דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

פסקת ההתגוששות / עוד סיבוב של הורדות ידיים בין רה"מ לבנט: פסקת ההתגברות תעלה להצבעה

בלחץ הבית היהודי תעלה היום (א') "פסקת ההתגברות" להצבעה בוועדת שרים לחקיקה | גורם בכיר בליכוד: "נראה שהיחיד שפוגע בסיכוי להעביר את החוק הוא מי שלא יכול לשלוט בדחף לקבל כותרת ולעשות עוד סיבוב פוליטי"

רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן  פלאש 90)
רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן פלאש 90)
שי ניר

אם לא יהיה שינויי של הרגע האחרון "פסקת ההתגברות" צפויה לעלות היום (ראשון) להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה ותכלול סעיף המחייב רוב של 61 חברי כנסת לפחות. גורם בכיר בליכוד מעריך כי ראש הממשלה לא יטיל וטו על קיום ההצבעה על פסקת ההתגברות. "ראש הממשלה הרי מקדם את החוק בעצמו וביקש דחייה של שבוע בהצבעה רק כדי לרתום את כל חברי הקואליציה ובכך להביא את החוק בתמיכה מלאה של הממשלה" אמר הגורם והוסיף, ביחס ללחץ הפוליטי שמפעיל שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי על נתניהו על רקע המאבק להנהגת הימין בישראל, כי "נראה שהיחיד שפוגע בסיכוי להעביר את החוק הוא מי שלא יכול לשלוט בדחף לקבל כותרת ולעשות עוד סיבוב פוליטי".

ביום חמישי כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו להעלות ביום ראשון הקרוב את פסקת ההתגברות להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. "פסקת ההתגברות נדרשת למשילות הממשלה ולשמירת האמון בבית המשפט. היא גם אמצעי חיוני למלחמה בטרור ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל", כתב בנט והוסיף כי "הגיע הזמן להכריע. לכן ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה כפי שהתחייב בחתימתו וכפי שהבטיח לציבור הישראלי".

דבריו של בנט נאמרו על רקע פנייה מוקדמת באותו יום של שר התיירות יריב לוין לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה לדחות את ההצבעה בשבוע. הסיבה לבקשת הדחייה היא ניסיונו של נתניהו לגייס רוב בקואליציה להעביר את פסקת ההתגברות. בתגובה לציוץ של בנט נמסר מהליכוד כי בישיבת ראשי הקואליציה סוכם שבמהלך השבוע יתקיימו דיונים מרתוניים בנושא פסקת ההתגברות וביום ראשון החוק יובא להצבעה. "כל בר דעת מבין שבשבוע החולף ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים ובעלי חשיבות עליונה לביטחון המדינה. לכן ביקש השר יריב לוין דחייה של ההצבעה בשבוע אחד בלבד כדי לקיים את אותו דיון בין חברי הקואליציה". בהמשך ההודעה נשלחו חיצי ביקורת לעברו של בנט ונאמר כי "כל הסיבות האחרות שמתודרכות לחלל האוויר והטוויטר הן על דעת המתדרכים והצייצנים בלבד".

בשבוע שעבר נפגש נתניהו עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות; המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר ושרת המשפטים איילת שקד. את המפגש יזם נתניהו על מנת לדון בסוגייה של מהלך החקיקה שצפוי לחזק את כוחה של הכנסת על פני בית המשפט העליון. כיום, השר בנט והשרה שקד הם הגורמים שמטילים את הלחץ הכבד ביותר לקדם את פסקת ההתגברות, מוקדם ככל האפשר, בעוד נתניהו נראה כמי שרק נסחף אחר לחצים אלה. בנט ושקד מעוניינים לקדם את פסקת התגברות על מנת שהכנסת תוכל לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות בגרסתו הראשונה, חקיקה שלדבריהם הייתה אפקטיבית בהוצאת שוהים לא חוקיים מישראל. בחודש שעבר איים בנט והציב אולטימטום כי אם פסקת ההתגברות לא תאושר תוך עשרה ימים, חברי סיעתו לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!