דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד התקשורת

בעיות בתקשורת / במקום פילבר: הממשלה אישרה את מינויו של נתי כהן למנכ"ל משרד התקשורת

כהן, קצין הקשר הראשי של צה"ל, מביא אתו ידע מקצועי והכרות עם תחום תשתיות התקשורת | האם יצליח לשקם את המשרד שספג בשנים האחרונות מכות רבות?

הנחת כבלי תקשורת תת-קרקעיים (צילום: shutterstock).
הנחת כבלי תקשורת תת-קרקעיים (צילום: shutterstock).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של נתי כהן, קצין הקשר הראשי של צה"ל, לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. כהן יקצר חופשתו בכדי להחליף את שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ועד מדינה בתיק 4,000 בגין חשדות לסיוע בלתי חוקי לשאול אלוביץ', בעלי בזק ועבירות נוספות, שפרש לאחרונה סופית מתפקידו. המנכ"ל המיועד שימש בעבר כראש אגף התקשוב וההגנה בתחום הסייבר, והוא בעל מומחיות בתחום ניהול התדרים (ספקטרום). הוא יכנס לתפקיד בסוף חודש יוני.

נתי כהן (50), שירת בצה"ל מאז גיוסו בשנת 1986, בעיקר בתפקידי פיקוד בחיל הקשר והוא מהווה מינוי מקצועי על אף שמדובר במשרת אמון. כהן הוא הנדסאי אלקטרוניקה וכן בעל תואר ראשון במדעי המדינה והמזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב. את התואר השני עשה בלימודי בטחון במכללה לביטחון לאומי בשיוף עם אוניברסיטת חיפה.

תא"ל נתי כהן קצין קשר ותקשוב ראשי (מתוך אתר צה"ל).
תא"ל נתי כהן קצין קשר ותקשוב ראשי (מתוך אתר צה"ל).

לכהן קדמו בתפקיד שלמה פילבר, שהיה מינוי פוליטי של בנימין נתניהו. לפניו כיהן אבי ברגר, מהנדס תקשורת בהכשרתו, תחת השר גלעד ארדן. משרד התקשורת עצמו נמצא בתקופה של תפקוד לקוי מאוד, ולפי דיווחיו 75% מהיעדים אותם הציב לעצמו לא זכו לשום התקדמות בשנה האחרונה. לכהן יהיו אתגרים רבים במשרד – קידום מצבה המדרדר של ישראל בתשתיות התקשורת הקווית והסלולרית, התמודדות של גופי התוכן הישראלים עם ענקי תוכן ופרסום מחו"ל, דוגמת נטפליקס ופייסבוק, המכרסמים בהכנסות המקומיות, אף שעד כה לא שילמו מסים בישראל. עם זאת, נראה שהאתגר החשוב ביותר בעבור כהן הוא "חזרה למוטב" במשרד התקשורת עצמו – הנחלת נורמות עבודה של ציות לחוקי התקשורת, ופעולה נחושה לשנות אותם כאשר הם אינם רלוונטיים למציאות, ולא להתעלם מהחוקים והתקנות שאותם הוא אמור לאכוף.  מינוי של כהן יוריד את הסטטוס של מימון שמילה – המנכ"ל בפועל של המשרד, לתפקיד מס.2 בחשיבותו של סמנכ"ל בכיר לאכיפה ופיקוח וכן משנה למנכ"ל.

מעבר מ"מדינת הבטחון" לשירותי המדינה

בהיותו בצה"ל, כהן היה מופקד באופן ישיר על תשתיות תקשוב הפרוסות בהיקף נרחב בכל רחבי צה"ל. כעת הוא מתמנה לעמוד כמנהל של משרד ממשלתי שתקציבו הוא 70 מליון ש"ח בלבד, ואין לו מערכי תקשורת שאותם הוא מפעיל, אלא שעליו לבצע הסדרה, פיקוח ואכיפה וכן מחקר ותחזיות לגבי התחום העצום של שירותי הדואר והתקשורת בישראל. פיקוח על גופים עסקיים היא משימה בה משרד התקשורת מתקשה באופן עקבי, אך ייתכן כי שר התקשורת איוב קרא החל תהליך בו הוא מציב את בצמרת המשרד אנשי מקצוע שלא היו קשורים לאף אחת מהפרשיות שהכתימו את שמו של המשרד ובכך ייתכן כי נפתחת הדרך לתהליך תיקון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!