דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקיקה

סיבוב נוסף / הבית היהודי: אישור פסקת התגברות תוך 10 ימים, או החרמת הצבעות

אחרי ההסכמה לדחות את הדיון בוועדת השרים, הציבה הבוקר סיעתו אולטימטום לנתניהו | בליכוד משיבים אש: "בבית היהודי לא מחמיצים הזדמנות לירות בתוך הנגמ"ש"

רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן  פלאש 90)
רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן פלאש 90)
שי ניר

אחרי שנענתה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמצידו נענה לבקשת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לדחות בשבוע את הדיון בוועדת השרים לחקיקה בנושא פסקת ההתגברות, הודיעה הבוקר (ג') סיעת הבית היהודי כי אם פסקת ההתגברות לא תעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה בתוך עשרה ימים, חברי הכנסת של המפלגה לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה. מדובר באיום נוסף שמניח נפתלי בנט על שולחנו של נתניהו במסגרת המירוץ להנהגת הימין.

"נענינו אמש לבקשת ראש הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על פיסקת ההתגברות, על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו" נכתב הודעת הבית היהודי, "עם זאת, סיעת הבית היהודי נחושה להעביר את פיסקת ההתגברות, המהלך החוקתי החשוב מזה 25 שנה. זהו הבסיס למשילות, להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים ולמאבק אפקטיבי בטרור. אסור להחמיץ הזדמנות היסטורית להשבת האיזון בין הממשלה לבין בג"ץ שחרג מסמכותו".

"על כן, אנו מודיעים שמיום ראשון, 6 במאי, בעוד עשרה ימים, אם החוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, חברי הכנסת של הבית היהודי לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה" דבר ההודעה.

עוד טענה הסיעה כי "הליכוד מחויב על פי ההסכם הקואליציוני לתמוך בפיסקת ההתגברות ברוב של 61 (הרוב שיידרש לחוקק מחדש חוק שייפסך על ידי בג"ץ -ש.נ.). הסכמים יש לכבד".

בסיעת הליכוד אמרו: "שוב ספין של 'הבית היהודי' שלא מחמיצים הזדמנות לעוות את העובדות ולירות בתוך הנגמ"ש. בישיבת ראשי הקואליציה האחרונה סוכם שמיד לאחר יום העצמאות ראש הממשלה ושרת המשפטים ייפגשו עם נשיאת בית המשפט העליון. כיוון ששרת המשפטים טסה לחו"ל עד סוף השבוע, הפגישה עם נשיאת העליון נדחתה ליום ראשון ולכן גם ההצבעה נדחתה. זאת הסיבה לדחייה ולא שום סיבה אחרת".
חבר הסיעה, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, הגן הבוקר על האולטימטום, ואמר כי "הבית היהודי פועל להשיב לאזרחי ישראל את הכוח הדמוקרטי שהיה בידם בחקיקת חוקים ויישום מדיניות. העם בחר בנו כדי לייצג את עמדותיו ולמשול על פיהן וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

כזכור, אתמול ביקש ראש הממשלה לתאם פגישה עם נשיאת בית המשפט העליון בהשתתפות שרת המשפטים, בהתאם לסיכום בפורום ראשי סיעות הקואליציה בשבוע שעבר, לדיון בנושא. חיות הודיעה כי היא מוכנה להיענות להזמנה לפגישה ביום ראשון הבא, רק אם הדין בהצעה של ועדת השרים לענייני חקיקה, שנקבע לאותו היום, תידחה בשבוע לפחות, כדי לאפשר הידברות עניינית בנושא. נתניהו פנה פנה לשרה שקד, שעומדת בראש ועדת השרים, וזו הסכימה לדחייה.

בתחילת השבוע הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי כי מיד עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת ביום ראשון הקרוב, תובא פסקת ההתגברות לאישור ועדת השרים לחקיקה. על פי בנט, הנוסח שיובא בפני הוועדה יהיה של פסקת התגברות מורחבת, לפיה יידרש רוב של 61 חברי כנסת בלבד כדי לאשר מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!