דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אגד

חצי שקל, אבל לפניך / משווים ומעלים: ההסכם הקיבוצי החדש באגד כולל את השכר הגבוה בענף

המלחמה על לב הנהגים עולה שלב: בפברואר התגאתה מטרופולין בהסכם קיבוצי עם תעריף שעתי של 43 ש"ח והבוקר (ב') גנבה אגד את הבכורה עם 43.5 ש"ח | יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי: "מחזירים את הכבוד והגאווה לנהגי התחבורה הציבורית"

נהג אגד. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock.com).
נהג אגד. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock.com).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שבחברת 'מטרופולין' העלתה את השכר השעתי של נהגיה ל-43 שקלים לשעה, הסכם קיבוצי חדש שנחתם ב-4:20 לפנות בוקר (שני) בחברת אגד, יעלה את שכר המינימום בחברה ל-43.5 שקלים לשעה. לצד זאת הוסדרו באופן סופי ההבנות בין הצדדים מאוגוסט האחרון, ונקבע כי עובדים בעלי ותק של למעלה משש שנים יקבלו תוספת של 1% לשנה. העלות המוערכת של ההסכם היא 160 מליון שקלים, כך לפי וועד העובדים בחברה.

ההסכם מזניק את אגד לראש טבלת השכר בין חברות התחבורה הציבורית, שבה תחרות רבה על הנהגים והנהגות, לאור המחוסר המוערך בכ-3,000 נהגים. עד כה קיבלו נהגי אגד 39 ש"ח בשעה – הסכום המקובל כיום במרבית החברות. גם חברת דן הודיעה כי מתקיים בימים אלו משא ומתן להעלאת השכר ל-43 שקלים.


"ההסכם שנחתם בין ההסתדרות ועובדי אגד להנהלת החברה טומן בחובו בשורה היסטורית לא רק עבור נהגי אגד אלא עבור ענף התחבורה הציבורית כולו", מסר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "מעבר לעובדה שהוא מביא לצמצום פערים בין עובדי אגד ומשפר את תנאי השתכרותם ואת ביטחונם התעסוקתי, הוא גם סולל את הדרך לשיפור התנאים בחברות אחרות בתחום. ההסתדרות תמשיך לפעול למען חיזוק מעמד עובדי התחבורה הציבורית ולשיפור השירות והבטיחות בתחום, לטובת כלל הציבור הישראלי".

יו״ר אגד, אבי פרידמן, הוסיף: "מדובר בהסכם היסטורי וחשוב בתחום התחבורה הציבורית בישראל המחזק את מעמד הנהגים ומייצר בטחון תעסוקתי לעובדים לצד יציבות וודאות לחברה לשנים רבות קדימה. אני מאמין שהשותפות עם העובדים תאפשר לאגד להתמודד היטב עם אתגרי העתיד״.

"להחזיר את הכבוד והגאווה לנהגי התחבורה הציבורית"

"ההסתדרות שוב מוכיחה כי באמצעות מהלך צודק אפשר להחזיר את הכבוד והגאווה לנהגי התחבורה הציבורית" אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. "אני מברך את עובדי אגד על ההסכם אשר אין לי ספק שבעקבותיו מעסיקים נוספים בענף יעלו גם הם את השכר לנהגיהם".

כלל תוספות השכר באגד יוחלו רטרואקטיבית מינואר 2017, כך שהעובדים צפויים לקבל את סכומי ההפרשים אשר יגיעו לעשרות אלפי שקלים. עובדים חדשים עם ותק של למטה משש שנים, ישתכרו כאמור 43.5 שקלים, אולם לאחר שישלימו את הוותק הנדרש יחלו לקבל את תוספת הותק בגין השנים שצברו. שכר היסוד של עובד בעל ותק של 37 שנה בחברה יעמוד לדוגמא על כ-10,994 ש"ח – 60.4 ש"ח לשעה.

נוסעים עולים על אוטובוס אגד בירושלים, ארכיון (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
נוסעים עולים על אוטובוס אגד בירושלים, ארכיון (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).

לצד זאת, הצדדים הסכימו בין היתר על חלוקת מאות דרגות קידום לעובדי המינהל והמשק, על הסדרת נושא הפרמיות שישולמו לנהגים ועל צמצום הפערים בשכר העידוד בין עובדי דור א' לעובדי דור ב'. בנוסף, סוכם על מכסה של עובדים שיוכלו לפרוש במהלך תקופת ההסכם אשר להם יוצעו תנאי פנסיה אטרקטיביים, וכן על הסדרת מנגנון ערעור על גובה הקנסות לנהגים, אשר ייקבעו סופית רק בהחלטת בורר.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי אגד, יעקב ואחניש, אמר: "ביום חג זה הצלחנו להביא להישג חסר תקדים עבור עובדי אגד, עם הסכם שמשפר את מעמדם ואת תנאי השתכרותם ומביא לצמצום פערים בתוך החברה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאבי אדרי ודורון עזרא מאיגוד עובדי התחבורה על מאמציהם להשלים את ההסכם, אשר משלים זינוק של 37% בשכר עובדי אגד מאז 2016".

במעמד חתימת ההסכם נכחו שותפים נוספים להסכמות בהם מחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, סמנכ"ל הכספים באגד גלעד ריקלין, מזכיר הוועד משה סלמי וראשי הוועדים האזוריים. ההסתדרות יוצגה במו"מ על ידי עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי. עובדי אגד יוצגו על ידי עו"ד טל קרת. את הנהלת אגד ייצגה עו"ד אורנה שר ממשרד נ. פיינברג ושות'.

חשוב לציין, כי עם החלת תוספת הוותק באגד, צפויים ככל הנראה גם עובדי חברת מטרופולין להינות מתוספת דומה, לאור הסעיף בהסכם הקיבוצי שלהם הקובע כי במידה ומתווה זה ייושם באגד – יישמו אותו גם אצלם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!