דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

רומן רוסי / נתניהו: "הצגתי לפוטין את החובה והזכות של ישראל להגן על עצמה"

בסיום פגישתו אמש (ד') במוסקבה עם נשיא רוסיה, אמר רה"מ:"עיקר השיחה הייתה סביב המתיחות בצפון" | נתניהו, שהשתתף הבוקר במצעד לציון הניצחון על גרמניה הנאצית, הוסיף: "לא שוכחים את הצורך להתייצב מול אידאולוגיה רצחנית בזמן"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בקרמלין במוסקבה , מאי 2018 (צילום: Sergei Ilnitsky/Pool Photo via AP).
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בקרמלין במוסקבה , מאי 2018 (צילום: Sergei Ilnitsky/Pool Photo via AP).
שי ניר

"אני שומר על האינטרסים של ישראל, השיח הוא מאוד ישיר ומאוד ישר. אני חושב שאין דרך טובה יותר לחזק את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל", כך אמר אמש (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום פגישה שערך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. לדבריו, "הפגישות האלה, במהלך הזמן, מוכיחות את עצמן כמועילות. בעבר ייחסו לרוסיה כל מיני דברים בעבר שהיו אמורים לפגוע ביכולת שלנו".

בתדרוך לכתבים אחרי סיום הפגישה, אמר ראש הממשלה כי הפגישה של השניים עסקה בשני נושאים: עיקרי הממצאים של ישראל בדבר הגרעין האיראני והניסיון של איראן להתבסס בסוריה ולתקוף את ישראל. "הצגתי את החובה של ישראל ואת הזכות של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות מאיראן, משטחה של סוריה, נגד מדינת ישראל" אמר נתניהו, "האיראנים מצהירים שבכוונתם לתקוף אותנו, הם מנסים להעביר לשם כוחות ונשק קטלני במטרה מפורשת לתקוף את מדינת ישראל כחלק מהאסטרטגיה שלהם להשמיד את מדינת ישראל".

על פרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין אמר ראש הממשלה כי "שוחחנו על זה אבל זה לא עיקר ההתמקדות. העיקר היה סביב האירועים שמתרחשים בצפון. אמרתי שאנחנו נשמור תמיד על הזכות שלנו ועל החובה שלנו לנקוט בכל הפעולות. שוחחנו גם על נושאים בילטרליים, על זירוז הטיפול בפנסיות, השכר שלנו. וגם נושאים כלכליים אחרים. עיקר השיחה הייתה סביב המתיחות בצפון".

על השאלה אם ביקש מנשיא רוסיה להעביר מסר לאיראן, אמר נתניהו כי "אני אף פעם לא נכנס ל'איך אמרת'. הרצון שלי היה להבהיר לצד הרוסי את השיקולים שמנחים אותנו והפעולות השונות שאנחנו עושים. הדברים נוסחו בצורה הזהירה ביותר והישרה ביותר".

מוקדם יותר, התארח נתניהו במצעד יום השנה לניצחון על גרמניה הנאצית, ולפני תחילת הפגישה בין המנהיגים, אמר כי "אנחנו בישראל לא שוכחים לרגע את הקורבן האדיר של העם הרוסי ואת ההקרבה של הצבא האדום בניצחון על המפלצת הנאצית. אנחנו גם לא שוכחים את הלקח הגדול של הצורך להתייצב מול אידאולוגיה רצחנית בזמן. זה לא ייאמן, אבל 73 שנים אחרי השואה יש מדינה במזרח התיכון, איראן, שקוראת להשמדה של עוד שישה מיליון יהודים. ההבדל הוא שיש לנו היום מדינה ואני מאוד מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך על בעיות האזור, הניסיונות, כפי שאתה אומר, לפתור את המשברים, להסיר את האיומים בצורה מושכלת ובצורה אחראית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!