווה בשאגות "אל אל ישראל" של הקהל, כשהוא לא מראה זכר לאיבוד ההכרה מהקרב הקדום. כעבור חצי דקה השיג פלצ'יק ווזארי שהפך לאיפון בהחלטת שיפוט והקרב הוכרע עם זכייה במדליית הארד הראשונה של פלצ'יק באליפות אירופה והרביעית של ישראל בסיכום התחרות.

מאמן הגברים אורן סמדג'ה שרשם אליפות מצויינת מבחינתו עם 3 מדליות סיכם: "בקרב הזה אמרתי לפיטר אין אסטרטגיה, אין טכניקה הולכים עד הסוף. הוא ספורטאי-על והוא צריך לזכות במדליה". אורי ששון חזר אחרי שנה מוצלחת מאוד וזה טבעי שזה קרה פה ועכשיו בארץ". "אם היה עוד יום היינו זוכים בעוד מדליה, הצהרתי שבכל יום נתון יש לי סיכוי למדליה ועמדנו בזה".

פיטר פלצ'יק אמר לאחר הניצחון: "אני מקדיש את הניצחון לכל עם ישראל שנתן לי עוצמות. ביום הראשון פליקר עשה את זה בגדול וביום השני שגיא עשה את זה עוד יותר בגדול זה נתן ספתח והרגשתי שאני צריך לתת אלף אחוז. הקהל דחוף אותי והרגשתי אותו כמו טורבו, אין את זה בתחרויות בחו"ל".

פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה, אליפות אירופה (צילום: יאיר צוקר)
פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה, אליפות אירופה (צילום: יאיר צוקר)

אורי ששון (100 ק"ג +) מדליסט הארד מריו פתח בסיבוב השני מול טמרלאן בשאייב מרוסיה. כבר מהפתיחה ניסה בשאייב לנצל את הפרש הגבהים והזריזות ביניהם כדי להתיש את ששון, אבל הוא קיבל על כך עונשן. הישראלי ניסה לבצע תרגילים אך בשאייב תסכל אותו פעם אחר פעם וגם הוא קיבל עונש. הקרב נכנס לניקוד הזהב ששם ששון נראה מותש וקיבל עידוד בלתי פוסק מהקהל, לאחר 6:04 דקות הצליח לבסוף הרוסי לבצע ווזארי וששון הודח בקרב הראשון שלו באליפות.

לי קוכמן (עד 90 ק"ג) הוגרל מול הגרמני פאלק פטרסילקה שהשיג ווזארי מהיר, קוכמן לא ויתר והצליח להפיל את יריבו, השופט נתן ווזארי ולאחר רגע שינה את פסיקו וקבע איפון לגרמני. לאחר התייעצות בוטל הניקוד והקרב המשיך. לבסוף הצליח הגרמני לזכות באיפון וניצח את הקרב. ירדן מאירסון (עד 78 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון מול הצרפתייה אודרי טצ'ומו באיפון אחרי ריתוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!