דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / שחקניות הכדורגל בניו-זילנד חתמו על הסכם המשווה את שכרן לשכר הגברים

ניו-זילנד מצטרפת למדינות סקנדינביה שהתחילו את הצעד המתבקש | לפי ההסכם יקבלו שחקניות הנבחרת תשלום משכורות שווה, מענקי הישגים ופרסים שווים ובנוסף גם טיסות במחלקה ראשונה כנהוג אצל נבחרות הגברים

שחקניות נבחרת ניו זילנד (AP Photo/Eugenio Savio)
שחקניות נבחרת ניו זילנד (AP Photo/Eugenio Savio)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורגל של ניוזילנד מצטרפת למהפכת השכר והזכויות של כדורגל הנשים שהתחילה בסקנדינביה ומתרחבת בעולם. השבוע חתמו במדינה על הסכם חדש עם נבחרת הנשים המשווה בכך את שכר השחקניות בנבחרת לשכר הגברים. 

על ההסכם החגיגי  והיסטורי חתמה התאחדות הניוזילנדית מול ארגון השחקנים המקומי והוא יכלול: תשלום משכורות שווה, מענקי השגים ופרסים שווים, תשלומים שווים בשימוש בזכויות צילומי השחקנים ומימון שווה לנסיעות הנבחרת ברחבי העולם. זה נחשב להסכם השוויוני והטוב ביותר שנחתם כיום באחת מהתאחדויות הכדורגל בעולם ומהווה המשך ישיר לשינוי התפיסתי שקורם עור וגידים ברחבי העולם.

אחד השינויים המשמעותיים בהסכם הוא שניו-זילנד הופכת למדינה הראשונה בעולם שתשלח את שחקניות הכדורגל שלה במחלקה ראשונה כנהוג בנבחרות הגברים, בכל טיסה שהיא מעל שש שעות טיסה. הבדל משמעותי ביחס למצב הקיים היום בשאר העולם, בייחוד ביחס לנבחרת הנשים של ארגנטינה שישנה באוטובוס לפני משחק מול נבחרת אורוגוואי בגלל קמצנות ואטימות של ההתאחדות המקומית.

יו"ר התאחדות הנוי-זילנדית אנדי מרטין אמר לעיתונות המקומית: "אנחנו שמחים שהגענו להסכם משותף, גם עם נבחרת הגברים ונבחרת הנשים. נבחרת הנשים מדורגת בתוך 20 המקומות הטובים בעולם והן ספינת הדגל של כדורגל הנשים במדינה שלנו. הן המודל לחיקוי של יותר מ-30 אלף נשים ברחבי המדינה. היה לנו חשוב להכיר בהישגים שלהן ולהעניק להן הסכם מתגמל ביחס להישגיהן במשותף אם ארגון השחקנים. אנחנו יצאנו מהדיונים על החוזה מיושרים היטב ומתרגשים מההישגים שהנבחרות שלנו יכולות להגיע אליהם תחת ההסכם החדש לשלוש השנים הקרובות".

יו"ר ארגון השחקנים הנרי נגטה הוסיף: "אנחנו בטוחים שההסכם החדש יעניק לנו מוטיבציות חיוביות לתוכניות הפיתוח שלנו, לא רק לשחקני ההווה אלא גם לשחקני העתיד. הפוקוס על שוויון בין המגדרים היתה תוצאה של מאמץ משותף שהשחקנים היו מלאי להט לגביו. ההסכם החדש ביטא את החזון החדש של פיתוח הכדורגל הניו-זילנדי ואנחנו מקווים שהתאחדויות נוספות יאמצו את הגישה הזאת".

נבחרת הנשים של ניו-זילנד בכדורגל מופיעה באופן קבוע מאז שנת 2007 באליפויות העולם ובאולימפיאדות. היא השתתפה ב-3 המונדיאלים האחרונים וב-3 האולימפיאדות. להישג השיא של הגיעה הנבחרת בשנת 2012 כאשר באולימפיאדת לונדון הגיעה לרבע הגמר בו הפסידה 2:0 לאלופה ארה"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!