400 אלף איש התכנסו אמש (רביעי) בפסגת הר המירון וחגגו את הארוע הדתי הגדול בשנה. חלקם סיפרו שיערות ראשם של ילדיהם בני השלוש ב'חלקה' המסורתית, חלקם הדליקו נרות או השליכו אותם אל המדורה הגדולה שליד קבר הרשב"י, חלקם התפללו ומטענו רוחנית מנוכחותו של קבר הצדיק. זהו אירוע חרדי-דתי באופיו אך מגיעים אליו גם מסורתיים וחילוניים המתחברים למורשתו של הרשב"י או כאלה שפשוט מתחברים לאווירה המיוחדת של ההילולה.
"מי שלא ראה את שמחת ל"ג בעומר על קברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון לא ראה שמחה מימיו", כתב עגנון על ההילולה במירון המתקיימת מדי ל"ג בעומר. העלייה להר מירון החלה כבר במאה ה-11, אז החל נוהג עלייה לרגל לקברם של הלל ושמאי. על פי הסברות המקובלות, העלייה לקברו של רבי שמעון בר יוחאי החלה במאה ה-15, לפני כ-600 שנה. מאותה תקופה ועד היום, במשך מאות בשנים עולים בערב ל"ג בעומר למעלה מחצי מיליון אנשים להילולה בת שלושה ימים בהר מירון.
החגיגות נערכו תחת חשש כבד ממזג האוויר והדלקת המדורות הרבות באתר. האירוע עבר בשלום יחסי ללא התפרצות של שריפות, כאשר לטיפול רפואי קל ברובו נדרשו כ-300 איש סך הכל. הפצועים סבלו מהתייבשות ואיבוד נוזלים, פציעות וחבלות, הכשות מנחשים ועקרבים, חתכים ואף מספר מקרים של הרעלת אלכוהול. מרבית החוגגים טופלו במקום אך חלקם פונו למרכז הרפואי זיו שבצפת.
מדובר על מבצע לוגיסטי מורכב בו מעורבים שבעה משרדי ממשלה האמונים על ההסעות (לא ניתן להגיע ברכב פרטי לאזור, ומעל 4,000 אוטובוסים מסיעים את החוגגים), האבטחה והטיפול הרפואי. משרד הדתות אף מקציב כ-15 מיליון ש"ח לקיומו של האירוע. גם ארגונים ומתנדבים רבים נרתמים לסייע בהיבטים השונים של אירוח החוגגים. סיפוק מזון, שרותי רפואה ועוד ועוד. למרות כל זאת לא ברור מי אחראי על האירוע כולו. כאשר עלו טענות באשר להשתתפותו של הרב ברלנד שהורשע בעבירות מין בנשים כל הגורמים האחראים על היבטים שונים של האירוע טענו כי אין בסמכותם לאסור על הרב את הכבוד של הדלקת המדורה במתחם האירוע.
תושבי האזור מתפרנסים יפה מסיפוק פתרונות שינה לחוגגים, אך אין ספק שהפקקים הקשים והעומס על אמצעי התחבורה הציבורית ניכרים היטב. גלעד, תושב האזור, סיפר כי האוטובוסים הסדירים אינם נכנסים לתחנה המרכזית בכרמיאל וכי האוטובוסים והרכבות היו צפופים ורועשים. תלונות דומות נשמעו מתושבים נוספים באזור.